Ученици усвояват материал чрез театър и игра

Методът прави уроците по-забавни за децата
20 дек 2019 17:22, Ния Христова
7

 

Нов нетрадиционен метод намери своето място в практиките на обучение. Чрез него уроците стават по-забавни за децата и им помагат да научат повече, съобщи Bulgaria ON AIR. Студенти по актьорско майсторство играят учебния материал.

"Това е един проект на Нов български университет, осъществен от студенти-дипломанти от департамент "Театър" и със съдействието на университетски театър на НБУ. Това е учене чрез игра, прилагаме театрални подходи в училищното образование. Детето учи чрез разбиране. Поставяме децата в ситуационна игрова среда и ги оставяме да импровизират", коментира гл. ас. Антоанета Петрова, преподавател по актьорско майсторство.

Тя обясни, че методът може да се приложи за всеки предмет. При по- малките ученици играта преобладава. Направили са и експеримент с деветокласници, който е бил успешен.

"Работих "Антигона" с деветокласниците. Първоначално бях много уплашен. Като им казах "Антигона", като им светнаха очите и стана страшно интересно.  Направихме го като съдебен процес, измисляха си въпроси, играеха Антигона, Креон...", коментира Христо Симеонов.

Никол Денчева разказа за работата си с по- малки деца. Избрали са си приказка, прочели са я само веднъж, след което си разпределили ролите. Децата веднага започнали да играят.

"Най-важното е да им спечелиш вниманието. Ако не им е интересно, нямаш никакъв шанс те да слушат, да запомнят това, което искаш да им дадеш", отбеляза Радина Камбурова.

"Разбрах, че съм си свършил работата, когато излязох от час и учениците още си говориха за "Антигона", допълни Христо Симеонов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отдавна не ходя на театър. Защото това, което виждах, а и това, което анонсират, е неприятно за гледане като цвят, като образ, като действие, неприятно за слушане, като интонация. Всичко много грубо. Съжалявам. Отдавна отписах и киното. Същия дол дренки.
4
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами да, като не могат да мислят, ще се радват на картинки и маймунджолъци!!! Боже, боже, докъде се докарахме, децата да не могат да разбират думи и да не могат да четат, та трябва да им се обяснява на палци!!! Мили Боже!!!
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хубаво е, че са създали интерес към театъра.Но е абсолютно невярно, че разиграването е обучение.Примерът за Берлинската стена не го виждам в нейния смисъл, т. е. обществените отношения, причините, държавните отношения преди и след войната, не само между двете Германии, а по същество, между световните сили и политики, които стоят зад тях.Подобно за "Антигона"-били го представили съвременно.Всъщност обучението по антична литература е по-малко за проблематика, а повече за тип художествено мислене
2
2
 
2
 
! Отговори
В.Узунов преди 4 години
Чисто губене на време е училището.За кво ми е било кат си купих диплома
1
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
в помагалото по БЕЛ за 2 клас : СТАНИНИНЕ да посрещаш скъпи гости коледари....в обяснението СТАНИНИН - господин, стопанин........... а едно време го учехме "стани нине, господине..." и това са си 2 думи. и в БГ език няма дума СТАНИНИН.....ама явно няма и кой в министерството на образованието да чете учебниците и да ги одобрява. моят извод е - учебниците се пишат от неграмотни хора , ама нали са приятели,близки или роднини , защо да не ги одобрим!