Агитационни форми са анахронични и не вършат работа, признаха от СЕМ

Кампания беше хем спокойна, хем с най-много нарушения
4
Агитационни форми са анахронични и не вършат работа, признаха от СЕМ
Георги Лозанов. Снимка: БТА, архив

Тази предизборна кампания доказа, че описаните в Изборния кодекс агитационни форми са анахронични и не вършат работа. Това каза председателят на СЕМ Георги Лозанов, цитиран от БТА.

Той и експерти от СЕМ представиха резултатите от мониторинга на медиите по време на предизборната кампания и в деня на изборите.

Георги Лозанов посочи, че мониторингът не е изследователски, но въпреки това се налагат някои изводи, като например необходимостта да се преформулира медийната предизборна кампания в следващи периоди, така че напред да излязат креативните журналистически форми.

Кампанията се прави с парите на данъкоплатеца чрез медиите и тя принадлежи на избирателя, който чрез медиите трябва да се ориентира и да направи своя избор, посочи експертът.

Според Георги Лозанов кампанията е била интересна и по някакъв начин парадоксална - хем сравнително спокойна, особено на базата на очакванията, хем с много повече нарушения в традиционните форми на агитация. Има общо усещане за слаба ефективност на така наречената медийна агитация и това кара създателите на агитационните форми да търсят рискови начини да атакуват съзнанието на аудиторията, смята Лозанов.

По думите му с изключение на партийно обвързаните медии е имало баланс между представянето на кандидатите.
Малките партии биха големите като присъствие в медиите и като участие в публичната комуникация, смята Лозанов. 

Според него това се вижда и като резултати от вота. Това е нова сфера, която променя драматургията на кампанията, коментира експертът. По думите му преди сблъсъкът е бил между основните претенденти, а сега основно е между малките и големите участници.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: кампанияСЕМЛозанов
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Спонсорирани публикации