ЕК ни даде "зелена светлина" за строеж на магистрала "Струма" извън Кресненското дефиле

Започва работата по последния участък
1 мар 2024 18:15, Стела Стоянова
26
ЕК ни даде "зелена светлина" за строеж на магистрала "Струма" извън Кресненското дефиле
Снимка БГНЕС, архив

България получи "зелена светлина" от Европейската комисия за проектиране и строителство на платното от Кулата към София извън Кресненското дефиле по Източен вариант Г10.50 на Лот 3.2 от АM "Струма". Това ще даде възможност да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна. Ще се работи и за второ трасе извън дефилето в посока София – Кулата, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, пише БТА.

Правителството възложи на министрите на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта и съобщенията да предприемат необходимите действия за проектиране и изграждане на Лот 3.2. Предстои да започне работата по проектирането и строителството на трасето в посока Кулата – София по източния склон на Кресненския пролом.

Възлага се и прединвестиционно проучване за ново трасе в посока София – Кулата извън Кресненското дефиле.

Предвижда се да не се предприемат действия за изпълнение на дясно платно (от София към Кулата) на Лот 3.2. на АM "Струма" по трасето на съществуващия път Е-79 преди да се разгледат възможните алтернативни, предмет на прединвестиционните проучвания.

През втората половина на февруари министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков съобщи пред журналисти след откриването за движение на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", че целта е максимално бързо изграждане на оставащия участък от автомагистралата, като ще бъде търсен вариант той да е изцяло извън Кресненското дефиле, при максимално съобразяване със защитата на биоразнообразието и без загуба на европейски средства.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още по темата: магистралаек
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
VS преди 1 месец
Някога в дискотека да сте плащали 20 лева и да се пускали каквато музика искат от съседната маса!? Тук е същото! Който дава парите, той казва какво става!
22
0
 
6
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 1 месец
КАТО СМЕ КОЛОНИЯ ЩЕ ЧАКАМЕ РАЗРЕШЕНИЕ ОТ КОЛОНИАЛНИЯТ ГОСПОДАР КАКВО МОЖЕ ДА ПРАВИМ.
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами какво следва от новината? МРРБ и МОСВ следва да бъдат съкратени с 1/2. Министерство по Европейските въпроси е напълно достатъчно. Още не мога да си обясня защо ни трябва външен министър, след като от разговори, преговори няма никакъв смисъл. Преводачите във Външно могат да превеждат готовите решения. Горе-долу същия проблем е с броя депутати. Ако се намалят от 240 на 60, ще се коалират далеч по-лесно. Вървим към глоблано високотехнологично управление, нали?
20
1
 
4
 
! Отговори
Bocko Borisov преди 1 месец
Ето от къде следващите ми млрд . Ще имам винаги.
19
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да живее ЕС!
18
11
 
4
 
! Отговори
Иронист преди 1 месец
"Радвам се", че продължава да се строи в Южна България и не се прави Хемус, защото при евентуална руска атака във Варна най-близката права е Хемус. Така биха се забавили мОрзилките докато НАТО се прегрупира. Браво на Киро и Асен, баламосваха за 5 Хемуса, но гледат основно националния интерес. Отделно Северна България вече е неспасяема територия, само пречи и гълта държавна пара. Файда никаква, жалко, че няма как да се отървем доброволно от нея и да се съсредоточим върху развиващата се част.
17
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
България е суверенна държава която чака ЕС да й позволи да строи магистрала на своя територия.
16
0
 
15
 
! Отговори
Слава богу! преди 1 месец
Че са дали зелена улица за автомагистралата ни. Щото можеха да я забранят, да ни дадат червена улица. И тогава не можеше нищо да се направи, магистралата нямаше да се изгражда, ако от Евросъюза ни бяха забранили да направим тази магистрала.
15
2
 
23
 
! Отговори
рендетУ преди 1 месец
Демек, без разрешението на ЕК на ЕС не можем и магистрална отсчка да построим??? Такава зависимот и при Соца нямаше, бе???
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дефилето не е някаква свещена крава та толкова да го щадят. По-важен е живота на хората от живота на бръмбарите и пеперудите, които въобще не е сигурни дали съществуват.
13
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тригодишното й забавяне по вина на жълтопа.ветниците на Кирил Петков ни струваше 140 убити и над 400 души ранени по това трасе.
12
0
 
13
 
! Отговори
аферим машала дупеда преди 1 месец
Чета и не вярвам на ушите си , ЕК взема решенията и управлява инфраструктурата на суверенната ни държава. Въпросът ми е излишен , на като какво се явяват туземните управници ?
11
6
 
2
 
! Отговори
до 10 преди 1 месец
до какво следва:руЗко ***, без европейските пари нямаше да има магистрала от София до Бургас дори!Вече съвсем се излагате!
10
2
 
15
 
! Отговори
Какво следва преди 1 месец
И за това ли трябва да искаме разрешение от ЕК? А уж сме суверенна държава.
9
4
 
22
 
! Отговори
Хмм... преди 1 месец
Ясно, тук окончателно няма държава, има колониална територия! Що тогава има още наивници, дето ходят на избори? Кой и какво точно "избират"?
8
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Екоталибаните успяха да съсипят това трасе 20 години 15 см не могат да се направят
7
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дострояването на тази магистрала отива далеч, далеч в бъдещото, ако въобще я достроят преди разпадането на ЕС.
6
5
 
19
 
! Отговори
___ преди 1 месец
А даде ли ви зелена светлина за тоалетни по магистралата.Или ще трябва да вмъкнете 1 000 000 000 *** убийци и. затворници ,че да започнете.
5
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
2-ри искаш да кажеш, че от ЕС са избрали фирмите ли?
4
1
 
5
 
! Отговори
До 1 преди 1 месец
Щяхме да можем ,ако плащахме ние