Без договор Господинов яхнал автобуса убиец към Бакаджика

Чавдарът, смазал 17 души на Спасовден, е преминал технически преглед, но шофьорът е неизряден
30 май 2009 15:33,
82
Без договор Господинов яхнал автобуса убиец към Бакаджика
Снимка: БГНЕС

Транспортният министър обяви, че шофьорът на автобуса убиец, е бил без трудов договор.

„Не, няма трудов договор за назначението му. Той не е преминал психопреглед, който е трябвало да премине през 2007 година, тъй като предишният преглед е бил през 2004 година“, поясни Петър Мутафчиев.

Той допълни още, че автобусът, убил 17 души на Спасовден, е преминал технически преглед.

„В протокола има пропуск - не са посочени данните за ръчната спирачка, обясни министърът.

В „Автомобилна администрация" има съмнения, че е възможна манипулация на резултатите.

„100-процентово доказателство за това дали автобусът е бил там или не, не може да има. След като този протокол е издаден от компютър, свързан със съоръженията, съответно може да се каже, че е минат преглед.

За да докажем дали има някаква манипулация на тези данни, трябва да мине следствието, да се види дали са подправени данни в компютъра.

Така че на този етап би било безотговорно да се твърди, че автобусът не е минал технически преглед. Това ще го докаже следствието", каза Мутафчиев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Ostave4e 4oveka , be !! 61-godi6en , beden , slab i bezza6titen , toi vi e idealnija vinovnik !!!!
80
0
 
0
 
! Отговори
ujas преди 14 години
OSTAVETE 4OVE4ECA..TOI VE4E E SASIPAN...ZANIMAVAITE SE S IZMETTA KOQTO DOVEDE BALGARIQ DO TOZI POREDEN ABSURDEN SLU4AI...JURNALISTITE I VIE STE ABSOLUTNO PODKUPNA PAPLA4
79
0
 
0
 
! Отговори
anonimen преди 14 години
най после да прочета тук едно компетентно мнение във връзка със спирачната система на тоя вид автобуси....
78
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
То е хубаво на шофьорите да им правят и прегледи на черния дроб, защото в тази професия май много се пие. Има и други такива професии, лекарите например.
77
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Иване подай оставка, не мъчи хората.
76
0
 
0
 
! Отговори
el dorado преди 14 години
Сега се питам ако Стависки по някаква случайност беше шофьорът на този автобус - пак ли щеше да има вой от *** драскачи, че хората се заяждали с него щото бил известна личност?! Или световнонеизвестните шофьори като този на "Чавдар"-а, трябва да го отнесат само щото са световнонеизвестни, без значение, че неговтите действия са били по-адекватни от на Стависки и без алкохол в кръвта? А?
75
0
 
0
 
! Отговори
el dorado преди 14 години
Интересно какво общо има трудовия договор с произшествието?Знаете ли, че например 90% от бакшишите карат без трудови договори? Това означава ли автоматично, че ако се случи произшествие с пострадали дори и да не е виновен бакшиша, той трябва да поеме вината?! Договорът урежда трудово-правни отношения.Да не говоря за психопрегледа и неговата формалност - маса не добре психически /при това доказани/ човеци крачат из улиците.Този модел "Чавдар" на колко години е бил в действителност?Май производството им почва 1977г.Да не говорим за 40 годишните и повече "Икаруси", които се движат по някои линиите на общественият транспорт в градовете.Интересно защо всички коментират действията шофьора при очевадно непълната информация какво се е случило.Умението за адекватна оценка и пресмятането на риска в опасна ситуация не е необходимо условие да управляваш каквото и да е било МПС на територията на Бг-я и не само там. Това никъде не е задължително условие - никой не прави от шофьорите на МПС космонавти. Не, че не е препоръчително естествено, но къде например в НК има подобно наказание?"Невнимание" или "непредпазливост" точно оневиняват неумението или неадекватните действия.Погледнете какво става по улиците - то се вижда и с невъоръжено око. Нима един шофьор на "малка" кола е по-безопасен от един шофьор на автобус или камион. Отделен е начинът, по който се "вземат" документите за правоспособност.
74
0
 
