Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране

Автоинструкторите настояват прохождащите водачи да карат на полигон
20 окт 2008 20:01,
168
Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране
Снимка: Булфото

Младите шофьори със стаж до 2 години да получават само 2/3 от контролните точки - 26, предлагат от КАТ.

Новите водачи да не управляват МПС в тъмната част на денонощието - от 23 до 5 часа сутринта, и да карат колите си с 10 километра по-ниска скорост от максимално допустимата.

С тези три предложения от Пътна полиция се надяват, че ще усмирят прохождащите шофьори.

Статистиката е безмилостна и показва, че всяка пета тежка катастрофа с жертви е причинена от шофьори с по-малко от две години стаж зад волана.

При пътни инциденти по вина на нови водачи са загинали над 35% от жертвите във войната по пътищата.

Анализите на КАТ сочат още, че повечето катастрофи са заради неправилни маневри или липсата на рефлекс у водачите.

Автомобилните инструктори пък смятат, че връщането на полигона и увеличаването на часовете за кормуване на 40 ще решат до известна степен самонадеяността на новите шофьори.

Вероятно до няколко месеца предложенията ще станат факт. 

Дали обаче войната по пътищата ще приключи?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


168
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
147
0
 
0
 
! Отговори
Реалист преди 15 години
Очевидно е, че с един шофьорски курс, шофьор не се става - трябва си практика. Пълна безмислица е да се иска увеличаване на часовете за кормуване, освен ако някой не иска да пълни гушите на школите за шофьори. Дали ще бъдат 10-20 или 100 часа в повече, то си е все тая - докато не се качи на собствената кола и не навърти доста километри и часове зад волана, новия шофьор все още не е нормален шофьор.Парви впечатление особено опасната посока, в която КАТ съсредоточава действията си - не в спазването на закона, а в увеличаването на наказанията, което определено води до все по-голяма корупция в КАТ, а котупцията в КАТ и без това си е прекалено огромна. Наистина трябва да сме мазохисти, ако подкрепяме безумните катаджийски идеи.
146
0
 
0
 
! Отговори
Sofia преди 15 години
Повече часове за практика и теория за младите шофьори,по-строги изпити.Стига забрани,иначе балтията е за всички с тази ПРОСТАШКА полицейска корупция
145
0
 
0
 
! Отговори
Пфф.. преди 15 години
Против съм това за младите шофьори. Един шофьор може да има книжка 10 години и да е управлявал такъв само на курса, а такъв с година стаж може да не е слизал от автомобила през цялата тая година. Не е правилно да се делят така шофьорите. За всичко останало мога да се съглася, но не и за стажа от 2 години. И да приемат тези предложения, няма да се постигне нищо, е почти нищо - полицаите ще имат още едно основание да изкарат някой лев! Единственото решение е - не 20, не 40 а 400 часа кормуване на курсовете, защото единствено практиката му е майката. Неискам да налагам мнението си, но за себе си съм прав.
144
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
С нищо КАТ не показва, че законите се спазват. По някакъв начин трябва хората да имат доверие в тях. Не може в близост до сградата на КАТ на световетофара, който от три платна заради метрото става едно и да няма катаджии, които да късат книжките на нахалните тарикати. Всъщност там този който е по всички правила губи защото го притискат нарушителите. Нямам вяра, това е.
143
0
 
0
 
! Отговори
гражданина преди 15 години
Коментариите се изродиха в съвсем друга посока. За статията - уж на пръв поглед така трябва, но всъщност не трябва. НЕ ТРЯБВА ДA СЕ ДАВАТ ПОВЕЧЕ ПРАВА НА КАТ!!!КАТ се превърна не само в излишна, а във вредна структура в държавата ни. Исканията за по-големи правомощия на КАТ или за ограничаването на правата ни като шофьори е проява на МАЗОХИЗЪМ. Днес по-младите, утре КАТ ще ни еб-не всички. В съвсем други неща се коренят причините защо в България се кара по начина, по който се кара и който не ни харесва особено. Предложението за младите е работа на парче, която абсолютно нищо не променя, освен, че наказанията им ще станат по-високи.
142
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Само да спомена , че на изпита в САЩ си отидох с мойта кола и качих изпитващия , който ми каза къде да карам и след като ми даде наказателна точка , щото съм бил карал бавно (колата ми прекъсваше при малко по-високи обороти :)) , преди това без да чета изобщо правилника им за движение седнах на един комп , там дето дават книжките и от първото ми решаване на нещо като нашите листовки направих една грешка повече от разрешените , след 2-3 дни се явик пак и го взех и ето ме с книжка и от щатите ..А в БГ имах най -добрия инструктор . .Но аз от много малък карам коли и големи мотори и мога да се похваля , че съм строшил 3 коли до сега и 3 мотора и продължавам .. :) Проблема е в пътищата и в баровците с мощните коли .. Бойко да им забрани да карат нощно време.. :)
141
0
 
0
 
! Отговори
Логоса преди 15 години
Едва ли ще Ви е необходим опреснителен курс. Ако желаете пишете ми на emesbg***abv.bg ще Ви напиша един инструктаж -от 28 години съм шофьор ,а от 24 години нямам катастрофа.
140
0
 
