Светкавичната глобална експанзия на Uber

За последните 30 дни услугата е била пусната в 30 града
Обновена: 12 дек 2014 18:28 | 12 дек 2014 17:00, Елка Василева
28
Светкавичната глобална експанзия на Uber
Снимка: архив, Reuters

Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света.

Мобилното приложение за споделени пътувания се сблъска със забрани в Индия, Испания, Белгия, Холандия, Тайланд и много други страни. То обаче също така достига нови градове с главоломна скорост, която оставя препятствията далеч назад, пише Елън Хюет в сп. "Форбс".

В сряда тази седмица приложението бе пуснато в китайския град Тянцзин, във вторник - в българската столица София. Миналата седмица Uber стигна до Портланд (където сега срещу него се води дело), виетнамската столица Ханой и няколко града в
централната част на Флорида. В края на ноември ръководителят на отдела за глобална експанзия на Uber заяви пред списание "Бизнесуик", че през ден приложението бива пускано в нов град.

Само няколко седмици по-късно тази оценка изглежда остаряла. В зависимост от това как ще разпределите данните, събирани от Форбс, темпът на растеж на Uber е близо един град дневно. За последните 30 дни услугата е била пусната в 30 града, макар че в някои случаи става дума за региони, в които има по няколко града.

Авторът на Форбс Франк Бай нанася на карта разпространението на Uber от 2010 година, когато приложението бе пуснато в Сан Франциско, до 2014 година, когато е нараснало шесткратно.

Растежът му започва като няколко капки, разпръснати из Северна Америка. След това набира скорост и малко по-късно залива цялото земно кълбо.

Бързото разпространение на Uber е насочено към Азия. Миналата седмица компанията събра чудовищните 1,2 милиарда долара финансиране, което увеличава пазарната й капитализация до 40 милиарда долара. Фирмата обещава да използва парите за устойчиви инвестиции, най-вече в Азиатско-тихоокеанския регион, писа главният й изпълнителен директор Травис Каланик.

Растежът на Uber в Азия не бе гладък, нито лесен. На огромни чуждестранни пазари като Китай и Индия местни конкуренти твърдят, че имат много по-голям пазарен дял от Uber, защото много по-добре разбират културата на страната - въпреки че Uber обикновено се старае да наема генерални мениджъри с опит на местния пазар.

В Китай Uber се бори с Kuadi Dache и Didi Dache – две приложения за повикване на таксита, които са подкрепяни съответно от китайските гиганти Alibaba и Tencent. В Индия местното приложение OlaCabs твърди, че държи 70 % от пазара, а Uber има едва 10 %. В понеделник Uber бе забранено и в региона на Делхи, след като бяха отправени обвинения, че пътничка е била изнасилена от шофьор на Uber, за който се предполага, че и преди е извършвал сексуални посегателства.

Междувременно Uber проникна в голяма част от САЩ – миналата седмица в 64 % от територията на САЩ е имало достъп до услугата.

Компанията обяви, че сега излиза в по-малките градове, някои от които обаче не могат да поддържат силни мрежи Uber след първоначалната вълна на интерес.

Градове като Флинт (Мичиган), Акрон (Охайо), Корпус Кристи (Тексас), Анкъридж (Аляска) често нямат коли на разположение или свободната кола е твърде далеч, независимо че там услугата бе въведена с фанфари и предложения за безплатни пътувания.

Основният конкурент на Uber в САЩ е Lyft, който е разпространен в около 65 града и не е излязъл на чуждестранния пазар. В Азия обаче огромни градове (които са и огромни пазари) все още очакват услугата. Uber работи в 11 града в Индия и мащабно набира хора в Китай. Карта на местата, в които Uber търси служители, показва десетки нови локации в Китай, Индия и Холандия, както и много места в целия свят.

Екипът по разрастването на компанията се движи с толкова бърз темп, че вече не се притеснява особено кое ще бъде следващото място, до което ще стигнат.

"В този момент се движим толкова бързо, че бих казал, това няма особено значение. Ако не сме на някое място сега, то ще бъдем там след седмица", казва ръководителят на отдела за глобална експанзия на компанията Остин Гайд пред "Бизнесуик".
 

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още по темата: Uber
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Това е бъдещето
26
1
 
18
 
! Отговори
Moloko преди 9 години
Und Tschuess. Време е да се видя с нея на уговорента среща. Беше ми приятно да си говорим. Дочуване.
25
0
 
20
 
! Отговори
Moloko преди 9 години
Offtopic: В моят град като Пловдив, всичко се знае наизуст. Нямаме все още Uber. В Германия в Мюнхен има. Возил съм на Mitfahrgelegenheit, не знам как се превежда на български, от Дрезден до Фрайбург за 25?, влака струва 160?. Заплата ми е била невисока за тези години, 1200? да кажем нето средно месечно. Не мога ди си позволя лека кола, струва ми само застраховката 1200? годишно, казал съм го ясно и точно на приятелката ми. Ако иска, трябва да участва в плащането, няма да съм сам.
24
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До TSЕдинствения изпит,който полагат таксиджиите в Америка е такъв, че трябва да знаеш точния адрес на всеки един хотел в града или по важни туристически обекти, освен това трябва да ходиш на училище две седмици. В днешните времена на итернет и GPS всичко това се обезмисля.И заради това тази услуга става по популярна.
23
3
 
