Решението за БДЖ е обявяването й в несъстоятелност

Симеон Ананиев: Железниците не могат да се самоиздържат и да инвестират
29 апр 2014 09:52, Миглена Иванова
13
Решението за БДЖ е обявяването й в несъстоятелност
Снимка: Булфото, архив

Обявяването на БДЖ в несъстоятелност е пътят за решаването на проблемите на предприятието. Това коментира в сутрешния блок на Bulgaria on Air експертът към парламентарната комисия по транспорт Симеон Ананиев.

По думите му най-добрият длъжник за кредиторите е “живият длъжник”, който може да бъде притискан.

Експертът подчерта, че при обявяването в несъстоятелност на железницата кредиторите на дружеството и техните лобита на практика ще бъдат ощетени, защото това ще ги принуди "да си поемат търговския риск" и те няма да си съберат парите. От друга страна обаче, обявяването на дружеството в несъстоятелност ще "спре разграбването му”, както се изрази Ананиев, и ще защити имуществото му. Впоследствие пък ще се разработи бизнес план за възстановяването и развитието на железниците, който трябва да бъде одобрен и от кредиторите.

По думите на Ананиев железниците не могат да се самоиздържат и да инвестират, вагоните и локомотивите са стари, а персоналът е “двойно и тройно над допустимото”. Той коментира, че намаляват и превозите, осъществявани от “БДЖ Товарни превози”, което още повече затруднява железницата в опита ѝ да събере ресурс.

Премиерът Пламен Орешарски е поел по време на среща със синдикалисти ангажимента да не се допусне фалит на БДЖ, заяви Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ. Според Бунев дори да се стигне до продажбата на дизеловите мотриси и над 3 400 товарни вагони, това няма да е толкова тежък удар за пътническите превози, защото мотрисите биха могли да бъдат заместени дори с цената на намаляването на броя на някои влакове.

По-големият проблем обаче би бил за товарните превози, защото въпросните товарни вагони представляват над половината от подвижния състав на дружеството.

Припомняме, че в края на миналата седмица транспортният министър Данаил Папазов съобщи за вероятността от принудителната продажба на 25-те дизелови мотриси "Сименс Дезиро" и над 3 400-те товарни вагона заради претенциите на кредиторите на БДЖ.

Общият дълг на железницата е над 600 млн. лева, а просрочените задължения са около 153 млн. лева. На предстоящото Oбщото събрание на кредиторите държавата ще настоява за още 10 години разсрочване на плащанията, обясни министър Папазов.

“Въпросът е готови ли са кредиторите да разсрочат за 10-годишен период просроченото задължение и дали ще си получат парите в тази ситуация”, коментира Бунев. Той посочи, че кредиторите искат държавни гаранции за кредита, което в момента няма как да се случи, защото трябва да се прави актуализация на бюджета.

Експертите прогнозират, че кредиторите на железниците няма да пристъпят към разпродажбата на имущество, защото така няма да успеят да си съберат парите. Бунев подчерта освен това, че през последните месеци БДЖ е осъществявало плащания към кредиторите.

 

Още новини за България четете в investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
по скоро ГЕРБ ако не обяви защото те фалираха работещи фирми и те щяха да довършат БДЖ и НЕК сичко ограбиха !!!
10
1
 
5
 
! Отговори
банкеръ преди 9 години
То турските тирове на платформи добре ама да не доидат с танковете до София.Товарните превози бяха печеливши,когато имаше Химко Враца,Плама Плевен,Кремиковци,Циментови заводи.Сега с влак се транспортират чакъл,пясък и скраб за какви печалби дрънкате тука.Сега няма индустрия и БДЖ ще си фалира.Контактната мрежа е под напрежение за да не я откраднат,наясно ли сте за какво става въпрос.БДЖ е може би наи скъпата фирма в България.Капиталовложенията са огромни и не са само вагони и релси.
9
1
 
8
 
! Отговори
преди 9 години
Май по старата схема - ремонтираните вагони ще се продадат и ще остане в БДЖ само движеща се скрап
8
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До банкеръНапротив Товарните превози са печеливши а товари дал господ - всички турски тирове на платворми и без няма не искам няма недей още на браздата на влака!
7
2
 
8
 
! Отговори
Опорна точка преди 9 години
Толкова ли не можаха да намерят един ломски *** и да му прехвърлят БДЖ, като преси това регистрират БДЖ2 и там да прехвърлят активите? Така се решава и въпроса с интеграцията!
6
6
 
5
 
! Отговори
банкеръ преди 9 години
Какви частни железници Ви гонят бе,знаете ли колко струва една релса,един локомотив,колко дизел харчи на ден и т.н.Само контактна мрежа е по скъпа от задълженията на БДЖ.3400 вагона по 20 тона минимум добре звучи.Псевдо експерти съсипват БДЖ без успех 25 години.Всъщност без индустрия няма нужда от товарни превози,а да се поддържат съораженията само за пътнически превози е неизгодно и скъпо.закриваи и режи за скрап ще излезе доста.
5
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
най малко 50% съкращение на администрацията та всичко е с компютри за какво са по 3 в канцелария
4
1
 
14
 
! Отговори
Purko преди 9 години
Съкращения на 50% от персонала (като за начало). Там са цели кланове. Сещам се за едни - две сестри + двата сина на едната сестра. Уж стрелочници, уж кантонери... по цял ден си джиткат насам-натам и си бачкат частно. Хеле да ги видиш някога на работното им място - абсурд.... Не става така... режете от лапачите и ще излезе БДЖ на плюс!
3
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
напълно вярно е казаното от номер 1 и номер 2 само ще добавя че няма страна която да няма държавни железници създайте и частни за да има конкуренция
2
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Та само БДЖ ли обявете в несъстоятелност цялото правителство и хайде да ви продаваме
1
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ако комунист не обяви нещо в несъстоятелност или не открадне то значи не е бил на власт