Повече велоалеи, по-малко коли: Копенхаген – зелен оазис

Рита Юстесен има за цел да превърне столицата в удобен град
Обновена: 7 окт 2018 15:17 | 7 окт 2018 13:44, Екип на Investor.bg
23
Повече велоалеи, по-малко коли: Копенхаген – зелен оазис
Снимка: Pixabay

С каяк по каналите, за да си напазарувате хранителните продукти, няколкоминутна разходка до метростанцията или с колело по пешеходната улица, за да се срещнете със съседи - ако искате да живеете в копенхагенския квартал Норт харбър, колата няма да е нещо, което ще ползвате често, пише Лин Тейлър за Ройтерс.

Това поне е целта на архитект Рита Юстесен. От 2007 година тя е натоварена със задачата да превърне някогашното промишлено пристанище на датската столица в чисто нов квартал и да направи така, че 3,5-те милиона квадратни метра жилищна и търговска площ да бъдат финансово и климатично устойчиви.

Това означава колите да са сврени неудобно в централизирани паркинги, за да не се насърчава карането на автомобили. Да има повече велоалеи, каналите и пристаните да са достатъчно чисти, че да може да се плува в тях. А също така да има метростанция с удобни връзки за предвидените 40 000 жители на квартала и 40 000 работещи до 2060 година.

Докато държавите се надпреварват да постигнат амбициозните климатични цели за намаляване на въглеродните емисии, много градове търсят устойчиво градско устройство, за да помогнат на гражданите си да намалят използването на енергия, да подобрят общественото благополучие и свързаност, а също така да се справят с повишаващите се температури и наводненията.

Проектираните пространства, при които се отчитат последиците от климатичните промени, могат да помогнат за промяната в поведението и да направят по-лесен "зеления" живот на хората, според доклад на British Psychological Society.

"Казахме, че ще направим устойчив град по копенхагенски. Това означава, че устойчивият начин на живот трябва да бъде лесен. Това означава кратки разстояния до метрото, магазините и местата за отдих“, казва Юстесен, която е главният архитект на фирмата, собственост на градския съвет, By & Havn.

Желаем да направим наистина привлекателен квартал, където хората искат да живеят и да останат - това за нас е и устойчиво в дългосрочен план, допълни Юстесен, вървейки покрай строежи в Норт харбър, където живеят 1500 души от 2015 година.

Как Копенхаген се превръща в зелен оазис - прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 2Колите не са забранени в централната част. Просто движението почти навсякъде еднопосочно, а паркирането на улицата е нещо от рада на 12-3 лева на час. Паркирането на бордюра е забранено, совен ако няма специфична маркировка за това.
2
6
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как искам и в нашия град да забранят колите в централната част и да останат само велосипеди! Тихо, спокойно, без страх, без шум...Всички коли- вън!Ех, мечти!
1
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма квартал Норт Харбър в Копенхаген. Има квартал Nordhavn, дето се произная Норхаун.Трафикът се облекчава с множество удобни автобусни линии, влакове, метро (влаковете минават на ключови позиции през града и околнстите. 15 километра центъра, са не повече от 15 минути с влак. И разбира се - колелата - Вело алеята, не е наресувана линия с тебешир на бордюра, а е "лента" от платното за движение, но всички са много внимателни, как карат (за велосипедисите говоря).