0
 
! Отговори
Защо? преди 14 години
Коя е тая ***, която се е *** с последни напъни тая статия?! Яхнал?! Да не би да са те яхали стадо диви пакистански магарета бе драскач мухлясъл? АВТОБУС И ВСЯКАКВО ПРЕВОЗНО СРЕДСТО СЕ УПРАВЛЯВА, ДРАГИ МИ ЧОБАНИНО! А по статията......айде някой да ми обясни за какво е виновен човечецът,че караз без договор? Аз не знам как по точно човек сам може да сключи договор със себе си. Аз ли се бъркам или е по-добре да си осигурен и по този начин да си подсигурен при всеки един инцидент? Аз ли си мисля,че шофьорът е без трудов договор единствено по вина на шефа си? Аз ли си мисля,че когато дадена фирма не сключва договори със своите работници, то тя погазва Конституцията на Република България и по този начин ощетява икономиката й? Не се ли бори България срещу точно тази порочна практика на работодателите? Не носи ли вина имено превозвачът, който е позволил на шофьора да управлява тая морга без трудов договор? Не станаха ли твърде много глупостите и идиотщините на сегашните , педофили,мутри,крадци,алкохолици,***,терористи и всякакви други синоними на днешните политици?! ОТГОВОРЕТЕ ИМ СКОРО.........
73
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
За този инцидент сме виновни всички ние,жалко че сега ще разръчкат документи , договори и ала бала. Ами че то е очевадно,че автобуса е бил барака и не е минал на истински преглед. Всъщност дали е минал преглед или не ,няма значение,защото и да е минал-знаем как са прегледите- фиктивни . Сега ще се прехвърля топката на вината между шофъора, собственика на автобуса и ще заиграят парите.Да не говорим,че няма никакво значение дали шофъора е имал трудов договор или не.Може би не е имал трудов договор за да не му плаща работодателя осигуровки и да му излиза по-евтино работника. Виновни са и всички,които са допуснали автобуса да се качи до горе ,а не са помислили,че пътя е тесен и стръмен . Виновни са и хората,качили се на автобуса ,виждайки ,че е стар,но прилъгани от добрата цена 2 лв.Едва ли за толкова щеше да ги качи някоя законна и изрядна фирма с модерен автобус ,нали?
72
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Абе, каква е тая спирачна система, дето са и необходими няколко десетки секунди да сработи? Я помисли пак по въроса...
71
0
 
0
 
! Отговори
Червената помия преди 14 години
Гледахте ли по Нова телевизия , как човек от блока на шофьора казва, че очевидци от автобуса видяли че шофьора НЕ МОЖЕ ДА ВКЛЮЧИ НА СКОРОСТ , след като се е засилил автобуса по надолнището???Че се е чувал шум от тракането на колелетата в скоростната кутия?Това говори само за едно-шофьора е спускал по инерция автобуса, което е АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕНО!Това води до изчерпване на въздуха в системата, до невъзможност да се ползуват ефективно спирачките.Спирачната система е така конструирана , че без въздух задните спирачки блокират.Но за това са необходими няколко десетки секунди, които не са достигнали...Съединителя също се задейства със сервоусилвател на въздух, което допълнително усложнява включването на скорост, да не кажа го прави невъзможно.Единственото възможно действие, за което може би е нямал време шофьора е да вдигне ПАРКИНГ Спирачката, което веднага води до блокиране по МЕХАНИЧЕН път на задните колела на автобуса от вградени в спирачните цилиндри пружини, служещи да блокират колелетата при липса на въздух в системата.Действа моментално...Но основната грешка на шофьора си остава това, че е изключил от скорост.За тези, които пишат че е бил пенсионер-да, шофьорите в градския транспорт се пенсионират 2-ра категория,на 57 години.Казаха по телевизията че е имал 40 години стаж в градския транспорт.Ямбол е град почти равен, няма високи и дълги наклони на улиците.Човека може би за пръв път е изпитал за тия 40 години какво е да ти падне въздуха, когато караш по наклон по инерция.Другия факт е, че за пръв път сяда на автобуса, нает е само за този курс за сумата от 20 лева....Съчувствам му, но грешката си е чисто на шофьора.А разните докуметни, заповеди и други, ще служат сега на контролните органи и други работещи по случая за отчитане на дейност...Когато се обърне колата, пътища много...Моите съболезнования на семействата на жертвите.
70
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
абе ръб я се научи да казваш смислени неща а като не можеш да пишеш не пиши защото не се разбират безсмислиците ти.Наистина нямаш думи че и още нещо....
69
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Транспортния министър е един фигурант, който само разтяга локуми и се прави на строг и важен. То не беха запалени вагони, катастрофи, какво ли не...
68
0
 
0
 
! Отговори
човек от ямбол преди 14 години
Шофора ако не бил той с тоя реис скапан щяло е да има над 100 жертви нито се запознати с мястото отделно пресата манипулира ръбовете и така го духаме в българия шофьора е карал автобус 40 гкво го нападете цялата глупост е политическа но не пизнават да закараме бабите там от дома но те жените си платили и те по 2лева
67
0
 
0
 
! Отговори
radoslav преди 14 години
Не е виновен шофьора , виновна е цялата ни държава.....от далавери и поткупи ей така става .......
66
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
този шофьр не е пенсионер по възраст.Ако е пенсиониран сигурно по някаква категория.Мъжете се пенсионират на 65.Той вероятно работи или друга работа или на друго място шофьорНа празника той е отишъл да изкара бързи и лесни пари за почерпка и цигари.
65
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
виновен си ти защото си го поставил насила зад волана и си му наливал в устата и си го задължил да се качи чак горе и не си го научил да кара автобус и да ползва клаксон и....защото не си разгонил всички да направят път че ще минава един неадекватен шофьор.Аман от про-ст-аци.
64
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
БСП увеличила пенсиите,ито толкова много ,че пенсионерите са принудени да си търсят нелегално работа за да изкарат някой лев повече за да преживеят.
63
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Технически преглед или не, с договор или без... истината, че това няма да върне живота на 16 невинни.
62
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Не може такава бракма да е преминала технически преглд и вината е във филрмата превозвач и органите на КАТ!