"Алтернативният" данък за такситата - отново на дневен ред

Депутати от ГЕРБ предлагат законови промени за въвеждането му
3 мар 2016 12:34, Елка Василева
14
"Алтернативният" данък за такситата - отново на дневен ред
Снимка: архив, Булфото

Предложението за алтернативен данък за такситата отново е на дневен ред. Група депутати от ГЕРБ пак предлагат промени в Закона за местните данъци и такси, с които да се въведе т.нар. „алтернативен данък“ за таксиметровите превозвачи – на практика патентен данък, в размер от 400 до 1 000 лева за всеки таксиметров автомобил, който ще се определя от общините.

Текстовете са внесени в деловодството на Народното събрание за обсъждане и са публикувани на сайта на парламента.

Данъкът се предвижда да се декларира до края на годината, която предхожда годината, за която се отнася, и да се плаща на две равни вноски – първата до 31 декември на предходната година, а втората – до 30 юни на годината, за която е дължим. Ако се плати накуп до 31 декември, законодателите предвиждат отстъпка от 5%.

През миналата година ГЕРБ внесе идентични предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, които обаче бяха отхвърлени от депутатите заради острата реакция на някои от играчите на пазара на таксиметрови превози. Част от фирмите обаче от години настояват за въвеждане на патентен данък за таксиметровите превози, за който настояват, че ще „изсветли“ бранша.

Вместо да въведат патентен (или алтернативен) данък, народните представители въведоха нови правила за работа на шофьорите на таксита, които искат да работят за своя сметка. Със законови промени отпадна възможността те да работят за своя сметка от името на лицензиран превозвач и трябва да се регистрират като превозвачи.

Тези, които не се регистрират като превозвачи, трябва или да бъдат назначени на трудов договор, или да прекратят дейността си, но най-вероятно ще минат в „сивия“ сектор.

С новите – стари предложения за промени в Закона за местните данъци и такси депутатите от ГЕРБ предлагат и да се върне възможността шофьори на таксита да осъществяват превоз за собствена сметка от името на лицензирани превозвачи. Това ще стане чрез промяна на Закона за автомобилните превози с преходните и заключителни разпоредби на Закона за местните данъци и такси – практика, с която в „12 без 5“ през последните години се правят изключително важни законови поправки.


Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До БалъкА ти като си с ВИСШЕ, какво работиш и оставяш ли материални блага или извършваш ли конкретна услуга за обществото.
12
3
 
1
 
! Отговори
Балък преди 8 години
Значи на мен балъка държавата ми удържа всеки месец 743 лева осигуровки и данък, пък на един таксист ще взимат 400 лева на година. Аз балъка с висшето образование плащам 8916 годишно, бакшиша с купената за основно образование от Факултета ще плаща най-много 1000 в София. Като ще им взимат предварително патентен данък да им взимат и някакви осигуровки авансово. Сигурен съм че дохода на един шофьор в София е над 1000 лева месечно. Прости сметки показват че поне 3-4000 дължат годишно, а не 400 !
11
0
 
2
 
! Отговори
до общинар преди 8 години
То проблема е че чрез фирми-фантоми голяма част от такситата не се и осигуряват. Плащат си 300-400 лева на година и си спестяват осигуровки и данъци за 2000-3000 лв. годишно като се водят на работа във фирма на някой ром. С тези лобистки поправки искат да натоварят само с този патент шофьорите, бройката коли да остане същата и големите фирми да си запазят печалбите, а постъпленията в НОИ и НАП да са си пак мижави !
10
2
 
3
 
! Отговори
общинар от Пловдив преди 8 години
Не знам как е другаде, но в Пловдив от години бакшишите не плащат и стотинка данъци. Плащат си осигуровки на минимална заплата и толкоз.Другите като са балами да плащат повече.Но от друга старана, след милиционерите точно бакшишите зяпат постоянно за какви ли не привилегии, все улиците им разбити, а пътищата криви, снегът непочистен и какво ли не още.Ама да внесат някой лев и те в бюджета - не никога.В крайна сметка патент от 400 лв.годишно е 32 лв. месечно,нищо работа но ще има голям рев.
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
MRASNIZI SA TEZI BAKSHISHI-TO I ONIA KATADGIA S PALNI DGOBOVE E STANAL TAKSIST-MIRIZLIVEZ.DANAK MINIMUM 5 000 NA GODINA,ILI PO 1500 LV. NA MESEZ.
8
0
 
0
 
! Отговори
Зика преди 8 години
Таксистите са очите и ушите на едни други зад тях...Видят ли подпийнал клиент, усилват парното... Имат едни "помпички"... ама не за гуми...Абе... "Хубави хора".
7
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не знам как тия минават в сивия сектор, след като им слагат стикер от общината всяка година, за да бачкат. Ако хванат някого без или с фалшиво разрешително, да го спират от движение или направо да конфискуват таксито! Така ще изсветлеят набързо.
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
С това изискване,което е в момента се изсветлиха доста от такситата,а виж новото предложение е шашма
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не знам как тия минават в сивия сектор, след като им слагат стикер от общината всяка година, за да бачкат. Ако хванат някого без или с фалшиво разрешително, да го спимат от движение или направо да конфискуват таксито! Така ще светлият набързо.
4
4
 
5
 
! Отговори
Чудейко преди 8 години
Тия таксита нали имат "машинки" дето плюят касови бележки? До колкото си спомням, всяка такава машинка, трябва да е вързана към НАП - тогава за чий "орган" не си плащат 10% като всеки простосмъртен. Ако не, тогава бих желал и аз да плащам патент - 400лева на година ми е идеално!
3
3
 
9
 
! Отговори
Клиент преди 8 години
Все реват, а никой не се отказва.
2
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
По вилните зони е пълно с къщи на бакшиши. Има цели бакшишки квартали. Те са от неплатени данъци.Айде, стига аванта за тези тарикати!
1
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Бакшишите да си плащат десятък и осигуровки като всички останали българи!