Ще сваляме килограми с инжекция

Тя ще стимулира използването на кафявите мазнини в тялото
Обновена: 19 дек 2011 17:27 | 19 дек 2011 17:27, Румяна Тасева
Ще сваляме килограми с инжекция
Източник: Dreamstime

Иновативна инжекция, благодарение на която се постига редуциране на теглото и нормализиране на кръвната захар, разработват учени от Genetech Inc., САЩ. Целта на екипа, ръководен от молекулярния биолог Юнихиро Сонода, е да активира клетките на кафявите мазнини в процесите по отделяне на топлина, използвайки антитела на фибробластния фактор на ръста 21 (FGF21).

Кафявите мазнини са с функционално предназначение, не участват в процесите за съхранение на енергия за бъдещи нужди на организма. Служат да поддържат телесната температура при излагане на тялото на неблагоприятни условия на околната среда. Смята се, че са характерни за малките на бозайниците.

За изненада на учените кафяви мазнини се откриват и при възрастния организъм, макар и в малки количества. Намират се предимно в областта около лопатките, гръбначния стълб и врата.

Според изследователите да се стимулира използването на кафявите мазнини от организма би довело до подобряване дейността на черния дроб и нормализиране на кръвната захар. За целта те използват хормон FGF21, за който при предишни изследвания е установено подобно свойство.

Предизвикателство за екипа е било да използват хормона като самостоятелен препарат, тъй като той излиза от кръвообращението за няколко часа.

Изследователите успяват да разработят препарат с включването на антитела на хормона. Резултатите от инжекционното му приложение изненадват дори очакванията на екипа – само с една инжекция те постигат нормализиране на кръвната захар за седмица, като ефектът се наблюдава в продължение на няколко месеца без проява на странични ефекти. При това се отчита и отслабване с 10%.

Изследването е публикувано в сп. Science Translational Medicine.

А как е здравословно да отслабнете можете да прочетете в Puls.bg.

Още по темата: отслабванеинжекция