Преасфалтират Аксаково, това пречи да се проучи пътя преди инцидента

До дни ще е готов доклад
22 май 2024 20:50, Стела Стоянова
50
Преасфалтират Аксаково, това пречи да се проучи пътя преди инцидента
Снимка БГНЕС, архив

Преасфалтирането на участъка от пътя на мястото на катастрофата с кола на НСО край Аксаково ще попречи да бъде проучен спирачният път при инцидента. Това съобщи Ивайло Желязков - експерт в Европейския център за транспортни политики пред БНР.

"Кръпките са изобщо от Аксаковска панорама до Детелината на летището, има няколко кръпки. Имало наряди, сега е моментът, дошъл, за да се ремонтира пътят. Питахме десетки живеещи в района, никога не е имало дупки там, нито неравности. Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата и точно на мястото, където може би е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано", каза Желязков.

Той уточни, че до дни ще бъде готов подробен доклад на Центъра за транспортни политики за катастрофата.

Ден по-рано строителната министърка Виолета Коритарова отстрани двама пътни шефове заради светкавичното асфалтиране на мястото на инцидента с кола на НСО, при който в четвъртък загина мъж, а жена лежи ранена в болница.

В съобщение на МРРБ бе обявено, че тя е разпоредила незабавно да се образува дисциплинарно производство срещу директора на Областно пътно управление - Варна инж. Явор Пасев и началника на отдел "Инвестиционно-ремонтни дейности" в ОПУ-Варна Севдалина Казълова.

Докато тече дисциплинарното производство, служителите са отстранени от работа. "Служителите от ОПУ-Варна със своите действия или бездействия са допуснали асфалтирането на част от отсечка на пътя Варна-Добрич, при изхода на община Аксаково, където преди дни имаше тежък пътен инцидент, който завърши със загуба на човешки живот", пишат от МРРБ.

Министър Коритарова изпрати и сигнал до прокуратурата за действията на служителите и на фирмата, извършила ремонта - ДЗЗД "Роуд Проджект", в което участват "Хидрострой" АД и "Транстрой-Варна" АД, се добавя в съобщението.

Нейните действия бяха предизвикани от премиера Димитър Главчев, който поиска от министъра на регионалното развитие и благоустройството да извърши незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района на Аксаково, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО. Министър-председателят очаква в спешен порядък писмените обяснения на министъра, както и какво наказание ще бъде наложено на отговорните за вземането на това решение, обявиха от Министерски съвет.

Преасфалтирането на участъка край Аксаково е било възложено от областното пътно управление на Варна в началото на месеца. Това заяви пред БНТ представител на фирмата изпълнител.

"Като изпълнители по договор за поддръжка получаваме писмени възлагания от АПИ и в частност ОПУ-Варна. Конкретното задание е получено на 7 май. Изходящият номер е от 2 май, но с оглед на великденските празници започнахме действия от 8 май. Направен е график по дни и по дати", каза инж. Методи Иванов.

Фирмата не е получила информация и указание от ОПУ-Варна да прекрати дейностите след катастрофата. Също така не са били уведомени, че на мястото текат следствени действия, обясни Иванов. Въпросната кръпка е направена през изминалия уикенд по установен график.

"Когато получим възлагане от ОПУ Варна, представител на фирмата и на ОПУ минават по съответния път и се обозначават компрометирани участъци. Ние изцяло зависим от възлагането на ОПУ-Варна и техните решения", каза още Иванов.

Мястото, където стана катастрофата с колата на НСО с Кирил Петков и загина човек, е прясно асфалтирано преди два-три дни. Това се твърди и става ясно от снимки от групата "Виждам те КАТ-Варна". Вижда се голяма кръпка върху стария асфалт. Пътят не е с дупки и е интересно какво е наложило толкова скоростно и избирателно подновяване.

"АПИ сложи нов асфалт на мястото, където джипът на Кирил Петков уби човек край Аксаково. Защо?! Как ще се правят нови експертизи и следствени експерименти? Или вече мачът е свирен - убитият е виновен, властта е невинна!", пише Краси Костов.


От регионалното министерство не дадоха информация кога точно е правен ремонтът. Участъкът, на който се случи трагичният инцидент, е част от по-голям ремонт, който е заявен в Пътната агенция още миналия месец и обхваща пътя от Варна до Добрич, съобщи Би Ти Ви. и добавят, че в следобните часове във вторник на място е имало прокурори и разследващи.  Все още обаче без отговор остава въпросът ремонтите работи пречат ли на разследването на тежката катастрофа, при която загина шофьорът на колата, сблъскала се с НСО.

Ремонтът е планиран през април и започва на 13 май, казали от Областната управа на Варна пред телевизията. Поглед отвисоко показва, че в радиус от няколко километра има нов асфалт на две места - точно на кръстовището, където по първоначални данни предимството на автомобила, превозващ Кирил Петков, е отнето и се стига до трагичния удар, както и няколко метра преди него.

