Нашият жп транспорт – най-зле! След нас – хървати, румънци

От 2020 г. железопътни оператори ще заработят у нас
Обновена: 9 дек 2016 08:59 | 9 дек 2016 08:36,
43
Нашият жп транспорт – най-зле! След нас – хървати, румънци
Снимка: архив, Bulphoto

Българите са най-недоволни от жп транспорта в целия Европейски съюз. Това показва изследване на еврокомисията, което беше представено в Брюксел, предаде БНТ.

Според него жителите на Литва, Люксембург и Австрия са най-доволни от влаковете, а освен България сред много недоволните страни са още Хърватия и Румъния. Ситуацията обаче трябва да се промени с приемането на нови жп-правила, които ще влезнат в сила до 2020 г.

Железопътните оператори от всички страни в Европейския съюз ще могат да работят в България след 2020 г. Това предвижда така нареченият четвърти законодателен пакет на ЕС, който беше приет на първо четене в комитета по транспорт и туризъм в ЕП. До няколко дни текстовете ще бъдат внесени за гласуване и в пленарна зала.

Костис Йерарис, докладчик към ЕП по транпортните въпроси: Новите правила в жп транспорта предвиждат четири основни промени – въвеждане на общи стандарти за този вид транспорт за целия ЕС, подкрепа на притежателите на жп инфраструктура, отваряне на вътрешните пазари и поддържане на висококвалифицирани кадри.

"Време е да започнем да реагираме не след като нещо се случи в жп сектора, а превантивно. Железопътният транспорт е в пъти по-малко замърсяващ от авиотранспорт освен това е в пъти по-екологичен от авиацията, например", коментира Майкъл Крамър, член на комитета по транспорт и туризъм към Европейския парламент.

Железопътната мрежа в Евросъюза е над 215 00 километра, а компаниите, които оперират в сектора са 804. Заети са над половин милион души. В момента в България само 1 оператор превозва пътници.

От ЕП очакват, че след 2020 г. ситуацията значително ще се промени в по-добра посока. Колкото повече играчи навлязат на пазара, толкова по-голяма ще бъде конкуренцията и по-висококачествени предоставените услуги.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
3
 
! Отговори
до БГ преди 7 години
Желязна логика- наличието на веце го прави печаливш???
9
1
 
5
 
! Отговори
Мицо преди 7 години
"Железопътният транспорт е в пъти по-малко замърсяващ от авиотранспорт освен това е в пъти по-екологичен от авиацията,"ГОЛЕМ КОМЕНТАР БРАТ! хахах
8
1
 
12
 
! Отговори
BG преди 7 години
Железопътния транспорт бил на загуба по света ?!?! Всеки с малко мислене и който се е возил на влак знае че по принцип, пътуването с влак е в пъти по - удобно от това с кола и автобус. Първо - влака осигурява много повече пространство от колкото колата и автобуса, където пътниците са натъпкани като сардели. Второ - наличие на тоалетна. Трето - избягват се километричните задръствания и чакането с часове в големите градове и т.н Парадоксално обаче в България, БДЖ е на ... загуба !!!
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На електората на Боко Тиквата влакове не им трябват. Те са автоталибани дошли от село и газят хора по пешеходните пътеки. Дупетатите импък дори закон им приеха да не носят отговорност.
6
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не схванах пак. Румънците и хърватите по-зле ли са от нас или днес.бг са най-зле.
5
0
 
7
 
! Отговори
MMM преди 7 години
Нашият жп транспорт най-зле! След нас хървати, румънциХайде сега да видим дали авторът като го прочете отново ще си спомни за уроците по логика в училище.Още по-зле може да стане. Да си е мислил за ЕУ и да не знае дали румънците са в него.
4
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Унищожаването на БДЖ е държавна политика. Опитват се по всякакъв начин да отблъснат пътниците за да няма печалба.... да върви на загуба всичко и накрая да излезат мазните муцуни по медиите и да ни обясняват каква добра сделка са сключили и как държавата не може да стопанисва и управлява добре своето.Онзи ден на жена ми се наложи да пътува и какво... от гара Подуяне закъснение 30 мин. защото нямало локомотив и влака не може да тръгне от Централна гара.БГ трябва да е един пазар и нищо повече...
3
1
 
5
 
! Отговори
Георги преди 7 години
Няма да има фалит. Държавата ще покрие дълговете (с нашите пари), после ще вземат нови заеми за оздравяване и преструктуриране. Ще изхарчат по предназначение 20% колкото да покажат някоя нова отсечка или композиция. Другите 80% ще ги откраднат. След 3-4 г пак. И пак. И пак и пак и пак... Защо да я фалират като могат да ни доят чрез нея?
2
0
 
5
 
! Отговори
Сп??нс преди 7 години
Радвам се че авторът на статията е такъв оптимист. Но по цял свят единствено товарния транспорт не е на загуба , ако някой живее с мисълта, че превозвач ще започне да движи нови ПЪТНИЧЕСКИ вагони - ами не, няма да стане единствено от БДЖ-то ще спрат и малкото композиции с обяснението, че ЕС не дава да се извършват дейности на загуба, която да се покрива от държавата.
1
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
БДЖ е голяма работа който не е пътувал с него нищо не знае.