Недостиг на моряци - следващата криза в морския транспорт

COVID-19 направи задачата за набиране и задържане на екипажи още по-трудна
8 ное 2021 13:13, Анисия Иванова
23
Недостиг на моряци - следващата криза в морския транспорт
Снимка: БГНЕС

Тази седмица има десетки кораби, закотвени край пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч, което застрашава глобалните вериги за доставки и подаръците за коледните празници.

Но има и друг проблем - безопасността на моряците, работещи на тези кораби, много от които не са стъпвали на сушата повече от година поради ограниченията от пандемията и опашките от кораби, борещи се за места по доковете в задръстените пристанища.

Наред с други проблеми заседналите на кораби моряци съобщават за влошаване на психическото и физическо здраве, с ограничен достъп до медицински грижи, нарастващо напрежение между членовете на екипажа и умората, която застрашава морската безопасност, пише Адам Минтър за Bloomberg.

Малцина познават тежкото им положение както Пат Пети, генерален мениджър на Международния център за моряци в Лонг Бийч/Лос Анджелис. В продължение на четири десетилетия тя е предоставяла на моряците всичко - от временно жилище до изпращане на поръчки от Amazon до превози с кола до хранителния магазин. Това, което другите наричат ​​​​проблем във веригата на доставки, за нея е човешка криза.

"Това е много по-лошо от всичките години, в които съм била в индустрията“, казва тя. "Не знаем дали ще се върнат обратно“, казва тя за работниците на корабите.

1,89 милиона моряци в света управляват повече от 74 000 търговски кораба, осигуряващи транспорт за приблизително 90% от световната търговия. Това е съществена работа, но също така самотна и опасна, която изисква месеци в морето, често с малко контакт с дома или стъпване на сушата.

COVID-19 влоши положението на много от тези плаващи работни места и сега моряците по целия свят преосмислят своя ангажимент към търговията. Всъщност от месеци лидерите на индустрията предупреждават, че пандемията ще ги затрудни да наемат работници за години напред. В резултат на това глобалната верига за доставки може скоро да се изправи пред много по-голямо предизвикателство: хроничен недостиг на работна ръка.

Транспортната индустрия получава много в замяна. Дългите часове са норма, особено за моряците от развиващите се страни. Неотдавнашен доклад на индустрията установи, че китайските моряци, назначени на кораби за насипни товари, които превозват зърно, въглища и други неопаковани товари, са работили средно по 15 часа на ден, докато техните европейски колеги са отделяли "само" 10 часа.

Дългите часове не са единственият проблем. През последните години няколко проучвания свързват фактори, присъщи на морската професия, включително изолация, липса на отпуск на брега, носталгия и лоша работна среда с проблеми с психичното здраве. Проучване от 2019 г. установи, че 25% от моряците, отговорили на здравно проучване, страдат от депресия - дял, който надвишава общото и в работещото население на света.

През 2016 г. доклад предупреждава, че без по-големи усилия за набиране и задържане на моряци корабната индустрия може да се сблъска с недостиг на работна ръка до 2025 г. Още по-зле, очаква се недостигът да бъде най-остър за офицери и друга квалифицирана работна ръка като машинните инженери, които е по-вероятно да имат възможности за кариера, която не изискват месеци отсъствие от дома.

COVID-19 направи задачата за набиране и задържане на моряци значително по-трудна. Когато пандемията избухна в началото на 2020 г., пристанищата по целия свят забраниха на моряците да слизат от борда. Конвенция на Организацията на обединените нации изисква моряците да служат максимум 11 месеца на кораб преди почивка на сушата. На практика повечето служат от три до шест месеца. Поради COVID стотици хиляди моряци бяха блокирани на корабите си без изгледи да напуснат, като има съобщения за някои моряци, престояли на борда близо 17 месеца.

