Ethiopian и Lion Air: Две катастрофи, две авиолинии... Самолетът – Boeing 737

Много прилики между две катастрофи, станали в рамките на няколко месеца
Обновена: 11 мар 2019 09:58 | 11 мар 2019 09:50,
104
Ethiopian и Lion Air: Две катастрофи, две авиолинии... Самолетът – Boeing 737
Снимка: Reuters, архив

От дебюта си през 2017 година Boeing 737 МАХ, последният масов пътнически самолет на компанията, се справяше доста успешно с безопасното транспортиране на хора от точка А до точка Б.

Но след вчерашната катастрофа на Ethiopian Airlines, в която именно Boeing 737 се разби 8 минути след излитането си, сигурността на самолета започва да става доста съмнителна. Това е втората катастрофа с Boeing 737 само за пет месеца, отбелязват експерти в сигурността на въздушния трафик.

Още по темата

Доста е рано да се правят заключения, но има доста прилики между вчерашната катастрофа със самолета на Етиопските авиолинии и трагедията, която сподетя полет 610 на Lion Air. На 29 октомври миналата година Boeing 737 се разби в морето край Индонезия, минути след излитането си. Всички 189 души на борда загинаха.

Приликите между двете катастрофи са много.

И двете летателни средства бяха точно Boeing 737 МАХ 8s.

В семейството на Boeing 737 има 4 различни версии - MAX 7, MAX 8, MAX 9 и MAX 10, по ред на големината си. От компанията са доставили най-много самолети Boeing 737 МАХ 8.

От 31 януари насам от компанията имат потвърдени поръчки за над 5000 самолета МАХ. Доставени са 350, а два от тях вече се разбиха.

И двете катастрофи станаха минути след излитането.

Полет 610 на Lion Air се разби 13 минути след излитането. За полет 302 на Етиопските авиолинии фаталната минута беше 8-та. Трябва да се отбележи, че излитането и кацането са най-рисковите при всеки полет и тогава се случват повечето инциденти.

Пилотите не са успели да постигнат стабилно издигане.

Все още няма изчерпателни доклади за нито една от двете катастрофи, но от предварителните дани става ясно, че излитането и на двата самолета не е било плавно.

И двата полети са били първите за деня.

Малко вероятно е това да е причината и за двете катастрофи, но е интересен факт, че и двата инцидента са се случили при първия за денят полет за самолета.

Времето... не е фактор.

Атмосферните условия изглежда не са фактор за инцидентите на Lion Air и Етиопските авиолинии. И в двата случая самолетите са излетели при ясно време и добра видимост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
3
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До VПринципно съм съгласен с теб, но за съжаление Титанът е МНОГО КАПРИЗЕН МАТЕРИАЛЗа да получиш титанова заготовка без цепнатини освен свръхмощна електрическа пещ ти траябва и ... ВАКУМ - да колкото и да не ми се вярваше и на мен за да се получи качествен Титан пеща се поставя във огромна камера от където се източва въздуха.Колкото по-голям е диаметъра на перката толкова повече е вероятността за микропукнатинаЗа това всички перки на хеликоптери са композитниИ на новите самолети
67
0
 
1
 
! Отговори
V преди 5 години
Повярвай ми този вид части е много по добре да са от титан .А карбона е много подходящ при крилете и фюзелажа .Също като при въдицата и стика за голф ще са устойчиви на огъване във всички посоки. Но все пак е добре отдоло да има и нещо твърдо щото ще го пробие много малко камъче ;) Не искам да ти обяснявам какъв е принципа .много е дълго а и нямам знаци ;) ПО ДОБРЕ Е ТАЗИ ЧАСТ ДА Е ОТ ТИТАН ;)ако е направено както трябва няма и да е по тежък .Но такава чат найстина трудно се прави качествено ;)
66
1
 
14
 
! Отговори
До №63 преди 5 години
До А беЧовече, "Ethiopian" e много солидна авиокомпания, а самолетът е съвсем нов. Ти в кой век живееш, в какви категории мислиш? Какво знаеш за пилотите - националност, квалификация? Ясно, че нивото ти е "Голф". Само се хабиш да раздаваш рехавата си мисла!
65
0
 
2
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До VПерките реактивния двигател на самолета изпитват колкото и да не ти се вярва само две сили Съпротивление на въздуха докато се движат в кръг аеродинамичните плоскости по формулата на Бернули създават сила напред(от тяхна гледна точка е нагоре но това са подробности)Центробежна силаПоследната постоянно изправя перката и тази центробежна сила се трансформира отново в тяга а съпротивлението на въздуха се опитва да изкриви перката не на страни както си мислиш а напред по посока на движението
64
5
 
1
 
! Отговори
:) преди 5 години
Самолетът е превъзходен! Проблемът е в новите и сложни системи, пилотите са обучени да работят с тях, но не са свикнали! Има множество оплаквания от пилоти, че системите на точно този самолет са били прекалено сложни и са им били необходими допълнителни обучения!
63
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Sata NATOЗнам накъде биеш! Остави рижия с присадената коса намира, и без това го ядат и демократи, и републиканци и му се наложи да си смени целия екип. Човекът иска да направи Америка отново велика, така че няма да прави номера на Боинг! Нека си изкара мандата, друг няма да има.
62
0
 
