Мерки отпреди 20 г. възпитават бъдещи шофьори?

Автомобилният съюз иска увеличаване на часовете по теория
Обновена: 8 ное 2010 14:49 | 8 ное 2010 14:48,
97
Мерки отпреди 20 г. възпитават бъдещи шофьори?
Снимка: Булфото

Удвояване на часовете по теория при шофьорските курсове от 40 на 80 и цена на обучението от 350 лева предлагат от Българския автомобилен съюз.

"Предвидените по наредба минимални 40 часа теория са изключително малко, за да може бъдещият шофьор да разбере основите и смисъла на Закона за движението по пътищата“, посочи председателят на общото събрание на съюза Борис Гаврилов.

Според него слабата теоретична подготовка на водачите е причина за покачването през последните 15 години на катастрофите на пътя.

„Към 2010 г. ранените участници в движението са 10 хиляди, като в повечето случаи вината се хвърля върху неопитните млади шофьори“, коментира Гаврилов.

БАС предлага кормуването да остане 31 часа, както е досега, но да се върне обучението на полигон, снабден с всичко необходимо за усвояване на тънкостите на маневриране в натоварен градски трафик.

Съюзът е предвидил общо шест зали и офиси за теоретично обучение с обща площ повече от 400 кв.м.

От пролетта на 2011 г. курсистите ще бъдат обучавани на десет чисто нови автомобила, като до края на годината се очаква те да станат 100, добавиха от БАС.

Цената на курса за бъдещи шофьори категория В ще е 350 лева.

„Искаме да върнем практиката в обучението на младите шофьори отпреди 20 години", обясни още Борис Гаврилов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
94
1
 
1
 
! Отговори
Действащ инструктор преди 13 години
Да аз съм учил ***-3ма от тях двама взеха книжки,но за 350лв.е смешно да се говори при 8човека на кола на месец и около1500лв заплата на инстуктора плюс амортизация и ремонти,гориво около 600лв на колата сметнете не е ли измама или перачница?
93
0
 
1
 
! Отговори
ненчо преди 13 години
Абе, тези си правят безплатна реклама или са си платили, но не го казват направо ? Щом като не харесват обучението по теория и практика, защо хората получават "книжки" ? Когато си направят изпитите по европейски и обучението ще е качествено ! Защо по света никой не иска да губи времето на клиента си , а му осигурява онлайнобучение и часове за консултация в удобно за клиента време ? Тук някакви пишман-инструктори дават акъл, да посещавате курсове по предварително определен график?Губят ни времет
92
0
 
1
 
! Отговори
некой си там... преди 13 години
Евтин PR си правят и имитират дейност,както катаджиите имитират дейност,показвайки някакво присъствие.А каква не е гаранцията,че тези тарикати не перат паричките на бившите изпитващи,за да заработи корупционната машина отново с пълна пара?!...
91
0
 
2
 
! Отговори
mmmm99 преди 13 години
80 часа теория са много.Един средно интелигентеч човек и за 31 часа може да научи един закон + правилника за приложението му,стига да е грамотен и да може да го прочете.31 часа за практика са много малко.практическото кормуване трябва да е поне 50 часа,за да може да се говори за някаква самостоятелност.
90
0
 
1
 
! Отговори
bizona преди 13 години
kwoto i da pravq pak shte ima mnogo katastrofi no pone da izmislqt neshto che da spadnat .. prosto mantaliteta ni e takyv che sme ***
89
1
 
3
 
! Отговори
до 89' преди 13 години
да ти изгние оная работа дано,че ще е срам за човешкия род *** като теб да си пръскат семето наляво-надясно.То лошото е,че не си само ти...
88
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Затова аз преди 3 години направо си платих 1000 лева и не се занимавах с простотии да си губя времето с теории, кормуване и прочие. Сега си карам като луд и си ми е екстра. И пу*ки качвам и те се кефят! А вие като сте глупави си давайте парите за да се "образовате образовате да карате".
87
0
 
4
 
! Отговори
B+E преди 13 години
в подкрепа на 87..."изкарах" курс за кат. Е след 7 годишно безпроблемно ползване на каравана. Приноса на инструктора беше да се запознае с квалификацията ми по управление на ремарке за ... 15мин. и реши че съм готов за изпит. А аз си платих за всички необходими часове ... ЗАЩО ?
86
2
 
4
 
! Отговори
Възмутен преди 13 години
ЗАЩО НЕ МОГА ДА СЕ ЯВА НАПРАВО НА ИЗПИТ А ТРЯБВА ДА ИМ ПЪЛНА ДЖОБОВЕТЕ ДА ПЛАЩАМ ЦЕЛИЯТ КУРС ???
85
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Преди мн.години имаше изискване и за кат.В да се минава през психолаборатория и проверката беше много сериозна. Ситото отсяваше кандидатите по мн.показатели, които даваха преценка за качествата на личността. Сега повече от всякога са необходими качества. Висшето образование тук не играе.Сега сред учениците е въпрос на престиж да има шоф. книжка и всеки я получава и правят "демонстрации на умения" с тежки последствия. Обучението е силно комерсиализирано, а от"всяко дърво *** не става". Тогава?
84
1
 
