Тодор Матев. Снимка: Bulgaria On Air
|
Електроразпределителното дружество на Западна България ЧЕЗ е готово до края на седмицата да предложи пред ДКЕВР вариант за единна форма на фактурата за електроенергия. Това заяви за телевизия Bulgaria On Air прредседателят на Потребителския съвет на дружеството Тодор Матев. Целта е новата фактура да съдържа еднаква информация, поднесена по един и същи начин за всички клиенти от трите ЕРП.
Фактурите, които битовите клиенти на ЧЕЗ получиха за консумираната енергия през август с новата, по-ниска цена на тока, предизвикаха объркване сред потребителите, заяви Тодор Матев. Това накарало дружеството да предложи въвеждането на единна фактура за потребителите в цялата страна.
По думите му идеята за единна фактура не е тя да бъде еднакво копие за трите компании, а да съдържа една и съща информация, организирана по един и същи начин.
Как точно да изглежда единната фактура, за да е най-ясна за клиентите, стана тема на днешната среща между потребителския съвет на дружеството и експерти и клиенти на ЧЕЗ.
Имаме клиенти, които и в момента ни питат „Къде ми изчезна зелената добавка за електроенергия? Защо я няма? Аз искам да я виждам.“ Има и такива, които се радват на новия вид на фактурата, където много по-прегледно се виждат отделните компоненти за снабдяване с електрическа енергия и за мрежовите услуги, които се предоставят, обясни Тодор Матев.
Потребителските организации са предложили във фактурата да се съдържа информация за начина на формиране на цената, да се включат съвети за спестяване на електроенергия и по-ясно да е посочен клиентският номер. По този начин единната фактура ще даде възможност за повече прозрачност и съпоставимост на сметките за електроенергия и би улеснила потребителите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase