ООН предупреждава: Старите коли са замърсяващи и опасни

Някои от тях са опасни за шофиране
26 окт 2020 22:00, Нели Христова
132
ООН предупреждава: Старите коли са  замърсяващи и опасни
Снимка: БГНЕС

Стари, замърсяващи и опасни - колите втора употреба, изнасяни с милиони, са заплаха за развиващите се страни, защото липсват достатъчно норми за регулирането на тази търговия. Това се посочва в публикувания днес доклад на Програмата на ООН за околната среда, предаде АФП.

Европейските страни, които са над половината от световните износители (три милиона частни коли годишно между 2015 и 2018-а), изпращат старите си автомобили най-вече на изток, но и в Нигерия и Либия.

Япония ги пласира в Близкия изток и страните от южната част на Африка, а САЩ - в Мексико и ОАЕ.

Може би в богатите държави някои смятат, че е полезно да се осигурява втори живот на достъпна цена и възможност за транспорт в други страни. В страни като Кения и Нигерия повече от 90 процента от автомобилите, закупени днес, са втора употреба.

Но на практика, експертите на ООН установяват, че много от автомобилите, изнасяни в по-бедни страни страни, не отговарят дори на минималните стандарти за замърсяване на въздуха и често са опасни за шофиране. Наред с това в такива страни са твърде малко правилата за контрол на качеството на превозните средства.

В пристанището в Амстердам бе направена инспекция от нидерландските власти в края на 2019 година. Средната възраст на колите бе 18 години. От тях 93 на сто имаха норми Евро 3 и по-ниски. Част от колите не са били годни за употреба, а някои са били със свален катализатор.

Гледката не беше приятна, подчертава Роб де Йонг, който ръководи отдела Трайна мобилност към Програмата на ООН за околната среда. "Повечето от тези коли са много стари, замърсяващи, харчат прекалено много и са опасни", допълва експертът.

Днес в световен мащаб на път са около 1 милиард свтомобили. Очаква се този брой да се удвои до 2050 г., като голяма част от растежа идва от продажбите на употребявани автомобили в страни с по-ниски доходи, отбелязва Брад Плъмър в "Ню Йорк Таймс"  във връзка с предупреждението на ООН. Транспортът вече е виновен за една четвърт от емисиите въглероден диоксид, които бързо нагряват планетата. А в много африкански градове автомобилите и камионите са се превърнали в доминиращ източник на замърсяване на въздуха, което вече убива над 3 милиона души по света всяка година, отбелязва в статията си автора.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


132
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тая паразитна организация, дъщерната и СЗО и още няколко подобни пиявици трябва да се закрият.
58
1
 
10
 
! Отговори
Фред преди 3 години
Не е важно колко е стар или нов автомобила, кое евро е. Важно е да е в изправност и да не пуши като руски зил. Дизелите трябва да се збранят в цял свят, дизеловите газове са класифицирани като канцерогени от група 1 от МАИР, което означава, че те се разглеждат като доказано причиняващи рак при хората...
57
0
 
1
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
Лельо Мацо - дай да си Одим на село с каруцата - езеро вредни емисии - ЕВРО N та категория. чАкАм тА ;)
56
0
 
4
 
! Отговори
Евро 1,2,3,4,5,6 преди 3 години
Може ли някой да ми даде примери за това, кой автомобил кой Евро-стандарт е.Например: - Жигула - Евро 1- S Class 2020 - Евро 6Искам да добия представа за нещата. Ще съм благодарен на човека, който ми помогне и дори може да му дам 20 лв.
55
0
 
6
 
! Отговори
Леля Маца преди 3 години
От 45 години чакам принца на бял автомобил, Евро 6.... ама нема.Само бедняци тука Евро 2-3 най-много... баси му
54
0
 
12
 
! Отговори
Веселин преди 3 години
ВЕСКО ПРЕДУПРЕЖДАВА: ООН да ми даде пари, па може да си купя и по-убав автомобил.
53
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Шокиращи новини ни поднася ООН.
52
1
 
8
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
До 64 ООН или оооо НЕ си имат работа, и тяхната работа е ДА си имат работа.... Клатим си краката и си оправдаваме заплатата.Има няма работа - надника тече.Като нашТе 240 убавци - построили са комунизма бате ;)
51
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
1 милион таратайки ръждясват по германските паркинзи на които е спал самия плювню. трябва да се продадат някъде. а германските токсични боклучки дето ги горят по тецовете ни са света вода ненапита и не цапат.
50
1
 
9
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
Като цяло ООН отдавна не функционира, стаА реч тя си е мъртво роден ембрион!!! И отдавна никой не се съобразява с тях като орган на управление и власт.Иначе по темата - няма хибриди, няма електрички, истината е бензинов двигател с АГУ - колкото и да е амортизиран на ГАЗ почти не цапа въздуха.
49
2
 
3
 
! Отговори
Спалнята е розова преди 3 години
Не само спалнята е розова... централата на ГЕРБ, от която се оправдаваше - Е СЪЩИЯ РОЗОВ ЦВЯТ. ЦВЕТА НА 500 ЕВРОВИТЕ БАНКНОТИ.
48
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ООН нямат ли си друга работа? Тези на коя планета живеят?
47
1
 
4
 
! Отговори
Спалнята е розова преди 3 години
Цвета на спалнята на Борисов е същия цвят, като на банкнотите от 500 евро в шкафчето му.Голям минималист и аскет.
46
3
 
3
 
! Отговори
ЗАЩО? преди 3 години
Защо никой не коментира ФАКТА, че спалнята на Борисов е оцветена в цвета на банкнотата от 500 евро?Това е 100% изискване, което е поставил, когато се е нанесъл в държавната вила.
45
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 48По-скоро е за това, да не работиш, па да идва някаква пара. А и да не казвам, че половината на държавна заплата заработва нещо и отстрани.
44
2
 
5
 
! Отговори
Как се влиза в ГЕРБ: преди 3 години
49 и 800...49 и 900...50! Добре дошъл в ГЕРБ!
43
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами да ми купи нова или да мълчи.
42
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ГЕРП и СДС закриха БДЖ и няма транспорт.
41
5
 
8
 
! Отговори
qmsi lainata преди 3 години
Боко Тиквата е крадец, който трябва да освободи поста на министър-председател.
40
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нова кола 10 бона първата вноска после по 600лв на месец и обслужване в техен сервиз докато изтече гаранцията където едно обслужване за консумативи надхвърля заплатата ти един на сто едва ли може да си го позволи