Само 50 електромобила има у нас

Засега се използват предимно от бизнеса
Обновена: 10 юни 2013 12:36 | 10 юни 2013 11:14,
20
Само 50 електромобила има у нас
Снимка: архив Булфото

В страната към момента се шофират над 50 електромобила, каза в интервю за БТА Мартин Заимов, председател на Българска асоциация "Електрически превозни средства". От тях закупените нови коли са около 25, по брой ги следват внесените "втора ръка" електромобили.

Има и малък брой конвертирани - това са нормални автомобили, чийто двигател е заменен с електрически и са добавени батерии, разказа Заимов.

Интересът към електромобилите у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира Заимов.

По негови думи ръстът е по-малък от очаквания, но въпреки това е много сериозен. Разчитам догодина да има вече 100-150 автомобила в страната и съответно станциите за зареждане да се удвоят, каза той. 

Повечето електромобили, които се карат тук, са купени от бизнеса и се ползват за придвижване на служителите, отбеляза Заимов. Като пример той даде голяма компания за куриерски услуги у нас, която е поръчала 20 пикапа.

Цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева, които не са по джоба на средностатистическия българин, пък било то и зеленомислещ. За електромобил "втора ръка" на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката трябва да се заделят около 20 хиляди лева, коментира Заимов.

Конвертираните биха могли да бъдат и по-евтини, но там усилията за поддръжката са много по-сериозни, добави той.

Собствениците на електромобили са освободени от местни данъци. Те ползват безплатно синята и зелена зона за паркиране в центъра на София и останалите градовес ограничителен режим за паркиране. Заимов отбеляза, че има хора, които не искат много да афишират, че ползват електрически автомобили.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
2
 
! Отговори
Сметката преди 10 години
М5 гори средно 15л./100км. по 2.78лв. литъра прави 41.70лв.Ако минава 10,000 км. на година му излиза 4170лв.+ синтетични масла и консумативи за двигателя. За живота на колата грубо 300,000км. излиза разход само за гориво 125,000лв. по сегашни цени на бензина. Така че и по-скъпа да е електрическата кола, като добавиш подръжка и гориво към бензиновата, сметката излиза друга.За замърсяване на околната среда изобщо не сравняваме.
13
1
 
2
 
! Отговори
Tesla S преди 10 години
Догодина Tesla Model S започва продажби в Европа. Фирмата строи и зарядни станций 120кВ. захранвани от фотоволтайци на които зареждането на колата е безплатно.Колата се зарежда за 20 мин. и минава 300км. На старт дърпа баварка М5. Така че догодина очaквам гъзарите ще сменят БМВтата с Тесли S:)youtube/watch?v=vvHTN0Yi1t4Карах я колата пробно в Ню Джърси. Като космическа совалка е вътре. За ускорение и возия няма да говоря...
12
3
 
3
 
! Отговори
Chikatilo преди 10 години
До 12...скъпото са батериите пич, а и нали после не плащаш за бензин, масло и тн. ? Мислете ги и тия неща, а иначе съм фен на бензина аз...старомоден ама обичам ми мирише на бензин ! :)
11
1
 
2
 
! Отговори
пфф преди 10 години
До 7&8Не е задължително да се чака зареждане на батериите. До колкото помня Тесла електромобилите са на принципа на 2 "чифта" батерии - докато си караш с единия - другия се зарежда на "електростанцията". Само че Тесла в момета са като Бентли - притежават се заради престижа да го имаш... Единствената алтернатива за сега на батериите е да разработи система да се "дърпа" ток като тролеите в градовете, само че никой не би инвестирал толкова пари на този етап...
10
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До набуНай скъпото нещо са батериите.... поинтересувай се... прави се проста сметка за цената и колко ще излезе... ако направи цена 10 ст. на километър, никоя газова бомба не може да го бие тва.. ;)
9
1
 
11
 
! Отговори
набу преди 10 години
Какво има толкова скъпо по ел колата та искат маикаси и бащаси -----------АЛЧЕН свят.
8
0
 
12
 
! Отговори
Логично... преди 10 години
Според всички прогнози елмобилите ще бъдат по - изгодни от сегашните двигатели с вътрешно горене, едва след 7-10 години. Така,че логичната политика е .................
7
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Само си представям 20-30 автомобила на колонка за ток.С по няколкостотин метра кабели оплетени и намотани около тях.. Като от едно време дето бензинът е бил дефицит и са се редяли по 2 дена да сипят 10 литра. Освен това никой не казва колко струва зареждането на такава ел.колонка?Колко време трае?Кво става ако стане късо съединение? Запалва ти се автомобилът заедно с колонката? Все недомислени неща..И всичко това за малка смотана колица струваща колкото луксозен мерцедес.
6
2
 
10
 
! Отговори
RoxyM преди 10 години
Ми много са скъпи. Нямам нищо против да не замърсявам природата и да карам на ток, ама от къде пари за такава кола? А и отделно не знам как е решен проблемът със зареждането. Защото какво става като тръгнеш на дълъг път и ти сварши енергията. С дизела и бензина е лесно. Бензиностанции да искаш, ама дали всичките са оборудвани със "зарядно" за тези коли? И ако не какво правим?
5
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Поредната глупост. Колкото зелената енергия е добра, толкова и тези коли. Всичко е само за пари. Защо зелената енергия е толкова скъпа при положение, че е вятър и слънце, кой ги е измислил тези безумно високи цени???? Всеки иска да има гарантиран пазар и бързо връщане на инвестициите, но само за зелената енергия се случва. Защо НЕК трябва да е длъжна да им изкупува енергията, да излизат на пазара и да продават.
4
7
 
15
 
! Отговори
bahura преди 10 години
Експерте, работи се по графенови технологии - които ще направят батериите по-евтини, по-чисти, с по-голям капацитет и така нататък. Тук по-скоро пречките са политически, отколкото технологични - така че е въпрос на време.Така де, казвам ти го като Бахур на експерт...
3
3
 
14
 
! Отговори
Над вода преди 10 години
Гледай откъде изплува този Мартинчо. Тая *** е все по асоциации, все по фондации , федерации...., няма спасение от тях. Стоят пред бизнеса като филтър и смучат.
2
3
 
45
 
! Отговори
Евросиганин преди 10 години
Трябва да се зареждат само със скъп ток от фотоволтаици и вятърни турбини, за да бъде наистина екологично чист
1
5
 
26
 
! Отговори
Нико преди 10 години
Браво, и 50 бройки е добре за сега. Преди няколко дни гледах една статистика за Германия, че при приблизително 47 млн. коли в страната, едва само 5000 са електроавтомобили. Така, че за България 50 си е направо постижение. Важното е че има и тенденция за увеличение на бройката.

Спонсорирани публикации