Таксиметровите шофьори не искат да карат трошки

Идеята за минимална тарифа им допадна
16
Таксиметровите шофьори не искат да карат трошки
Снимка: Булфото, архив

Националният съюз на превозвачите се противопостави на предложението на леви депутати да се увеличи от 10 на 15 години възрастта на колата, която може да бъде използвана като такси.

Още по темата
При ежедневна заетост на един таксиметров автомобил от по почти 24 часа на смени и съобразено и с пътникопотока и дължината на пробега, нормално той изминава почти 100 хил. километра на година. За десет години период на експлоатация това прави между 700 хил. и 1 млн. километра. Извън всякакво съмнение е, че това МПС е напълно амортизирано физически и технически и никакви твърдения, че при една добра сервизна поддръжка може да продължи да служи за платен превоз на пътници, не могат да разсеят  основателните съмнения за безопасността на водача и пътниците, пише в становище на браншовата организация.

Завишаването на допустимите години за експлоатация с още пет ще доведе до влошаване на качеството на услугата, защото тя ще се предлага от амотризирани автомобили.

По-сериозни са и опасенията за безопасността на превозите, защото с годините и увеличаване на пробега техническото състояние неминуемо ще се влошава, а средствата, необходими за техническа поддръжка ще се увеличават, което е несъмнено нерентабилно за собственика.

Според таксиметровите шофьори обаче е добра идеята за евентуалното определяне на минимална тарифа на услугата.

От бранша смятат, че така така ще се ограничи нелоялната търговска практика на дъмпинг, при това в някои случаи съпровождан с други паралелни некоректни действия спрямо клиентите за компенсирането на по-ниската цена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Напьлно манипулативна статия. Не таксиметровите шофьори, а таксиметровите фирми, превьрнали се в лизингови кьщи не искат увеличаване вьзрастта на таксиметровите коли.Целта е повече от прозрачна-нова кола на лизинг, който в повечето случаи е почти двойна цена на колата. Ееее, как ще са сьгласни!!! А никой не се интересува как се изплаща кола на цена 60-70, дори и 80 хиляди лева. Масово таксиметровите шофьори са принудени да работят по 12-15 часа......!!!!
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Аз карам такси от 15 години и мога да кажа че от както въведоха годините трошките станаха много повече от преди, само тарифата се вдигна. Качеството на услугата се влоши. С нашите доходи- стари коли!Това е положението! Не можем да си позволим нови! За да е нова колата трябва да има по голям оборот...
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До АнонименЩот не мойш да смяташ...***!
12
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До 1, Ти пък кога си се возил в такси в Германия че говориш...И 10 години са им много... 1 000 000 километра на година (според статията)По 5 стотинки на километър да отделят за колата са 50 бона за този 10 годишен период.Аз защо не виждам таксита за по 50 бона, ами масово са разни трошки купени втора употреба?Да ги задължат всичките да са хибриди или изцяло електрически и да са на възраст най-много 5 години. Ей тогава бих се возил на такси. А не да се качвам и оня да смърти на алкохол..
11
2
 
5
 
! Отговори
Генчо преди 10 години
Правилно. И ние не искаме да се возим в трошки. Колите трябва да са нови и да са чисти!
10
1
 
4
 
! Отговори
Емил Чернев преди 10 години
Алоооооо, държавата, спите ли? Намираме се в 21в.! На какво да се возим? На първобитни инструменти ли? Аман от нескопосаност!
9
0
 
2
 
! Отговори
Веселка преди 10 години
И като се разпадне таксито, и като има катастрофа... Тогава ще се чудим къде и защо сме допуснали това. Абсурдно е да се допускат таксита до 15 години. Това са направо гробници.
8
0
 
4
 
! Отговори
!!!!!!! преди 10 години
Първо трябва да има закон, който да ограничава за всеки град колко таксита да има......в Германия е така..тука всеки втори върти таксите..разберете работа няма да има...при положение че е пренатъпкано от таксита..каква работа искате?
7
3
 
7
 
! Отговори
ТАКСИ преди 10 години
Лизинговата вноска се изкарва за 1-2-3 дни максимумАЕ ЕЛА ТИ ДАМ ТАКСИТО ДА ИЗКАРАШ 500 ЛВ ЗА 3 ДНИ ВЕ ***!
6
0
 
7
 
! Отговори
ТАКСИ преди 10 години
не шофьорите а превозвачите не искат защото няма как да лапат лизинговите вноски от шофьоритеТОВА Е ИСТИНАТА!!!
5
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Съюза на превозвачите да дойде в Бургас да види колите на Яна Тодорова и само по външния им вид да каже дали тия коли са под 10 годишни. Годините на автомобилите не са от толкова голямо значение, колкото отношението на собственика им към тях. Когато си мърляч дори чисто нова кола да вземеш след 2 до 3 години я превръщаш в каруца. Плюс това не го знам какъв е този съюз на превозвачите, ама за автобусите нещо си кротуват. Там години няма въпреки, че отговорноста е по-голяма.
4
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До хахаЛизинговата вноска се изкарва за 1-2-3 дни максимум. Не знам защо трябва пак да се връщаме в ориента. То не беше връщане на цигарен дим и на всякакви простотии от сегашните турски упрявляващи.Преди години минимума на таксиметровите коли се определи на 10 най-вече заради многото инциденти, даже имаше случаи със загинали пътници. Много бързо забравя българина - това ни е голям проблем.
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
"Таксиметровите шофьори не искат да карат трошки"Ами да всички други искаме...
2
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ами карайте нови де, кой ви задължава да сте с 15- годишни коли?!? Ама тогава няма да можете да се разберете с тези, които не плащат станция да държите нереални цени, нали? А като ще има долен праг, защо да няма и горен за копърките, а???
1
2
 
27
 
! Отговори
партиен член преди 10 години
Я кажете кои са в този съюз на превозвачите и какви фирми имат.Да кажат и как в Германия и Италия може да има и по стари таксита от 10 г.Много е просто.Там се минава реално на тех. преглед.У нас знаеме как.

Спонсорирани публикации