Целият анализ - на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
4
 
! Отговори
У преди 2 години
Най-ниската моряшка заплата е обикновено над 1000$/мес. Става дума за човек със един сертификат за оцеляване, да държи четка с боя, да мие чинии, да разбира какво му казват и да го изпълни. На маневри да дърпа разни въжета. За да работиш по-квалифицирана работа се учи много(даже ВВМУ и ТУ) и минават години, докато научиш всичко за позицията. Постоянно ходиш на изпити и всичко е на английски. Работата е винаги повече от 12-14ч. Ако няма кадри, то няма от тези, иначе мераклиите са много.
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Имаш ли понятие колко% отн корабоплаването са круизните кораби?Тук става дума за карго корабите.
17
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И да добавя, проблема в Лонг Бийч НЕ Е КОВИД. Проблема е криминалната отр епка гавин нюсъм, уро дливите либерасти които съсипват икономиката с всеки изминал ден буквално. В Лонг Бийч до преди 3 седмици по данни имаше 700,000 контейнера които чакат да бъдат разтоварени и извозени. Простата либерастична иззззмет не пуска камиони в порта които са по-стари от 3 години за да не замърсявали. Тея криминални лунатици са си изгубили пилешките мозъчета отдавна.
16
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
COVID-19 направи задачата за набиране и задържане на екипажи още по-трудна....Ковид19 не е направил НИЩО! Престъпните политиции и кукловоди зад гърба им направиха световната криза, несъзнателно подпомагана от нещастните овчици, изкуствена, добре планирана и изпълнена. Just for the record
15
3
 
3
 
! Отговори
Стига бе преди 2 години
Те екипажа на кораба не го ли броят за едно семейство?
14
0
 
4
 
! Отговори
do 15 преди 2 години
Най вече поръчките за почивки са орязани. До толкова, че започнаха да режат и круизните кораби.
13
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"COVID-19 направи задачата за набиране и задържане на моряци значително по-трудна." И как по-точно, като туристическите лайнери с хиляди народ персонал, спряха работа? То е ясно, че не всички там са моряци, ама все е имало достатъчно за да се движи кораба. Какво сте им орязали, за да не искат да кандидатстват за работа.
12
0
 
14
 
! Отговори
КПСС БКП преди 2 години
Но пък в излишък има певци, артисти, модели, инфлуенсъри, *** ( журналисти), влогъри и тем подобна - ненужна ***!
11
0
 
11
 
! Отговори
Лалугеров преди 2 години
И на животновъди има недостиг, както пее Ицо Хазарта.
10
0
 
17
 
! Отговори
циник преди 2 години
Само недостиг на политици няма.... пълзят от всякакви дупки , бетер ***...
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е генерален проблем. Има много хора, но малко са квалифицирани. И все по-малко искат да учат в университети и специализирани училища. А необразовани и с разни гимназии - безчет. За сведение в единия от проектите ми 40 специалиста бяхме нужни да създадем продукта вкл. и конвеирите. След това за 3 милиона броя са необходими 5-6 човека за производството и то основно да докарват части до складовете за производство и да отнасят кашоните. Дори до линиите частите идват с автономни колички
8
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ДАНО след "управлението" на жaлкия фигурант остане поне един БЪЛГАРИН по тази територия!!!
7
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сега тия,ли да ги мисля.
6
0
 
12
 
! Отговори
Сата НАТО преди 2 години
Не може ли да наемете журналисти, инфлуенсъри, проджект мениджъри? Те нали са ного умни?
5
0
 
11
 
! Отговори
Закривай преди 2 години
Недостиг на моряци, на мед.сестри, на лекари, на даскали, на квалифицирани занаятчий. Недостиг на раждаемост, на образовани и интелигентни хора. А управниците не правят нищо по въпроса.
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Там не ме търсете. Аз на дърво без корен се не качвам
3
7
 
8
 
! Отговори
МдаМда преди 2 години
И жената защо да не се "праска"? Тя не е ли човек? Няма ли нужди? Важното е че се грижи за децата и си върши домакинската работа. Какво толкова като някой от време на време свършва в нея (с презерватив) и тя малко релаксира.
2
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
7 теста преди заминаване.хотел като затворник с храна в торбичка пред вратата.забрана да излизаш извън стаята. ако ти харесва пътувай от 4 до 6 месеца далеч от семейството без никаква здравна помощ докато корабът е в преход.
1
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Крайно време е Европа и САЩ да си върнат производствата за да нсе спести траспорта.