0
 
! Отговори
monti преди 15 години
отдавна курсовете са пълна порнография. Аз винаги съм казвал,че инструкторите трябва да учат и да възпитават, а не само къде са ***, кормилото и ск. лост. тука сме изписали стотици мнения и с,е големиоте разбирачи, ама на улицата не виждате ли колко са нагли и младите, а и не до там младите. Нали на хубав път при скорост 100- 110 км/ч (въпреки че и аз съм в нарушение) ме изпреварват като спрял. За маневрите без мигачи да не говорим, или изпреварванията без видимост. Колко челни удара станаха напоследък- и това заради състоянието на пътищата ли? а стига сте ревали че пътищата са лоши, напротив- ние нямаме култура за хубави. На хубавите пътища стават повече катастрофи и с по-тежки последици
139
0
 
0
 
! Отговори
monti преди 15 години
ти *** ли си или ... да :) той човека 120 си е написал: "когато тоя камион голям колкото училище му изпъшкаха спирачките ". Голям колкото училище, а не училище. тъпите хора, ама със самочувствие
138
0
 
0
 
! Отговори
Jeda преди 15 години
Според мен, за да караш добре, трябва да следиш ситуацията на пътя. За да я следиш добре, трябва да имаш опит. За да имаш опит, трябва да караш. Нека има часове на полигон, защото е много стряскащо да не знаеш къде е *** на спирачката и да те пуснат в движението в големия град от първия миг, в който се качиш в учебната.
137
0
 
0
 
! Отговори
ЛОГОСА преди 15 години
Трябва да научим младите да бъдат свестни шофьори.Понеже след 5 дни сина ми навършва 18г. и първото което иска е Шофьорска книжка. а Аз като баща нямам никакво желание да се утрепе някъде при това не само защото майка му /жена ми / ще ми разкаже играта отвсякъде ако допусна такова нещо, но и защото го обичам не по малко от другите младежи. ,,Естествен подбор" - , Тези младежи вече застават зад машините, не само зад Волана.Кой да ги научи ? Това е едно от нещата заради които сме на Света. Факт е обаче ,че Пътна полиция най малко може да помогне - Аз, вече 2 години се трепя от моя хубостник да стане свесен шофьор, макар че тепърва ще кара някакъв според 112 мижи да те лажем курс. Да подчертая, че зад Волан още не е сядал.
136
0
 
0
 
! Отговори
korleoneto преди 15 години
kolega q mi obqsni kakvo u4ilishte si karal v Budape6ta 4e ne mi stana mnogo qsno ,a i na ostanalite tuk shte im e interesno da nay4at shto za kamion-u4ilishte si karal >(((
135
0
 
0
 
! Отговори
Sgt.Hale преди 15 години
тези са невероятни ...Защо тогава да не почнат да издават книжки занощно шофиране...или за кормуване при дъжд..Или да ги разделят на зимни и летни такива....
134
0
 
0
 
! Отговори
Sgt.Hale преди 15 години
тези са невероятни ...Защо тогава да не почнат да издават книжки занощно шофиране...или за кормуване при дъжд..Или да ги разделят на зимни и летни такива....
133
0
 
1
 
! Отговори
преди 15 години
Струва ми се, че се опитват да напавят така, че младите шофьори никога да не се научат да карат... Да вземат да оправят улиците наистина, защото заради тези дупки, опитвайки се да запазим колата си здрава, стават инциденти. Също така не е лошо правилата и наказанията да са за всички, не само за хората които нямат джипове или не са от вътрешно!
132
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
оставете ги да се трепят, това си е естествен подбор.
131
0
 
0
 
! Отговори
az преди 15 години
докато не оправят пътищата в българия ако искат и цяла година курса да продължава няма да се получи нищо защо плащаме данъци винетки къде отиват тези пари в опита си да избегнеш дупката посредата на улицата налиташ на отсрещната кола тя пък в канавката или дървото проблема е в улиците
130
0
 
0
 
! Отговори
katara преди 15 години
na maika vi v ostta
129
0
 
0
 
! Отговори
mlad shofor преди 15 години
напълно съм съгласна с 99-шофьорските курсове са фабрика за пари и освен ***, друго не можеш да научиш в тях. дори не бях карала на заден, да не говорим, че паркирането беше тема табу.Докато курсовете не станат като в САЩ-да караш месеци наред, няма как да се научиш!Остава ни да разчитаме на собствената си съвест и преценка, че след такъв курс, най-малкото, което мошеж да направиш е да караш внимателно, да не се гъзарееш с новата си кола и да не създаваш инфарктни ситуации.А относно мъжете и жените шофьори,мога с чиста съвест да кажа, че човек или става за това или не, независимо от пола-виждала съм мъже-п*утки, които като се качат на кола, не знаят къде се намират, не могат да си уцелят лентата,паркират като начинаещи, въпреки 10годишният им стаж зад волана, колите са им по-очукани от на жена, току що слезнала от учебната кола, както и жени, които карат като професионалсти. проблемът не е в това, дали си мъж или жена, а в това, че на улицата 90% от шофьорите се държат като *** и нямат никаква култура-нито знаци спазват, нито предимства, за позволени скорости не говорим, а същите тези хора се държат като ангели, като пътуват зад граница
128
0
 
0
 
! Отговори
ultrasa преди 15 години
и правилно, ние младите се милим за най-добрите във всичко