"Вчера, като пътувах нагоре, видях тук паркирани машини за асфалтиране. Виждам, че и надолу има асфалтирани петна, и тук, където нямаше компрометирани участъци, просто нямаше дупки, не се е налагало асфалтиране. Съмнява ме, че се прави нарочно, за да се замаже положението, понеже няма следи от спирачен път", заяви човек, който работи само на метри от мястото на инцидента пред .

"Това е умишлено решение, което е взето на местно ниво. Това представлява голям проблем за разследването. Много неща могат да бъдат прикрити", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от Темида
Осъдиха окончателно чех на 15 години за убийство на приятелката си
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
2
 
! Отговори
Тука е така преди 3 седмици
Мирише на прикриване на престъпление.
38
0
 
5
 
! Отговори
тоя пътен участък преди 3 седмици
е хранилката на варненския КАТ, по целия път надолу ограничението е 60км/ч и има много скрити камери, лентата за надолу е една и винаги има колона от бавно движещи се коли - така че кирчовците там са летели в насрещното изпреварвайки колоната и това може да се докаже. Катастрофата става точно на входа на Асаково - в населено място ограничението е 50км/ч - кога и как тоя гавазин е щял да намали. До автомивката също има камера - колкото и да асфалтира кмета им не може да им скрие нааканите ***
37
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Било ли е челен удар, а не застигане? Ще лоботомират ли 2та жертва, та ако случайно оцеллее да не помни нищо и да не може да говори? Щом играят яки кинти, жената могат да я "починат".
36
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Класическо прикриване на доказателства за вина! Изманипулирали са експертизата за скоростта и блокират евентуална повторна такава! Еееххх, че Промяна!
35
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Нито един глас за за Киро Кеша , да лежи в затвора !
34
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Докато не ,асъхнал асфалта пишете на него ,един умира, друг му го завира!
33
1
 
22
 
! Отговори
от северозападО преди 3 седмици
Няма нужда от коментари - то е от ясно по-ясно, колата с Кирчо няма Абсолютни никакъв спирачен път т.е., не е използвана изобщо спирачка и влизайки в лявото за нея платно блъска излезлият вече от второстепенен път Професионален шофьор!! Факта, че на скорост го преасфалтираха е красноречив!!
32
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Еехх да бяха асфалтирали преди няколо дни и кирето да беше пробвал да прегази валяка с 200. Мечтиии
31
2
 
5
 
! Отговори
Противозаконно преди 3 седмици
Асфалтиране. Местопрестъплението е огледано. Карал е на предела. Стачки. Така цяло лято.
30
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Като гледам какви елементарни парчета коментират тук,с правопис на първокласници,направо се отчайвам.
29
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Символика има в асвалта и неговото спешно полагане .Има някаква приемственост . Следвайте асвалта и ше стигнете до истината.
28
27
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Стига вече с този случай!Загиналия не е спазил предимство и това му е коствало живота!Всеки ден стават катастрофи със загинали хора по вина на пияни и дрогирани.На тях обръщате ли толкова внимание,или понеже тук се е возил политик ще го раздухвате цяла година,или поне докато минат изборите?
27
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Шадраван дигнете в Аксаково ако е останал цимент от 10те метра от местопроизшествието!
26
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Единственият път,когато съм виждал преасфалтиране след катастрофа,беше след взрив на цистерна с гориво,понеже асфалта се беше разтопил от огъня! Това холивудско изпълнение в Аксаково е за разследване! В България всеки ден станат катастрофи,но не всеки ден с участието на политик.
25
2
 
19
 
! Отговори
може би преди 3 седмици
асфалтират щот некой е изхвърлил пликче със забранено вещество . та въпроса ми е : тествани ли са шофьора и пътниците за алкохол и наркотици
24
1
 
16
 
! Отговори
Опичайте си акъла преди 3 седмици
С нотариуса какво стана ? Ами сразстрела на трактора ? Кой сложи бомбата на гешев ? Пенсиите и тока ше ги вдигат ли ? Имаше едни осем джуджета там . С тях какво стана. Магнитски ? Там перът ли ги още,?
23
3
 
16
 
! Отговори
Е,бравос преди 3 седмици
На място ,където има престъпление и предстоят следствени действия(каквито нареди служ.премиер),обикновено се огражда или заобикаля! АПИ за първи път избра преасфалтирането като световна иновация! Роднините на загиналия ще скъсат от съдебни дела пътната агенция и България! А Тицин трябваше да си спести глупавия пост във ФБ ,точно тази гузна реакция ги разкри..
22
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Вижте в уитубе Неизбежния Караколев го е хванал на тясно Найо Тицин неадекватен
21
0
 
6
 
! Отговори
Христо Христов преди 3 седмици
До 7 " !!БОКО ,КИРЧО ,ШИШИ -всички за затвора плачат !" - че те и двата милиона про'с'така дето гласуват за тях и за ЕС за затвор плачат... Но още по-добре - за фронта!
20
2
 
6
 
! Отговори
Христо Христов преди 3 седмици
До 18 "И липсата си на съвест не е забелязал." - важното е, че 600 000 про'с'така гласуваха за него и евроатлантизма му.