Офроудър под прикритие

Новото поколение Hyundai Santa Fe не се бои от пресечени терени
Обновена: 6 дек 2012 21:34 | 6 дек 2012 21:33,
9
Офроудър под прикритие
Снимка: Automedia

Никога не е имало толкова много 4х4 автомобили по градските улици. Причината обаче не е само в разбитите шосета. През последните години грубите джипки се превърнаха в комфортни шосейни превозвачи, подходящи за ежедневно ползване, което ги направи привлекателни за по-широк кръг хора.

Тази промяна им даде и ново име - SUV (sport utility vehicle), но също така им отне една от изконните черти - проходимостта. В днешно време този тип автомобили се наричат "паркетни джипки", тъй като предлагат отличен комфорт на пътя и посредствено представяне извън него.

С третото поколение на Santa Fe обаче Hyundai направи крачка напред, предлагайки на пазара "офроудър под прикритие". Под прикритие, защото външността на возилото е елегантна и динамична, но в същото време е конструирана, за да се справя с пресечени терени. Благодарение на високия си пътен просвет и значителните ъгли на проходимост на предната и задната брони, корейския SUV не се притеснява да бъде изцапан. Освен това, Santa Fe е оборудван с чисто нова, активна система за задвижване на четирите колела.

Вносителят на марката за България организира тест драйв на модела на специално подготвено офроуд трасе - Hyundai Off Road Track, където ни запозна с новите възможности на Santa Fe извън пътя. Този тест се състоя преди около месец, но ние умишлено изчакахме, за да успеем да изпитаме автомобила и по шосетата.

Извън пътя

Поведението на Hyundai Santa Fe по пресечен терен наистина впечатлява. Предната и задната брони са направени така, че да могат без проблем да се справят със сериозни наклони с ъгъл до 50 градуса. А пътния просвет е достатъчно голям, за да се движите спокойно по пресечен терен. Окачването пък е изненадващо тихо, като поема нервностите и дупките със завиден финес.

По време на офроуд теста имаше изпитания като изкачване на наклон с ъгъл 45°, спускане на наклон с ъгъл 50°, слонски стъпки, кантар, мост, стълби и много други. Hyundai Santa Fe с лекота премина през всички тях, като на моменти земята докосваха само две от гумите му.

В подобни моменти, когато не всички гуми имат сцепление, ви трябва добра система за задвижване на четирите колела. При третото поколение Santa Fe системата 4х4 е напълно нова, разработена от Magna Steyr и има модул за активно разпределение на въртящия момент между двата моста.

Това нововъведение е полезно и при движение по шосетата, тъй като системата реагира превантивно, предусещайки когато някое от колелата губи сцепление. Задвижването на четирите колела се задейства автоматично, но за преодоляването на по-тежки терени има режим Lock, който може да бъде активиран при движение с ниска скорост.

Препятствията, които виждате на снимките, се преминаваха без активиран режим Lock. За още по-тежки терени са предвидени и екстри като асистент за потегляне от наклон и спускане по такъв.

Пълното впечатление за тест драйва четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още по темата: офроудHyundaiSanta Fe
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
3
 
! Отговори
От Австралия(Сидни) преди 11 години
""паркетни джипки", тъй като предлагат отличен комфорт на пътя и посредствено представяне извън него"БРАААВО !!!!! Такива разбирания само ориенталец вижда "отличен комфорт на пътя" на автомобил предназначен за ИЗВЪН пътя!Само търбо *** ходи с такъв автомобил по улиците. *** отдавна е станала резерват на Имбециликус Булгарикус. Това е липсващото звено в теорията на Дарвин. София и други градове са станали естествената му среда за обитаване и размножаванеNational Geographic какво чакате
6
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Abe ne e li Subaru ne mi go hvalete
5
2
 
6
 
! Отговори
Шокар бей ефенди преди 11 години
Пффф "Офроудър" Муахахахаха демек ще качи и бордюр и то ако мине под ъгъл с едната гума. Малко им беше унижението да плащат неустойки за занижен разход на гориво по документи в САЩ ами и тука пуснаха вицове... Не са лоши коли даже ме кефят като возия и сравнително икономични за 2 тона джилязу ама ОФФ - хайнене хайнене уш кудук хайнене!
4
4
 
3
 
! Отговори
Глупав преди 11 години
Може ли някой да ми обясни какво е "джипки"? Ще бъда безкрайно балгодарен. Педварително благодаря.
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Де толкоз пари у Българина.
2
0
 
15
 
! Отговори
Нико преди 11 години
Абе я го пуснете това нещо по камънаците из Балкана и после му събирайте чарковете.Поредния полупаркетен автомобил за богати безделници.
1
0
 
16
 
! Отговори
ha ha преди 11 години
причината не са толкова разбитите пътища колкото избиването на комплекси.