Първи сме в ЕС по загинали при катастрофи с коли

Най-много са жертвите при челен удар
21 авг 2019 08:08, Елка Василева
65
Първи сме в ЕС по загинали при катастрофи с коли
Снимка: архив, Булфото

България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители според анализ на Евростат за тенденцията със злополуките на пътя с фатален край през 2017 г.

Характеристиката на фаталните инциденти при отделните категории превозни средства показва, че България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители.

Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили.

Според данните на Евростат при катастрофи с леки автомобили у нас са загинали 456 души, при катастрофи с пътнически автобуси - 5 души, при фатални инциденти с велосипедисти - 35 души, загиналите пешеходци са 118, като общия сбор на загиналите при пътни инциденти у нас надхвърля 700 души.

Данни от доклад на МВР показват, че най-висок дял смъртност има при катастрофите с челен сблъсък между автомобили - близо половината от фаталните инциденти се дължат на подобен вид ПТП.

МВР отчита също, че най-тежките последствия при ПТП с челен сблъсък се дължат на навлизане по някаква причина в лентата за насрещно движение, неправилно изпреварване, разсейване, задрямване и др.

Пак по данни на МВР за периода 2011-2017 г. при ПТП с челен сблъсък са загинали 910 души, а ранените са 6 995, като по-голямата част от пострадалите нямат никаква вина за катастрофата.

Черната статистика на пътните инциденти с фатален край само за първите 6 месеца на тази година показва нелицеприятни факти: 254 загинали и 3 653 ранени при близо 3 000 пътнотранспортни инцидента. Това означава по около 250 инцидента всеки месец и 42 убити българи средно на месец при автомобилни инциденти.

Около 25 000 са загиналите при катастрофи в ЕС

През 2017 г. на територията на ЕС при пътни инциденти са загинали около 25 хиляди души или около 50 смъртни случая на 1 милион жители, показват данните от анализа на Евростат, цитирани от БТА.

Разликите между държавите-членки за броя на загиналите при ПТП варират от 30 смъртни случая на милион жители във Великобритания и Швеция - до над 90 в България и Румъния, като тук статистиката обхваща всички по вид фатални инциденти на пътя.

Според Евростат Румъния държи лидерството по няколко вида категории смърт на пътя: по общ брой фатални инциденти - 99 на 1 милион, по смърт на пешеходци - 37 на 1 милион и по смърт на велосипедисти - 30 на 1 милион.

В Малта има най-малко инциденти с фатален край при автокатастрофи - 11 на 1 милион. В Дания има най-малко инциденти с пешеходци - 3 на 1 милион. В Естония няма регистрирана смърт на мотоциклетисти, а в Люксембург и Кипър няма загинали велосипедисти, показват данните на Евростат.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход, от друга, като позитивите, разбира се, са в полза на по-богатите страни, в които има по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Анализът отчита също, че Европейската комисията има амбициозна програма за пътна безопасност, като крайната цел е да се намали наполовина смъртта на пътищата в Европа до 2020 г.

Програмата определя комбинация от инициативи на европейско и национално равнище, като се фокусира върху подобряване на безопасността на превозните средства, безопасността на инфраструктурата и поведението на участниците в движението.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още по темата: Евростаткатастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
3
 
5
 
! Отговори
??? преди 4 години
Манипулативно поднесена новина - най-много загинали в България има само при катастрофи с леки автомобили, но като цяло по брой загинали от ПТП явно не сме на първо място, щом не го пишат. Малко над 700 загинали, означава малко на 100 загинали на 1 милион население. Кои са на първо място?
17
5
 
8
 
! Отговори
Натопорчев преди 4 години
*** са в автобус, ама и там не е сигурно, дали няма да му се случи катастрофа...!? Докато мафията е на власт, не очаквайте нещо да се промени...
16
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
в Малта няма къде да вдигнеш повече от 80. И за където и да си тръгнал стигаш за 15 мин. Я тръгни от Благоевград до Варна примерно, няма начин да ти издържат нервите.
15
2
 
