Ако полетът ни е отменен заради пандемията - без обезщетение

ЕК я обяви за извънредна ситуация
Обновена: 21 окт 2020 10:54 | 20 окт 2020 09:28, Нели Христова
15
Ако полетът ни е отменен заради пандемията - без обезщетение
Снимка: БГНЕС

Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на световна пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират за допълнително обезщетение, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана с пандемията. Това обясни пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България.

Тя допълни, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи важат условията на самата резервация, обясни Спасова.

Към нас хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Към КЗП могат да търсят правата си, когато проблемът е с български търговец, обясни експертът.

В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
vlady преди 3 години
При отменен полет пътниците могат да потърсят правата си пред Негово Светейшество католикос Карекин II Нерсисян, но той е сериозно претоварен особено покрай събитията в Карабах и се чака дълго за разглеждане.
12
0
 
1
 
! Отговори
Трътла от Берлин преди 3 години
Аз затова си стоА у Берлин, че ако си ода до Враца нема да ми върнат парите.
11
0
 
1
 
! Отговори
Читател преди 3 години
Wizzair ми върна 120% във ваупер, а Ryanair в рамките на 24 часа ми възстанови 100% сумата.
10
1
 
0
 
! Отговори
аз преди 3 години
нищо не връщат, правят се на тъмно кафевите братя.wizzair - март месец отменен полет върнаха май месец , за полета ми от август още ги чакам минаха над 80 дни, звънях им, имало забавяне...
9
0
 
0
 
! Отговори
Избягал преди 3 години
Вече две авиокомпании ми отмениха полетите, но ме компенсираха под формата на ваучери.Лелката нещо не е в час.
8
0
 
0
 
! Отговори
някой преди 3 години
до 7: И какъв ти е бизнесът?
7
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Проблемът е, че авиокомпаниите използват пандемията за оправдание за всички закъснения за годината въпреки, че голяма част от закъсненията нямат нищо общо с форсмажорни обстоятелства. Реално 2020-2021 човек никога няма да получи обещетение каквото и да правят авиокомпаниите. Особено некоректно е, че в момента масово не връщат пари, а ти дават ваучери, които евентуално един ден можеш да ползваш ако не фалират дотогава.Така, че решението на ЕК е за съжаление неправилно.
6
1
 
11
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
Луда работа. Има пътуващи, които се прекачват. Как ще ги оставят насред пътя?
5
1
 
17
 
! Отговори
Зарко Попа преди 3 години
В рамките на ЕС за отменен полет си получаваш парите за билета обратно, и още 250 евро обезщетение за причиненото неудобство, стрес, и т.н. В статията се говори за 250-те евро, а не парите за билета.
4
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Зарко:Да, така се подразбира от написаното от некадърната и недовършена статия. Ама знаеш ли ги...
3
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тоест тази статия в прав текст ни казва да не купуваме самолетни билети за никъде. Спонсорите ви България еър съгласни ли са с написаното? Само питам!
2
1
 
23
 
! Отговори
Зарко Попа преди 3 години
Обезщетение не, но въстановяване на стойността на билета-да.
1
5
 
25
 
! Отговори
АнонимеН преди 3 години
ВЕЧЕРЕН ЧАС , ОТМЯНА НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ :DДА НЕ ЗАБРАВИМ И ЕДИН КУП ОГРАНИЧЕНИЯ-----------------ГЛОБАЛЕН КОНТРОЛ ПЪРВИ СТЪПКИ