Постигнато е сближаване на позициите с кредиторите на БДЖ

Кръстев: Убедихме ги, че имаме желание и възможност да си плащаме дълговете
Обновена: 7 фев 2014 14:06 | 7 фев 2014 09:33,
18
Постигнато е сближаване на позициите с кредиторите на БДЖ
снимка: Bulgaria On Air

По време на поредната среща на БДЖ с кредиторите във Виена, проведена късно снощи, е постигнато сближаване на позициите. Това каза в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air Християн Кръстев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД. По негови думи преговорите са били тежки.

„Преговорите минаха в рамките на около седем-осем часа. Накрая вече разговорите придобиха по-съществен вид. Вече приемат наши предложения и се надяваме в най-скоро време вече да го приключим този казус, за да имаме глътка въздух, да можем да работим. Те сами се убедиха, че няма как да има държавна гаранция по кредитите, защото това се явява държавна помощ и Брюксел веднага ще ни глоби. Така че няма как да получат държавна гаранция за това нещо, но се убедиха, че имаме желанието и възможността да си плащаме дълговете в рамките на нормалното, което им предлагаме като време за разплащане. Така че мисля, че го разбраха много добре и смятам, че се съгласиха, че този начин е единственият, по който биха си взели парите“, обясни Кръстев.

По думите му все още няма писмено съгласие, но в понеделник предстои среща с финансовия министър Петър Чобанов, а след това ще бъде насрочена и нова дата за преговори.

„Докато не се случи подписването, не означава, че ние сме спрели да работим. Работим, имаме много добър бизнес план както на холдинга, така и на двете дружества. Там са заложени програмите за ремонт за тази година. Предвиждаме да закупим нови електрически мотриси, които да могат да се движат със скорост 160 км/ч.“, обясни още Кръстев.

„През последните шест или по-точно пет месеца на 2013 г. имахме ръст и увеличение както на товарите, така и на пътниците. В сравнение с предишната година и в сравнение с първото шестмесечие на 2013 г., ръстът е над 50% и разликата е огромна“, каза още Християн Кръстев.

Той обясни още, че за цялата изминала година държавните железници са успели да намалят загубите с 20 млн. лева. „Превозили сме с 300 000 тона повече товари, а приходите бяха над 5 млн. лева повече спрямо 2012 г.“, добави Кръстев.

Увеличението на цените на билетите на някои влакове ще влезе в сила от 1 март, каза още изпълнителният директор на БДЖ. "Ще бъдат увеличени цените само за пътуване с бързите влакове със задължителна резервация – т.нар. търговски влакове средно с около 8%. Правя уточнение, че това са влакове, които не получават държавни субсидии. В момента цената за пътуване от София до Варна е 29,10 лева. С увеличението стойността на билета ще бъде 31,30 лева“, добави Християн Кръстев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
plamen.kosev1 преди 10 години
Не и пътниците от и за БургасНе влизат в тези 50 процента Там е някакъв ужас изцяло
16
0
 
2
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
До АнонименСтатията е преработена от първия вид.Но все едно става въпрос за увеличение на цените на билетите,за новите мотриси.Увеличението е за пътнически превози.Естествено че не съм товар,но съм коментирала,това което беше написано,а там се казваше-товарни и пътнически.
15
0
 
5
 
! Отговори
ДО-15 преди 10 години
Аз съм работник от системата на БДЖ това което ти го пиша не го смуча от пръстите си.Видял съм и съм се наслушал на много обещания ,думи и колко много "прахоляк"са ни хвърляли в очите.Да не говорим и за пресата която манипулира нещата, защото съм бил и свидетел и на това по времето на стачките.Неща които тогава не беше на власт МУТРАТА .Но явно вие търсите някой виновен конкретно и на вас ви се иска това да е той,така че моя съвет и да не гледате около носа си а да погледнете по надалеко .
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До ДО-10 Той МУТРАТА не е виновен за нищо,чист е като девственица.И за ВМЗ СОПОТ не е виновен,и за Бълг. ПОЩИ за нищо не е виновен.Напълно ви разбирам ,готово фалирало предприятие ,а те го изкарват на печалба,ужас
13
3
 
3
 
! Отговори
ДО-10 преди 10 години
Не ти е виновна МУТРАТА ,но ако малко поне малко ако познаваше проблемите в БДЖ то друга песен щеше да пееш.Кръстев-не е нужно да убеждаваш .....а по малко да крадете и аман от шуробаджанащина .Да не говорим как се правят разписанието на влаковете тази година +5 мин. а другата 5 мин.А иначе на думи сме много добри то не са обещания и на края старата песен на нов глас.
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Най-лесно се лапва едно дружество или предприятие,като му се нахака един голям кредит и да заставят БДЖ да го плаща.Няма по сбъркана система от тъпия ес. Щели да ни глобят. Та нали сме едно "европейско семейство" Такива ли са ценностите в едно семейство-глоби.
11
2
 
5
 
! Отговори
Рали преди 10 години
Ще ги убедите ами, нали вие взехте тези пари и си ги делнахте.Сегашното ръководство на БДЖ е абсолютно в същия състав в който е било, когато са се сключвали неизгодните сделки благодарение на които БДЖ потъна в дългове.
10
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Абе бат Сали ще ви оправи вас за без пари!!!
9
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До Рали1Човека ти говори за товари.Ти товар ли си?Или Важното е да се плюе,нищо ,че преди 1 год. МУТРАТА искаше да фалира БДЖ и да го приватизира без пари
8
4
 
4
 
! Отговори
бай Х преди 10 години
Надявам се, че новите влакове ще са на въздушна възглавница и бронирани, за да могат да се промушват през завладените от ордите избиратели на БСП територии.
7
0
 
7
 
! Отговори
Николай Георгиев-Соф преди 10 години
Милата година пътувах с БВ София-Карлово-Бургас.Заради ремонта на Зимница-Бургас пътуването беше 7ч.и 20 мин./обратно 6ч.40мин/-както се казва "Трай бабо за хубост".Отделно -чести спирания.На малката гаричка Гурково /лътувах в обратна посока/се качи само 1 пътник.А във влака /5 вагона/си имаше народ, така че композицията спря само за да се качи 1 човек.Същата работа можеше да я свърши ПВ Сливен-Казанлък,а не БВ Бургас-София.При тази "традиция" и ТЖВ да се докара-язък за влака-стрела.
6
1
 
0
 
! Отговори
?!? преди 10 години
До Рали1 Много точен коментар.
5
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тя и енергетика увели производството на е.енергия 100% ама трупа загуби. Познайте кой ще плаща това увеличение.
4
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Брaво, сегa кaто открaднaт пaк релси и болтове директно дa рaзбивaт новите влaкове и този път жертви дa имa... дa се спрaвят първо с крaдливите ... след товa дa говорят зa нововъведения
3
5
 
9
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
Редовно пътувам,къде го видя това увеличение на пътниците.И преди удобния ми влак беше с три вагона и сега е с три и пак е толкова пълен,че може и без запазени места.Иначе е ще,ще ,ще -ще има увеличение на приходите,защото ще вдигнем цената на билетите!Новите мотриси по кои отсечки ще се движат с тази скорост ? Покрай гетата ли или с новото разписание -на всяка керемидка спирка ?
2
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
"В сравнение с предишната година и в сравнение с първото шестмесечие на 2013 г., ръстът е над 50% и разликата е огромна - и тоя лъже като ***!
1
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тоя на снимката да не е бил между два локомотива ?

Спонсорирани публикации