Любо Урсини: Трябва да се даде шанс на младите да слушат нормална музикa

Във втората част на интервюто с резидента на Ялта, разбираме какво мисли той за чалгата и как тя влияе на всички останали стилове
12 окт 2010 13:50, Екип на Dnes.bg
0
Любо Урсини: Трябва да се даде шанс на младите да слушат нормална музикa
Снимка: Личен архив
Автор: Атанас Пеканов

След първата част на интервюто с резидента на клуб Ялта Любо Урсини, е време да ти представим и втората, в която става въпрос отново за електронна музика, но и за чалгата и нейното влияние, както и за срещите на Liubo с най- големите звезди на електронната сцена.

Мислиш ли, че чалгата убива развитието на другата музика в България?

Не бих казал, че убива, защото всеки има право на избор, но според мен в нея има една простота, в целия прост начин, по който е измислена тази схема, в която почти всичко е фалшиво. Певиците например не могат да пеят, пеят с Autotune и им се коректва всяка нота от гласа, за да звучи по някакъв начин. И се прави един проект, който да отбие номера този месец, и така е постоянно. Трябва да се избистрят тези неща и да се намалят за да се даде шанс на младите да слушат някаква нормална музика.

Но според мен нещата са малко като в кое е първото – кокошката или яйцето. Факт е, че това е масовата музика, това е по-силно от поп музиката, а ние имаме страхотни поп изпълнители и млади, и по-възрастни. Но те нямат сцена за изява. Всъщност се оказва, че фолк музиката е най-популярната, има най-много клубове, ходят млади и стари.

А за в бъдеще... Очертава се догодина може би да бъде отворена голямата мултифункционална зала на 4 км. Това ще бъде добра възможност за още по-големи събития, дори за Sensation, какъвто румънците уж бяха уредили за Нова година. Мислиш ли, че може тя да даде тласък на такива големи събития, каквито вече честно казано има в цяла Европа?

Аз доколкото знам я гласят за 2012. Бойко Борисов казва, че може да стане до 2011, но ме съмнява. Но имаме идеи, да. Преди две години правихме в зала Универсиада едно събитие и то мина много добре. Но цялата инвестиция за да може да се използва тази супер експлоатирана вече 40 години зала не беше рентабилна.

Новата зала, доколкото знам, ще бъде пригодена за музикални събития, което е големият плюс, защото сегашните зали не са. Имаме идеи, агенциите на Tiesto и Armin проявяват интерес към София, но ние ги задържаме, защото искаме да е на хубаво място и да дадем на хората добро преживяване.

Срещал си се с много от най-големите имена на електронната сцена – Tiesto, Armin, SHM, Fatboy Slim. Разкажи ни малко повече за звездите от този калибър?

Tiesto и Armin са ми направили най-голямо впечатление, защото винаги съм очаквал, че разговорът и цялото време с тях, с вечните N1, ще бъде много напрегнато, ще имат изисквания и така, но такова нещо въобще нямаше. И двамата са от хората, които са много здраво стъпили на земята. С Tiesto сме си разправяли вицове и сме се смяли.

Armin пък беше много удивен от всичко, което се случваше сега, през лятото, и ме попита може ли да свири още, и аз му казах – разбира се! Много хора си мислят, че те са много големи звезди и много трудно се говори с тях. А те всъщност се държат съвсем нормално. Всички те са едни щастливи хора, които работят това, което им харесва, и то е едно вечно забавление за тях. Вярно е, че им е доста сложно, защото имат доста запълнен график, и едва ли помнят всяко едно място с детайли, но начинът, по който се държат на всяко едно място, е перфектен.

А има ли някакви по-интересни случки с някои от големите звезди?

С Armin и неговият екип от 5-6 души беше доста смешно. Те кацнаха в Бургас и тогава по новините обявиха, че започва някакъв режим на тока, който беше 5 часа има ток и 1 няма. Аз през цялото време по пътя от Бургас обяснявах колко сериозно се занимаваме, миналата седмица е гостувал Fatboy Slim и т.н. И стигаме в хотела да се настанят, те си дават паспортите и в следващия момент спира тока в хотела.

Рецепционистките бяха абсолютно непоклатими, запалиха едни свещи, а аз стоях и не знаех какво да кажа. Защото те идват и аз им обяснявам – „това е най-големият курорт, с най-много туристи...” И в следващия момент спира тока, което се случва в страните от Третия свят. И те малко уплашени идват да ме питат – „А на партито ще спира ли тока?...” Но ние за радост сме си на собствено захранване и нямахме такива притеснения. Но все пак те идват за първи път в България и в следващия момент спира тока...   

Знам че обикновено с гост DJ-ите ходите на вечеря и най-вероятно вече добре познаваш тези, които гостуват често тук. Сприятелил ли си се повече с някои?

Има доста DJ-и, с които си подържаме и лична връзка. Те винаги остават, около 90 % от нашите гости, остават доволни, може и на някои да не им е харесало де, не знам (смее се). Аз лично с Hernan Cattaneo, Ali Dubfire съм си по-близък, имаме си skype-овете, не че тe се появяват много често, с Danny Howells, Nic Fanciulli – моите идоли, които ги познавам. Има и още много, сега не мога да ги изброя всички.

Като заговорихме за големите имена,  наблюдава се една тенденция в последните години на все по-голяма комерсиализация на електронната музика. N1 имената започнаха малко по малко да се ориентират към комерсиалната музика. Първо Guetta, после Tiesto… Мислиш ли, че това е в плюс за цялата електронна сцена или именно в това, че не е толкова mainstream, се крие нейният чар?

Никой, на когото предложат много пари, не би ги отказал. Например Luciano, който допреди една година се водеше underground и винаги е свирил в клубове като DC10, който има много стриктна концепция, тази година взе резиденция в Pacha, Ibiza. По време на лятото изтече информация, че са му платили милион и половина за тази резиденция. Аз не виждам нищо лошо в комерсиализирането. Все пак в края на деня трябва да си платиш сметките. Винаги съм казвал това – докато един продуцент може да продуцира качествена музика няма значение дали е underground или супер mainstream.

Например Steve Angello, за когото всички биха казали, че е прекалено комерсиален, има своя псевдоним Mescal Kid, който продуцира страшна музика. За мен това е един и същи човек и поради тази причина аз много го уважавам и голяма работа, че е направил One или Miami 2 Ibiza или има клип с Pharell... David Guetta е по същия начин, той е дал своя качествен принос за електронната музика. Навремето той е имал много силни парчета и ремикси. За мен няма значение какво прави в днешно време, дали прави пари или не.

Разкажи малко повече за теб. С какво се занимаваш в свободното си време, всичко, което правиш ли е свързано с музика?

Да, нищо друго не правя.

Постоянно ти е „работно време” ако можем така да го наречем?

Да, това, за което се радвам, е, че нямам точно определено работно време. Мога да слушам музика 24 часа и имам вътрешното желание да го правя и да намирам нова музика, която да ми харесва. Много често си правя паузи обаче и слушам различни стилове, които не са клубни. Слушам и хип-хоп.

Да, кажи ни какво слушаш в свободното си време, освен хип-хоп, на който явно си почитател?

Освен хип-хоп... Последно слушах новия албум на Sade, който беше много интересен. Преди това – Zero 7. Различна музика слушам, която може да ми хареса. Със сигурност не слушам чалга.

Много добре за теб. Малко изтъркано, но все пак кажи ни кои са твоите любими музиканти?

Много, много са. Има музика, с която съм израстнал, имам и много любима електронна музика, банди като Orbital и Prodigy, които и до днес са си велики.

Има ли място, което искаш да посетиш като DJ? Говоря за някоя дадена страна или някой голям клуб, в който да пускаш?

Хубавото на DJ кариерата е, че когато един DJ стане известен, той започва да пътува. И се надявам, че на мен като ми се случи това, ще се настройвам, че всяко място, на което ми предстои да отида, ще е най-якото място.

Благодаря ти много за отделеното време и изчерпателните отговори. Успех!

Мерси и на теб!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари