Автоконцерните може и да напуснат Великобритания

Акциите на фирмите от сектора се обезценяват
26 юни 2016 17:12, Екип на Investor.bg
14
Автоконцерните може и да напуснат Великобритания
Снимка: Reuters, архив

Глобалните производители на автомобили намекват, че ще трябва да преоценят британските си инвестиции след стряскащия вот на британците за напускане на Европейския съюз, което повишава възможността за преместване на производствени линии и съкращаване на работни места, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

Като цяло производителите на автомобили изпращат песимистични сигнали след историческия референдум и сигнализират, че ще търсят разговори с официалните власти в Лондон, за да се гарантира, че бизнесът им ще остане конкурентоспособен.

Потенциални данъци и тарифи, валутните колебания и евентуален спад в продажбите са сред най-важните тревоги. Акциите на автомобилните производители се обезцениха в световен мащаб в петък на фона на мащабното разпродаване на книжа.

General Motors Co. подчерта желанието за продължаване на възможността за свободната търговия, докаато Великобритания излиза през следващите години от ЕС, но не прави непосредствен коментар за планове за възвръщане към рентабилността си в Европа през тази година след няколко години на загуби. Френският PSA Peugeot Citroën обмисля дали да не увеличи цените на нови си автомобили, за да компенсира по-слабия британски паунд, или да приеме загубата, за да защити пазарния си дял.

"Това не бе добър ден за Европа, а според мен, със сигурност не е добър и за Великобритания", заяви Дитер Цетче, главен изпълнителен директор на Daimler AG, производител на луксозните автомобили Mercedes-Benz.

Цетче заяви, че Daimler не очаква незабавно въздействие от референдума, но изказа притеснения за допълнителен смут.

"Сега е още по-важно да се уверим, че Европа няма да продължи да се разпада", каза той.

Несигурността заплашва да подкопае крехкото възстановяване на продажбите на автомобили в региона, които са в подем от две години насам. В продължение на години автомобилните производители свиваха разходите си в Европа, затваряха фабрики и прехвърляха производството в страни с ниски работни заплати.

На Великобритания през миналата година се падаха 18,5% от всички европейски регистрации на нови автомобили – данни, които отразяват продажбите. Много производители на автомобили се надяват на европейските потребители, тъй като търсенето в Китай и САЩ се охлажда.


Още икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
2
 
! Отговори
Тъкмо се чудеха преди 7 години
дали не е по-добре да прехвърлят производството на новите електромобили в Китай, че там е велика демокрация, не е като в западащото кралство...
5
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така е тука в ук нищо не вирее. Едни ливади с трева и насила отглеждани ягоди това е. Хората са пустиняци точно като природата. Тук реално няма абсолютно никакъв ресурс с който тая британия да излезе напред и да е добре икономически. Всичко е вече един отзвук на колониите едно време. Тата закри завода и 40000 наркомана останаха на улицата на помощи. Ще ги послвдват и другите. Хонда, тойота и крепоста на англия - гордия за тях Форд. Както си говорех тука с хора аз си бях добре в България преди да влезе в ЕС. Прилична заплата и добър живот. След като влезохме покупателната способност намаля инсе
4
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Q KAMILATA Q KAMILARQ.MOJEE,,AKOOO,TIA GERMANCI MAI PO4NAXA PO BG,MANTALITET
3
18
 
7
 
! Отговори
българина преди 7 години
Че те и сега не са там.... Който не знае Швейцария произвежда всякакви зеленчуци но не пуска внос на евтини ***. Ето това е бъдещето на Англия плюс най голямата офшорна държава. Англия стана черна и пакистанска по времето на ЕС, не преди това
2
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ха-ха-ха, англичаните ще възродят производството на дараците Симка, когато избягат световните автомобилостроители.
1
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много по-лесно е да влезеш в ЕС отколкото да излезеш. Входа 1 паунд изхода 3 паунда. Всички мултинационални концерни са направили инвестиции във Великобритания за да стъпят на пазара на ЕС, сега е ясно че ще искат да избягат от там, но със сигурност няма да дойдат в България, защото тук е пълно с говорещи глави срещу ЕС на които задължително им се дава безплатна трибуна по всички български телевизии.

Спонсорирани публикации