Абонаментите за Meta и X предлагат нищо за нещо, от тях няма полза

Потребителите са склонни да плащат, но само когато има нещо реално полезно за тях
2 ное 2023 19:15, Анисия Иванова
27
Абонаментите за Meta и X предлагат нищо за нещо, от тях няма полза
Снимка: БГНЕС/EPA

Колко бихте платили, за да спрете социалната мрежа да ви бомбардира с целеви реклами? През последните няколко дни потребителите получиха няколко различни предложения - нито едно от които вероятно няма да се хареса на повечето от тях.

Meta Platforms Inc. смята, че цената е 9,99 евро (10,57 долара) на месец. Само че тя не си го мисли наистина. Нейният абонаментен план, обявен в понеделник, премахва целевата реклама от Facebook и Instagram за потребителите в Европейския съюз, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария. Що се отнася до Мета, това ще бъде рехав успех, ако не е тотален провал. Целта ѝ е да предостави необходимите доказателства, че потребителите нямат нужда от това и са напълно готови да получават целева реклама, ако на практика продължат да използва услугите на Meta безплатно.

От друга страна, X Corp. смята, че изживяването (предимно) без реклами в бившия Twitter си струва 16 долара на месец. Ако го сметнете, това е повече от месечен абонамент за Netflix, Disney+ или Amazon Prime. Срещу тези пари потребителите на X могат да избягват реклами в основните си канали, но не и на други места в сайта - като например, както тихо се обяснява в често задавани въпроси, "реклами в профилите, реклами в отговорите на публикации, реклами в Immersive Media Viewer, промотирани събития в Explore, промотирани тенденции и промотирани акаунти за следване".

Компанията представи и намален базов план за 3 долара на месец, който наред с други подобрения на потребителския интерфейс осигурява "малко" увеличение на публикациите на потребителя в алгоритъма. Двата нови плана са в допълнение към съществуващите усилия за абонамент X, известен преди като Twitter Blue, който попада в средата с цена от 8 долара на месец. (Всички тези цени варират в зависимост от това дали се регистрирате чрез приложението или използвате уеб браузър).

Всеки от тези планове е толкова непривлекателен, колкото и останалите - въпреки че усилията на Meta поне изглеждат умишлено такива. Ходът на Meta идва в момент, когато Европа ограничава събирането на данни, необходими за прецизно насочена реклама, която търговците очакват в цифровата ера. През януари Meta беше глобена с 390 млн. евро за това, че е поставила персонализираната реклама като условие за използване на услугите си. След това, през юли, най-висшият съд на Европа ефективно забрани практиката на Meta да комбинира данни от всяко от своите приложения, за да създаде по-пълен набор от данни за всеки потребител. Наред с това новият Закон за цифровите пазари на Европейската комисия изисква от сайтовете, които тя е определила като "пазители на входа" - сред които е и Facebook - да получат ефективно съгласие от потребителите, преди да използват голяма част от събраните данни за захранване на реклами.

Разбира се, ако достатъчен брой потребители откажат да дадат съгласие, това ще бъде катастрофално за бизнес модела на Meta. Така че пред лицето на това, което Мета нарече "еволюиращи европейски разпоредби", главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг изигра шахматен ход, който от известно време пазеше в дъното на съзнанието си. Той залага на вероятността преобладаващото мнозинство от европейските му потребители да ценят услугите на Meta достатъчно, за да продължат да ги използват, но да не желаят да плащат. Съгласието тогава се изразява в отказ от абонамент. "Възможността хората да закупят абонамент за липса на реклами балансира изискванията на европейските регулаторни органи, като същевременно дава на потребителите избор и позволява на Meta да продължи да обслужва всички хора" в обхванатите държави, заяви компанията. (Европейската комисия отказа да коментира, в отговор на въпроса ми дали ще бъде удовлетворена от това споразумение. "Пазителите на входа" имат краен срок до март 2024 г., за да се справят.)

Meta вече е обвинявана в недобросъвестно действие. Макс Шремс, упоритият активист за защита на личните данни, който се бори с Meta, заяви пред New York Times, че ще оспори плана в съда, позовавайки се на Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR. "Ако преминем към система за заплащане на правата, ще зависи от това колко дълбоки са джобовете ви, дали имате право на неприкосновеност на личния живот", каза Шремс. "Ние сме много скептични дали това е в съответствие със закона." ( Meta каза, че в решението на Европейския съд от юли се споменава въвеждането на абонамент като "валиден" механизъм за получаване на съгласие).

X има свои собствени проблеми с Европа, но най-скъпият ѝ план, наречен Premium+, е насочен преди всичко към решаване на проблеми по-близо до дома. Според вътрешната оценка на компанията тя струва едва 19 млрд. долара - едва година след поглъщането от Елон Мъск за 44 млрд. долара. Това се дължи отчасти на срива в приходите от реклама, тъй като Мъск се опитва да премине към хибриден бизнес модел, при който част от приходите се компенсират чрез платени абонаменти; опитът е неуспешен. Според една от оценките от 950 000 до 1,2 млн. души плащат за опцията на X за 8 долара на месец - по-малко от 1% от потребителската база. Много от тях вероятно са заклетите фенове на Мъск, за които абонаментът е израз на тяхната политическа позиция и подкрепа. Планът Premium+ не е толкова за привличане на нови силови потребители, а просто за извличане на повече от тези, които вече са на борда.

