Ryanair отказва да връща пари за отменени полети

Вместо това авиокомпанията предлага ваучери
Обновена: 21 апр 2020 13:50 | 21 апр 2020 13:50, Нели Христова
46
Ryanair отказва да връща пари за отменени полети
Снимка: БГНЕС

Една от най-големите авиокомпания за нискобюджетни полети продължава да твърди, че можете да получите парите си обратно, ако полетът ви е бил отменен заради пандемията от коронавирус. Но изглежда нещата не стоят точно така, тъй като от Ryanair са склонни да раздадат ваучери за бъдещи пътувания, отколкото да се разделят с огромната сума пари.

Пътниците, чиито полети са били отменени заради пандемията от коронавирус, могат да поискат парите си обратно в рамките на една седмица от датата, в която самолетът е трябвало да излети. А според правилата, ваучери могат да бъдат раздавани само ако има писмено съгласие между компанията и пътника.

Заради пандемията Ryanair приземи почти всичките си самолети. Още в началото на кризата, компанията предложи връщане на парите за отменените полети и дори бе по-приятелски настроена към клиентите си от най-големите си конкуренти на острова - British Airways и easyJet. Ирландската авиокомпания обеща, че пълната сума за билетите ще бъде върната на клиента в рамките на 20 дни.

По това време конкуретните компании премахнаха възможността за връщане на пари и предложиха на своите пътници само ваучери в замяна. По-късно easyJet все пак реши да започне да връща суми, а British Airways помолиха клиентите си да се свържат с тях по телефона.

През втората седмица на април пътниците на Ryanair бяха уведомени, че преводът на сумите ще закъснее заради безпрецедентния брой на заявките, които компанията получава. В своето съобщение те посочиха, че с приоритет ще са най-уязвимите им клиенти.

Явно предвиждайки ужасната криза, която се задава, малко след това съобщение от Ryanair промениха мнението си и сега предлагат само ваучери на своите клиенти.

"Моля, вижте по-долу детайли относно вашия пътнически ваучер, който е на същата стойност като вашата отменена резервация. Тази сума може да бъде използвана за нова покупка на билет за полет на Ryanair в следващите 12 месеца", пише на сайта на компанията.

На запитване от The Independent говорител на компанията заявява, че всички възможности, които са регламентирани от европейските власти, стоят пред клиентите, включително и връщане на пари. Но един от клиентите, Джейми Боуден, твърди обратно. Неговият полет от Италия до Армения бил отменен.

В понеделник, той опитва да подаде заявление, за да му бъдат върнати парите. Когато кликва на посочения линк обаче, изскача нов прозорец: "Ваучер, вземете си ваучер. Във всеки цвят, когато си пожелаете, но, моля ви, вземете си ваучер", гласеше съобщението в него, казва Боуден пред The Independent.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
6
 
! Отговори
Хххх преди 4 години
Мдааа само дето пасажерите не си знаят правата...те могат да ти предлагат ваучер ама ти не си длъжен да го приемеш...също така може да си поискаш парите обратно до 5г....тъй че *** Еар да си дрънкат колкото искат....това са законите другото е лъжа...
12
1
 
2
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Абсолютно вярно. Статията описва преживяването ми от таясутрин. Предлагат ваучер, ако искаш връщане на парипо долу ти дават линк където може да го заявиш. Като кликнеш на линка попадаш на страница с инструкции как да ползваш ваучера хаха
11
1
 
3
 
! Отговори
До германец преди 4 години
Гаанчееее, това само ли го измисли
10
7
 
6
 
! Отговори
До 8 преди 4 години
'Що, за билет от Райънеър никога не съм плащал повече от 100 лева. Ако трябваше да пътувам с "нормална" авиокомпания, щеше да ми е по 2/2.5 сумата. Я сметни, ако можеш, ако съм пътувал 1-2 пъти всяка година за последните 5, дали съм на загуба от това, че не ми връщат 100-те лева за отменения полет или съм на печалба от това, че са ми върнали 250 от някоя друга авиокомпания? Мисли малко от малко, за какво ти е тая глава?
9
5
 
3
 
! Отговори
Митко 19см преди 4 години
Забравих да упомена, че съм инфлуенсър на една нискотарфна авиокомпания
8
19
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На нискотарифните търгаши глупостите не ме вълнуват. Нека ви кажа едно- цял офис щяхме да ходим на summit в САЩ, а преди това- на конференция в Швейцария. Сумарно ни върнаха над 150к евро откъм полети и хотели. Ама ние не използваме разни нискотарифни глупости. Аз дори се чудя кой би го използвал това и колко стиснат трябва да си да летиш с тая мизерия?! Никога, ама никога на подобно нещо не съм се качвал. Просто излиза скъпо, знайте го. За студент беден да се върне от Лондон до София- ок...
7
8
 
6
 
! Отговори
Emirates преди 4 години
разбрахте ли, че никога не трябва да се занимавате с нищо "ниско-бюджетно". накрая това ниско-бюджетно излиза свръх-бюджетно.
6
14
 
5
 
! Отговори
Митко 19см преди 4 години
Какъв е скандалът? Че Райънеър се опитват да насочат нещата към по-изгодна за тях позиция? Нищо незаконно няма в това. Даже очаквам от всяка частна фирма такова поведение.Именно с тази си тактика станаха най-големия превозвач в света. Не само нискотарифен, ами изобщо. А и явно клиентите нямат нищо против след като масово изборат да летят с тях.
5
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-шанаджийската компания в света :)))) 2 пъти са ме дънили жестоко и никога повече с тях!
4
2
 
9
 
! Отговори
Репичка преди 4 години
Ще си продадат старите палета и мотокари на търг и ще ги иат тия пари.Ние да не сме толкова улави!?
3
2
 
19
 
! Отговори
Репичка преди 4 години
Е толкова ли са го закъсали? Все чета всяка година 9 милиарда печалба а не могат да отделят 100 000 лв? Нещо ни имате за бавнозагряващи?
2
1
 
9
 
! Отговори
НАРОДНА ПОГОВОРКА преди 4 години
Който кал хвърля в калта yмира!!!
1
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нямате, такава- карта...