10
 
! Отговори
НИЕ, ВИЕ, ТЕ. преди 4 години
АМИ КАТО ИМА С КУПЕНИ КНИЖКИ, И НУЛЕВ СТАЖ ЗАД ВОЛАНА, И С МОЩНИ КОЛИ ЗА ПРЕД МОМИЧЕТО, КОЙ КАТО КЪТ МЕН СЕЛАНДУРА ОТ ПРОВИНЦИЯТА. ЕЙ НА ВИЖТЕ МЕ МАМА, ТАТИ СА МУ КУПИЛИ НА *** БАВАРЕЦА. И ГАЗ ЩОТ АЗ СЪМ ЦАР НА ПЪТЯ, ЗА МЕН НЯМА ЗАКОНИ, И ПРАВИЛА,... ТАКА ЩЕ Е В БЛИЗКИТЕ 10/20 ЧЕ И 30 г, МОЖЕ БИ....
14
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Навлизане в насрещното се прави по две причини - когато пътищата са лоши и когато няма контрол от КАТ. В Бълагряи най-нагло в насрещното навлизат чужденците-шофьори.
13
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Малта има два пъти повече атомобили на човек от населението в сравнение с България, но там има контрол на пътя, а в България няма.
12
3
 
16
 
! Отговори
нация от наглеци преди 4 години
Т.е. първи сме по наглеци които изпреварват при наличието на ппс в насрещното. Това го виждам и в градски условия и то при знаци забраняващи изпреварването и увеличението на скороста
11
2
 
11
 
! Отговори
Факт преди 4 години
От новината излиза, че българите сме доста добри шофьори, щом катастрофите са толкова малко при тези лоши пътища и при пълната липса на контрол за спазването на правилата. Не случайно чужденците са най-дивите шофьори, когато шофират в България, а българите сме примерни шофьори в чужбина, където има контрол за спазването на правилата.
10
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи много хора хора карат на изгасени ФАРОВЕ. Друго обяснение няма, защото когато приеха задължителното СВЕТЕНЕ и през ЛЯТОТО, беше с мотива, че броят на ЖЕРТВИТЕ при катастрофи ще НАМАЛЕЕ. Какво стана, ние пак сме водачи в черната статистика. Трябва да се монтират нови, по-мощни КРУШКИ!
9
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще гласувам за кметица в София,която се справи с грохота и гонките на мотори в Младост 2!
8
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво чудно има. Първо пътищата ни са зле, много двулентови, понеже сме планинска държава има много завои. Второ лошо потдържани, няма мантинели изгнили са, няма маркировка. Трето колите ни са по стари и опасни, с лоши гуми и при удар не предпазват а се разпадат. Четвърто населението е просто, много хора пият и си карат, много коплексари и "тарикати" изпреварват неправилно и карат като невменяеми, няма и толерантност.Демек прости бедни хора и резултата е ясен е не е като н Индия.....
7
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Рибата започва да мирише от главата! Няма контрол,няма страх от КАТ,няма разум! Вилнеят и мотористи,и автомобилисти,че и в последно време почитателите на електрическите играчки! Ама идват избори...!
6
5
 
7
 
! Отговори
А преди 4 години
каква е заслугата на транзитно преминаващите така наречени гастарбайтери?
5
6
 
6
 
! Отговори
BG преди 4 години
Ами след като убиеш човек щото си карал като ненормален с 150 км/ч, съда ти дава 2 години условна присъда !- нормално !Сега като въведат новите паспорти на колите, катастрофите "драстично ще намалеят" :))
4
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нормално, българина е изключително лош шофьор.
3
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дивите селяни обичат да се блъскат и засичат.С гордост казват-"аз съм от село и цел живот съм блъскал"
2
0
 
28
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 4 години
А защо няма нито един загинал от техническа неизправност ? За какво ни готвят тогава новата секира ? Ааа, сетих се. Става въпрос за пари , не за намаляване на ПТП.
1
3
 
12
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 4 години
КАРАЙ УМНО СТИГНИ ЖИВ