Това не означава, че хибридният бизнес модел "реклами плюс абонаменти" не е възможен за онлайн услугите, съобщава Bloomberg TV Bulgaria. Те просто трябва да предлагат стойност. Netflix наскоро добави рекламно ниво към услугата си и изглежда, че то се харесва на тези, които желаят по-евтина сделка. Планът за членство на YouTube от 13,99 долара на месец значително разширява функционалността на сайта, а приходите му от реклама продължават да надминават очакванията на Wall Street. Това показва, че потребителите са склонни да плащат, но само когато има нещо реално полезно за тях. Потребителите на Meta и X трудно ще разберат какво е това.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До В Китай НИЕ те Чакаме да си направиш собсвена апликация и да ти плащаме по 13лв/мес. Та кога вие?
22
1
 
2
 
! Отговори
В Китай преди 5 месеца
и без да си плащат, Мета (по онова време Фейсбук) напълно безвъзмездно се превърна в гнездо за тетористи, където безнаказано и непроследимо могат да си планират атентатчетата! Китайската държава помоли Зукера да се спре и да им даде възможност да следят тези либерали с бомби обаче Американецът им каза че не можело. Това било свободата на словото и на комуникацията. Тогава управляващите в Пекин мЕтнаха Метата в коша за *** и си направиха собствени апликации. А НИЕ КОГА?
21
0
 
6
 
! Отговори
Платих за МЕТА преди 5 месеца
Още от първата страница почна да ме бомбардира с либерални ценности и с джендъризъм, транс тъпни, уоукизъм. Разбира се при всяка възможност алгоритмът ми навираше в очите ликовете на Кирчо, Кокорчо, Мравояда Ицко, страхливия кандидат кмет Васко и ония с женските килоти Бонев. След две седмици в Метата се чудя кога и откъде да се мЕтам! Няма такав Содом! Зукер, скрий се бе!
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До хюго капет - Точно! Ако можеше БЕЗ СЛЕДЕНЕ и ПРОДАЖБА щеше да е супер!
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
".Добрата стока от реклама нужда няма!" - Успех със забогатяването!
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
"Потребителите са склонни да плащат, но само когато има нещо реално полезно за тяx" -Разговори с хора от цял свят, лсити с приятели от гиманзията, обяви, групи и прочие ... хората забравиха какво беше, преди това. 3.4 лева минуттата на МобиКом, когат средната запалта беше 200 лева забравихте ли?
17
0
 
3
 
! Отговори
коко преди 5 месеца
MOZILA + uBlock Origin няма реклами и в Adroid i win
16
0
 
6
 
! Отговори
aaaa преди 5 месеца
те трябва да ми плащат за да им гледам *** а не аз .Добрата стока от реклама нужда няма! От Социална мрежа за споделяне се оказа търговска верига за продажба на реклами!
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Интернет е свободно достъпен навсякъде всеки може да ползва цялото пространство да споделя и гледа.*** кажи на ромите да ти платят на мета наи много да ви се осмеят и кучетата.Всички *** са с аифон ние българите се стискаме за телефон по пет години и ни скъсвате с пари
14
1
 
8
 
! Отговори
Ханс Ланда преди 5 месеца
"Безплатно е и винаги ще бъде!" - поредната еврейска лъжа!
13
5
 
2
 
! Отговори
Ядли ви е преди 5 месеца
Плащайте! нищо за нещо казвате, ами направете си вие по едни Мета и Х и взимайте Милиардите тогава - щото било нищо за нещо, Мъск брои едни 44 000 000 000 долара за Твитер - броите ли нулите?!
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ако трябва ще остана на елмаз днес Дир и тем подобни *** пари нема да дамРуски сайтове за филми музика и телевизия бол спрели ли ги друг път.Приятно гледане без пари
11
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Бе я се махайте наи добре пари за интернет не освен за телевизия и то Булсатком са пълни *** пари не давам повече
10
1
 
3
 
! Отговори
до 9 преди 5 месеца
Банките изплащат лихви за да оперират с парите ти.
9
1
 
3
 
! Отговори
Едуард преди 5 месеца
Компанията ни плаща почти неограничени абонаменти за служителите в тех отдела. Сигурно 90% имат Netflix, YouTube и AppleMusic, доста имат Disney+ за децата, но не се сещам за нито един с абонамент в Х.
8
1
 
10
 
! Отговори
хюго капет преди 5 месеца
Ей сега ще им платя 10 евро за без реклами, а те пак ще ме следят и ще ми продават данните за реклами през други канали. Аре няма нужда ***
7
1
 
9
 
! Отговори
big meech преди 5 месеца
ей тая помия фейсбук унищожи света
6
2
 
13
 
! Отговори
ВЪПРОС преди 5 месеца
Тези социални мрежи са като Български Банки - Да си плащаш за да не гледаш реклама ??? Асоциацията с банките е че си плащаш да ти пазят парите , вместо банката да ти изплаща лихви .
5
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Въобще файсбук предлага едно голямо нищо, без значение дали за нещо или за нищо.
4
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Щом го ползвате ще си платите по един или друг начин, ако не го ползвате ще фалират до 1 седмица!