Eric Prydz: Електронна музика се прави с уши и идеи, а не със скъпа техника

След феноменалния си хит ‘Proper Education’, който всъщност е ремикс на Pink Floyd, Eric Prydz качи още едно стъпало към върха на диджейския топ
12 фев 2007 16:13, Екип на Dnes.bg
0
Eric Prydz: Електронна музика се прави с уши и идеи, а не със скъпа техника
Снимка: djmag

След феноменалния си хит ‘Proper Education’, който всъщност е ремикс на Pink Floyd, Eric Prydz качи още едно стъпало към върха на диджейския топ и то повече като продуцент, отколкото като DJ. В момента, той е едно от най-горещите имена на клубната сцена, а списание DJmag успя да „влезе“ за 60 секунди в главата му.

DJmag: Tи си един от най-известните електронни продуценти в момента със свръх успешните и комерсиални „Call On Me“ и „Proper Education“. Въпреки това, чрез продукции като  Pryda и Cirez D оставаш доста близо до ъндърграунд средите. Трудно ли е да балансираш?

Eric Prydz: Не мисля за това. Аз просто правя музика през цялото време и не се съобразявам с това дали е комерсиална или какъв жанр е изобщо. Като пример ще ви кажа, че „Proper Education“ го направих просто за удоволствие и нямах никакви планове за него. Всъщност това парче стана известно благодарение на DJ-те, които са пускали парчето на mp3 по партита и така то набра популярност. Дори след това изчистих правата за семъла, тъй като не бях обмислял в началото да го пускам въобще. Мисля, че хората уважават  лейбълите Pryda и Mouseville (лейбъли на Prydz - бел.ред.), защото те се движат изключително в ъндърграунда, което е важно за мен и смятам да не се променят за в бъдеще.

DJmag: В такъв случай какво предпочиташ, да се подвизаваш като Eric Prydz или да се занимаваш с лейбъла си Pryda?

E.P.:Няма значение. Всичко е музика на Eric Prydz. Просто някои песни стигат до милиони, други само до няколкостотин слушателя. Все пак аз си харесвам всичко и правя музиката за мен и близките ми и ако на някой друг му хареса, то всичко е супер. Когато някой дойде при мен и ми каже, че музиката ми го е докоснала, то тогава аз усещам отплатата.

DJmag: Ти и John Digweed изглежда развивате сътрудничество. Как стигнахте дотам?

E.P.:Срещнах Джон в Ибиза през 2005-а. Той ми помогна много около моите лейбъли и оттогава аз го уважавам изключително много.

DJmag: Някакви планове за Pryda през 2007-а?

E.P.:Нищо освен да реализираме много качествена музика. Същото важи и за Mouseville, който е най-успешният ми лейбъл до момента.

DJmag: Сигурно разполагаш с доста модерно студио?

E.P.:Незнам защо всички си мислят, че студиото ми е свръх модерно и вътре всичко е последна дума на техниката. Това е доста забавно, защото истината е, че моето стдуио е най-обикновенно и не може да се похвали с нищо кой знае какво. Освен това музика не се прави с яко оборудване, ами с ушите ти и идеите ти.

DJmag: Помниш ли първият път когато осъзна, че електронната музика е нещото, с което искаш да се занимаваш в живота си.

E.P.:Това беше на един брейкденс фестивал в Стокхолм през 1983-а. Оттогава се влюбих в суровите електронни звуци. В средата на 90-те вече бях напълно убеден, че ще правя това и нищо друго.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари