До 2026 г.електромобилите у нас трябва да бъдат 30 хил.

Държавата се е ангажирала с изграждането на зарядната инфраструктура
Обновена: 12 апр 2022 15:34 | 12 апр 2022 15:34, Йоана Цонева
90
До 2026 г.електромобилите у нас трябва да бъдат 30 хил.
Снимка: БГНЕС

България често отсъства от процесите в ЕС. Това, което се взема като решение в Брюксел, оказва влияние върху всички членки. Тази позиция изрази евродепутатът Петър Витанов по време на организираната от него конференция на тема "Транспортът на бъдещето. Чиста енергия на справедлива цена", която се провежда в София Хотел Балкан.

Към средата на 2026 г. трябва да се достигне до 30 000 електромобила в България. Към края на 2020 г. те са към 3 000. Това каза заместник министър-председателят по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов.

Още по темата
Той добави, че това ще са нови електромобили, но също така се развива вторичният пазар, така че част от тях ще са и "втора ръка". Според него това не трябва ни притеснява, защото в кръговата икономика "нещата трябва да се въртят".

Държавата се е ангажирала с изграждането на зарядната инфраструктура, добави министър Сандов. Той посочи, че трябва да има 10 000 публични точки в цялата страна, в които всеки да може да зарежда електромобила си. "Това прави една плътна мрежа, фокусирайки се върху основните неща, където се намират тези електромобили, с включително 20-30 хъба по основни пътни артерии. Говорим за автомагистрали, където да може да се случва бързото зареждане", заяви Сандов, предаде БТА.

Такива публични точки за зареждане на електромобили ще бъдат изградени и в централните градски части на 50-те основни български града, както и в големите жилищни квартали, уточни той.

Плановете са да се изградят поне 20-30 хъба, 150-200 бързи зарядни станции на входовете и изходите на градовете, посочи министърът. Те ще се изградят на общински територии и частни обекти като търговски центрове, бензиностанции и други. За изграждането им ще се търси пазарният подход, публично-частното партньорство.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За електрическа кола трябва да имаш гараж. Иначе не става. Какво - прибираш се към дома си, но оставяш колата някъде да се зарежда (евентуално чакаш половин-един час да се освободи място), вървиш до жилището, след един час отиваш от дома пак там, за да я преместиш, понеже станцията не е твоя и други чакат за нея? Ами няма как да стане.
32
1
 
14
 
! Отговори
селянин преди 2 години
Аааа... и аз минавам на зелена енергия! Ша си купя конче!!! !
31
14
 
6
 
! Отговори
Таня преди 2 години
С мъжа ми караме електрически коли в града, но са малки и пробега не е дълъг. За пътувания в страната и чужбина просто не можем без обикновен джип на течно гориво. Но технологията се развива и като нищо до 2026 ще сме само на ток
30
16
 
3
 
! Отговори
до 32 преди 2 години
Нашата Корса се зарежда за около 18мин от 15 до 80%. От 0 до 80- за около 25-30. Струва 67к лв. и със зелената помощ от държавата и от работодателя на жена ми стъпи на 40к.. Разходи по нея нула.
29
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
София - морето и трябва да търся контакт. Колата на мен ли служи, аз на нея ли.
28
2
 
17
 
! Отговори
Никога електоавтомоб преди 2 години
Що не кажеш ,че най-новите ел авто дето струват от 40 хил евро нагоре тря висишпо 40 мин да заредиш батерията до 80 % и да минеш после 300км.Хубавите с големия пробег тесли струват по над 80 хил евро.Ток безплатен ли ще бъде? До кат не ги осъвършенстват да се зарежда бързо кат дизела и бензина, и да са евтини ,няма как да стане да сменя дизела.
27
15
 
4
 
! Отговори
до 23 преди 2 години
Кой взима 300 евро, освен чистачка в училище в провинцията? Никой. Прощавай, касиерките из супермаркетите гонят вече 2000лв... Младшите специалисти в коя да е западна компания започват работа за 3500 и стигат до огромни суми след години.
26
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Електричката си е кеф. Разходите са нула. Но за извънградско шофиране някак си карам по-голямата семейна кола. Жена ми има електрическа Корса- страхотен бонбон. Замислям се за Тесла, но някак сме в джунглата все още и е рано. Предпочитам мощен турбо-бензин. Иначе, всеки втори ИТ спец или някакъв спец в чужда компания кара автомобил за 70-100 бона и нагоре и може да си позволи електричка. Въпросът е, че инфраструктурата куца и на зарядните в моловете често спира барака от рода на дизелово Е60.
25
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Еми отпуснете пари от еврофондовете за купуване на коли. Да може да се отървем от петрола. Така губим държавни парите кято общество за петрол, масла, консумативи и тн. Замърсяваме си въздуха. Държавата трябва са увеличи помощта за купуване на електрически коли и мащаба на кампанията.
24
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
По-скоро след 30 000 година ще имаме 2026 автомобила.
23
3
 
18
 
! Отговори
Димо преди 2 години
Първо трите тунела и четирите моста , завода за,втини НАШИ електромобили?,после електрозарядните станции !И след това цената на електромобилите.......Аман от големи ,празни обещания! То само с чегъртане,няма как да стане!?!Спряхте магистралите,свихте парите и измисляте проблеми!..Как вървеше всичко километър по километър, а за 1 година нито метър !!
22
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сандо, всички ли от ДБ сте *** или ви е толкова акъла. Кое НПО го препоръча това?
21
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Министерски психодиспансер трябва да си ходи.
20
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Съгласен, държавата да подарява Тесла, на всеки, който има желание, да кара.
19
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С какви пари бе, Сандо? Със заплатите от 300 евро колко точно Тесли да си купим и с какъв ток да ги зареждаме? Апропо, колко милиметра магистрали ремонтирахте тая година, та да не си потрошим бъдещите Тесли? Зеро. Ич. Нула. Ептен. Нада.
18
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Някой да го е карал да ангажира България с каквото и да е в областта на климата? Можем само да си пожелаем "България все по-често да отсъства от процесите в ЕС". Щото като ви знаем "политиките" ... все ви избива на забрана ... под предлог, че такива били изскванията на ЕС. Трябвало да бъдат 30000 електромобила до 2026 ... Що трябва бе? Петилетка ли гоните? Закривайте го най-после тоз колхоз ЕС!
17
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-мразим някой еврожендар да ми казва какво трябва!!!
16
0
 
23
 
! Отговори
Асан преди 2 години
30 000 каруци с магарета и коньове :)))
15
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Относно плановете за поддържаща инфраструктура, нямам мнение. Най-малкото защото все още няма нищо като конкретика в общественото пространство. Но не съм оптимист за утилизацията на изразходваните батерии. Поне такова е мнението по темата в част от англоезичните медии. Хора в час с прблема твърдят, че понастоящем рециклирането на каквито и да е батерии и електронни компоненти е до 10%, прЕко сили за развитите икономики. Засега нашата не е от тях, а 2026 е само след има-няма 4 години...
14
0
 
24
 
! Отговори
Mit-mit преди 2 години
те и ваксинираните трябваше да са поне 75% .. ама ...