6
 
! Отговори
карбоня преди 5 години
Къв карбон кви 5 Лв.? 737 мах се различават само по двигатилите. Никакъв карбон няма. 787 е от карбон. Същия аламин и руски титан като останалите. Проблема е в новите свръх икономични турбини на дженерал електрик. Толкоз са икономични че самолета не може да се издигне.
61
2
 
2
 
! Отговори
V преди 5 години
Май не ти е много ясен принципа на действие на карбоновите нишки .ТОВА НЕ Е АРМИРОВКА .Щом германците не успяха да направят годен за употреба вал (което изглежда много по лесно постижимо заради оплетката)изглежда лесно устойчив на усукване на пръв поглед .Значи не е подходящ за такива части ;)
60
1
 
7
 
! Отговори
Пишаман авиатора преди 5 години
Никога няма да разберем дефекта на 737 мах. След още 2-3 катастрофи и 300 трупа ще го оправят и всичко ще е ок. И 747 и 777 и 787 бяха по същия начин. Американските адвокати ще за пушат всяка уста и отново ще пишат - пилотска грешка. ТякА че като си купувате билет следващите 2 г. ВнИма войта за модела на самолета. Късмет !
59
3
 
4
 
! Отговори
А бе преди 5 години
Нов е самолета, докато улегне,може да паднат десетина,нормално.Пък и Етиопия и Индонезия не ми изглеждат водещи в авиационната безопасност.Да си карат със стари модели,щом са слаби шофьори.
58
1
 
6
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До VЗабравяш 2 неща1. Във военното дело и при гражданската авиация не се ползват евтините карбони за граждански цели2. Ако за грждански цели ти имаш 5 слоя карбон на милиметър дебелина останалото е епоксидна смола при спец производств няма да се учудя ако имаш 50 слоя на милимеър дебелина3. Най-външната повърхност не се прави от карбон а друг материал с основен параметър ГЛАДКОСТ - постигане на ламинарен поток на въздуха и предотвратяване на заледяване на плоскостта/перката
57
4
 
3
 
! Отговори
V преди 5 години
Както и да направиш оплетката карбона не може да го направиш устойчив във всички посоки .затова се правят предимно въдици ,стикове за голф ,при валовете е по опасно ,вече не ги правят . Дори канутата отдавна не ги правят от карбон .Много лесно се пробиват от скалите ;) А карбона има и полимер който стяга влакната .А той не е устойчив на светлина и топлина .Тоест много е нетраен и има известна гъвкавост която в тоя случай пречи
56
0
 
10
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Sata NATOпо-долу имаше забележкаНеадекватни пилоти, Калпаво обслужване и резервни части, Скапано горивоВ сравнение със старата школа които се оправяха без автопилот сегашните "Пилоти" не управляват самолета директно а 99% от времето настройват автопилота и машината направили бъг = трагедияКалпаво обслужване - Вероятно но на практически чистак нови самолети???Скапано Гориво - Вероятно но и двата самолета са изчезнали от радара за секунди ???САБОТАЖ - Вероятно но в Етиопия?
55
2
 
3
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До VЕТО ГО ПОРЕДНИЯ ЕКСПЕРТУмнико при изпитанията МД-9 дори премина звуковата бариера но това беше преди 50 години за да се намали горивната консумация съвремените самолети изглеждащи едно към едно с тези от 60 години на миналия век се движат средно с 200км/ч по-бавноТова позволява а шумовите норми изискват поставяне на РЕДУКТОРНИ ДВУКОНТУРНИ Реактивни двигатели. Първата степен(Перките) на тези двигатели са дори с още по-голям диаметър но се въртят поне двойно по-бавно - за това и карбонови
54
5
 
8
 
! Отговори
пецата преди 5 години
сега ще се случат следните неща - боинг ще тръгне да фалира и нашите американски братя юе ни накарат да купим на промоция на шесторна цена към 20 боинга наред с ф16-ките , така е само най доброто качество за бай ***
53
5
 
10
 
! Отговори
V преди 5 години
ха ха ха *** от боинг сменили вентилатора с по голям и от карбон а не от титан .Ха ха ха евати тъпанарите .Карбонова перка и то 18 пера . А оригинала е титан 24 . Тез са много тъ.пиии . Как ще направят тази перка изложена на слънце и топлина от карбон при такива мощни натоварвания ???? 176 см 18 пера .ТИЯ СА ЧИСТО ЛУДИ .Карбона не е устойчив във всички посоки .как може да се правят такива безобразия ???
52
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До OzzyЕйрбъс има по-лош рекорд от колкото Боеинг.
51
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До МнениеНа какво е базирано това мнение? Разполагаш с факти или просто така ти е скимнало в момента?
50
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До СТОЯН ГАНЕВ. Абе ти или спиш или главата не те слуша. Какви южни патоци те гонят под статия за самолетни катастрофи. Виж сега, ставаш от компа и лекичко се изнасяш към банята, пускаш душа и слагаш главата под ледената вода. След като ти мине махмурлука и се събудиш, сядаш да четеш новини и да коментираш.
49
10
 
3
 
! Отговори
Миленко Неделкоски преди 5 години
Явно българи са зглобявали частите а Бойнгите във фабриката в Сиатъл !За да падат като мухи .