26
 
! Отговори
TS преди 9 години
До един BG в USA"Освен това не ти се налага да полагаш някав изпит като таксиметровите шофьори."Мина ли ви през акъла, че този изпит е направен с конкретна цел, а не защото му е скимнало на някой?! Подобни закони и изисквания обикновено се въвеждат след трагедии, които са се случили, понеже преди това ги е нямало.
22
3
 
26
 
! Отговори
един BG в USA преди 9 години
Тук Uber е исключително популярна. Поръчваш си колата по телефона, единственото, което е нужно е да имаш кредитна/дебитна карта за да платиш и след това не е нужно да оставяш бакшиш. Освен това цената е много по ниска от такситата. Имам познати които почнаха да карат за Uber и за 9-10 часа работа си искарват по 200$ чисти.Освен това не ти се налага да полагаш някав изпит като таксиметровите шофьори.
21
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А Лемън Брадърс не участва ли? Важно е каква е добавената стойност, а не на колко е оценена
20
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В немската Википедия за Uber пише, черно на бяло, че участва банката Голдман Сакс и Google Ventures, и още две фирми. Стойността е оценена на $17 млр.Не ви лъжа, за да ми цъкате минуси. Това си е така.
19
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До MenА данъци? А рушвети за ДАИ? Къде отиваш ти!
18
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен"То това е един голям финансов балон. От сега му личи че ще се спука. Направили им рекапитализация ама още не знаят за какво ще ги вложат. Така хубаво ще гръмне и мнозина ще загубят много пари щото си играят на играчи"Зад Uber е инвеститора Гугъл, пусни ги в любимата си търсачката, да видиш. При гугъл няма спукани балони.
17
2
 
24
 
! Отговори
Men преди 9 години
Кал бе *** да не е минало преглед! А техническия, а гражданската... Аре малко ум. И за бакшиши не ставате ... Хайа
16
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
То това е един голям финансов балон. От сега му личи че ще се спука. Направили им рекапитализация ама още не знаят за какво ще ги вложат. Така хубаво ще гръмне и мнозина ще загубят много пари щото си играят на играчи
15
3
 
25
 
! Отговори
Berlin преди 9 години
Темата слабо ме интересува.
14
9
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В общи линии това е незаконно такси, което не е минало преглед и не е с гарантирана безопасност, освен това заобикаля закона и не плаща такси, а печалбата се изнася извън страната. Това беше установено и от Брюкселското регионално правителство:- Много е лесно да предлагаш по-ниска цена от такситата, след като не плащаш данъци.Идеята е да им лепнат лицензи, ще станат като нормални таксита и цените им ще са конкурентни, а това означава да стане част от националния такси сектор.
13
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Uber в Берлин са задължени да работят само с лецензирани таксиметрови шофьори по официалните тарифи. Немци кво да ги правиш.иначе моделът им е интересен :) няма значение какво и колко ще спечеля/загубя от пазара, където влизам, важното е инвеститорите да наливат пари. Ако сериозно София го броят като пазар ...
12
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Монархист"Тия от убер в някои държави са забранени, а в други направо ги съдят. Като цяло не бих заложил на подобен начин на придвижване. По-добре с метрото и градския."При мен от точка А до точка Б с градският транспорт струва 2,60?. Ако съм с колеги си струва таксито, за 5?, града не е голям. Като сам, е скъпият вариант.С такси си струва тепърва при 4.***
11
4
 
23
 
! Отговори
tapjdet преди 9 години
До таксинависокитарифиИ 1000 са ви много, за хора с елементарна култура, никакво образование и самочуствие до небето, неосъзнаващи дори какво е да си бакшиш-стотинкаджия.
10
5
 
23
 
! Отговори
Монархист преди 9 години
Тия от убер в някои държави са забранени, а в други направо ги съдят. Като цяло не бих заложил на подобен начин на придвижване. По-добре с метрото и градския.
9
0
 
61
 
! Отговори
Гай Баньо преди 9 години
Добре че написаха в тази подробна статия какво е това нещо Uber :) Четох за пазари, за дялове ... за изнасилване дори, ама за кво се използва нямаше
8
0
 
25
 
! Отговори
Moloko преди 9 години
Такситата в Германия са много скъпи, от гарата до местожиевене нощна тарифа струва 22?, плащал ми е шефа, не аз. С Uber, ако не беше в толкова късен час, щеше да струва 5?. Просто са по-евтини от такситата, не толкова точни по време. Алтернатива, ако времето не играе роля.