5
 
! Отговори
Zloto преди 13 години
проблема не е в младите шофьори проблема е в старите тези дето имат книжки вече а не могат да карат вчера гледам една лекла в тъмната част на денонощието кара без фарове ама за какво са и тя е над тези неща мисли си за пътеводна светлина и си кара това е един дребен пример има още 10000000 такова тези с джиповете тези с бмв-тата кифлите дето са им купили кола с бонус книжка и така
83
0
 
1
 
! Отговори
Sumaher преди 13 години
Pravitelstvoto kakto i dragocenniq ni sauz sa edno minalo...v dneshno vreme trqbva sam da se u4ish na vsi4ko, kak az sam na 35g. a ne sam udaril kola, nito sa me udarili...vaprosa e tam 4e trqbva tatenceto ili nqkoi blizak da te nau4i da kormuvash, a posle otidi tam moje i po evtino da ti izleze...problemite po4vat kogato instruktorite ti kajat: koeto ne stava s pari stava s mnogo pari(za tezi koito ne mogat da karat!!!taka 4e prosto karati vnimatelno deca... nikoi ne vi e vinoven da sgafite
82
0
 
11
 
! Отговори
ДО ном.81 преди 13 години
ОТ ЕДИН ИНСТРУКТОР: КОЛЕГА, МНОГО СИ ПРАВ! Така е и е много жалко :( А какво да кажем за институтите, които срещу 1000 лева ще направят всеки желаещ, с каквото и да било висше образование Инструктор ?! Опорочи се системата и професията.
81
0
 
3
 
! Отговори
Калинин преди 13 години
Ще обобщя с едно изречение:ТЕЗИ ОТ БАС НЕ ЖИВЕЯТ НА ЗЕМЯТА , НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ИСКАТ ДА Я ПРЕВЪРНАТ В ЕДНО ПО-ХУБАВО МЯСТО...Въпроса е : КАК ?А отговора : С РЕДОВНИ ПОСЕЩЕНИЯ ПРИ ПСИХИАТЪР...'Колеги' от БАС, откажете се ! Има и по-добри начини да си правите реклама или да вършите 'услуга' на някой друг. Не се заигравайте да нарушавате стройната организация на обучение за водачи на МПС. Поспрете малко - станахте смешни !
80
0
 
6
 
! Отговори
друг инструктор преди 13 години
do ЕДИН ИНСТРУКТОР:...а някои от тях дори са и дипломирани инжИнери...,които държат пред името им да се кипри съкровенното ИНЖ.Или си инжИнер или си преподавател-инструктор. Не може и двете - или си едното или си другото.За да си инструктор трябва да ти идва отвътре. Това не е работа за всеки. Жалко,че много народ започна да се занимава с това и опетниха престижната до преди 20 години професия. И ако си мислите,че е както в 'Дами канят' - бъркате ! ;-)
79
0
 
2
 
! Отговори
пак ЕДИН ИНСТРУКТОР преди 13 години
И като чета повечето коментари тук, са все от колеги инструктори!!!! Абе вие колеги, къде сте завършили, че с толкова много правописни грешки пишете?! Все пак сме учили български език в института! Много неграмотно пишете и още повече излагате гилдията и после що сме били обект на подигравки ?!
78
0
 
3
 
! Отговори
ЕДИН ИНСТРУКТОР преди 13 години
тоя Борис Гаврилов със сигурност не е инструктор!!!!!! Ако обаче иска, аз с удоволствие ще му дам колата си да обучава срещу тая такса.... да си зарежда горивото, да си плаща патента, осигуровките, данъците, наема на офиса, заплатата на секретарката..... ВСИЧКО!!! Да го питам после дали са му стигнали ?! На маймуни ни направиха вече! Темата е безкрайна и неизчерпаема! Часовете по теория и 400 да станат, пак ще има фирми които не ги водят, а само ги пишат! Знаете лафа за кервана и кучетата ?!
77
0
 
6
 
! Отговори
theinstr. преди 13 години
Та мисълта ми беше,че по-добре е да се набляга на кормуването. Тези 31 уч часа,дори и при условие,че са дадени стриктно пак са недостатъчни.Стари колеги знаят,че поне от 40 час нататък може да се говори за някаква самостоятелност.А относно теорията- от както е влязла 'задължителната' теория, ние правим 96 % успеваемост пред ДАИ. С 40 часа теория. Е, изводите са за вас.
76
0
 
3
 
! Отговори
theinstr. преди 13 години
Този 'колега' явно е повече теоретик от колкото практик.Не може да се спекулира с доверието на хората.Не може да наблягаш на теорията и да даваш 80 часа теория,и да афишираш: 'Ето ще наблягаме на теорията!'.Какви са ти разходите за теорията?!Истиските разходи са при кормуването.Проста сметка доказва,че с тези афиширани 350 лв за курс даже ще е на загуба,освен ако не компенсира с надути изпитни такси - 1 за теория ДАИ-80лв и 1 за кормуване ДАИ- още 80... И какво стана? 350+80+80=510 лв
75
2
 
3
 
! Отговори
стар инструктор преди 13 години
Да ме върнат с двадесет години пък ще ги обучавам за бог да прости.Ама като остарееш и по 1000 лв. да е курса все тая.А сега сериозно,имам автошкола и съмсмятал,че ако спазваш абсолютно всичко по закон няма да ти останат пари за хляб камо ли и за салам.А тоя дето иска да ни връща преди двадесет години ще трябва да върне и народната милиция и чл.1 от конституциятя.Едва ли днешното поколение ще го разбере. Желая му успех.