Не пирова победа, а прецакване за родните тираджии

Транспортните фирми: В още по-неизгодно положение сме!
6 юни 2018 07:42, Елка Василева
59
Не пирова победа, а прецакване за родните тираджии
Снимка: архив, Булфото

Пирова се оказа шумно рекламираната в понеделник вечерта "абсолютна и безусловна капитулация" на плана "Макрон", срещу който протестираха българските превозвачи.

Часове по-късно засегнатите фирми разясниха, че много от приетите текстове на практика ще затруднят още повече тяхната работа и отново заплашиха с протести.

Така че в случая става дума или за нескопосана пиар акция, или управляващите са били подведени какво е гласувано в европарламента, или изобщо не са разбрали за какво става дума, пише "Сега".

Текстовете, одобрени от евродепутатите, привидно отразяват част от исканията на българските превозвачи, зад които застана и правителството. Към тях обаче са приети множество допълнения, които на практика поставят транспортните ни фирми в още по-неизгодно положение.

"Рано е да бием тъпана", заяви вчера Петър Курумбашев, депутат от партията на европейските социалисти. "Ако става въпрос за пробив в полза на нашите превозвачи, то той е в изключването международния транспорт от директивата за командироване на работници", обясни той.

В същото време обаче тази директива ще се прилага още от първия ден за каботажа (натоварване, превоз и разтоварване в една държава от чуждестранна фирма) и за комбинирания транспорт в частта, в която той е сухопътен. "Едното е добро за нас, а другото - не. Посланието на западните държави е: Каботажът остава за нас, а либерализираме международния транспорт", коментира Курумбашев.

Проблем има и със задължението шофьорите на всеки три седмици да се прибират вкъщи за почивка. "Това изискване отпадна, но беше гласуван един много неприятен текст, при това в голямо противоречие с по-горното решение - на всеки три седмици трябва да има поне едно разтоварване и натоварване на камионите в държавата членка на регистрация. Което означава, че въобще не е избегнато връщането на шофьора, защото на практика трябва да се върне камионът. Изискването за връщането на камиона е още по-странно. Ако шофьорът може да е носталгичен към своето семейство, то на камиона защо му е мъчно и защо той трябва да се върне", иронично пита Курумбашев.

Не е решен и проблемът с това къде ще спят шофьорите, когато пътуват зад граница. Според новите текстове те няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината на камиона, освен ако не са паркирали в специално сертифицирани зони, които трябва да отговарят на дълъг списък с условия като брой тоалетни, душове, пейки и други санитарни и хигиенни изисквания. Такива зони тепърва ще се изграждат.

Част от българските превозвачи отново заплашиха с протести. "Не сме се борили за това да стане по-лошо, а да изградим нещо по-добро", заяви вчера Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. "Някой или не казва истината, или заблуждава общественото мнение", смята той. Лалов посочи пред в. "Сега", че само включването на каботажа и комбинирания превоз в директивата за командированите работници ще извади от пазара 30% от българските транспортни фирми.

"В момента сме в по-лоша ситуация, защото в предишния вариант шофьорите трябваше да се прибират на 3 седмици, а камионите остават. Докато сега камионите трябва да се прибират на 3 седмици с товар до България и да излизат с товар. Това е измислица на чиновниците, недоумяваме какво се случва, тъй като очаквахме, че с приетата декларация ситуацията ще се подобри, а сега излиза, че с новия вариант дори и камионът да се прибере празен, не се признава", обясни превозвачът Петко Ангелов пред агенция "Фокус".

От Камарата на автомобилните превозвачи пресметнаха, че заради това ново изискване може да се окаже, че български камиони ще чакат с месеци зад граница, докато се намери товар за България и от България, или ще се извършват превози под себестойност само и само да отговори на това изискване.

"Не знаем в Европа да има паркинги, които да отговарят на изискванията на пакета "Макрон". Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц ни обеща забраната да се спи в кабините на камионите да влезе в сила, след като на всеки 100 км бъдат изградени тези паркинги", недоволства Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България.

Вотът в транспортната комисия е само първа стъпка от дълга процедура за одобрение на правилата. Предстои пакетът "Мобилност" да бъде гласуван от европарламента, а след това да бъде дискутиран с Европейския съвет и Европейската комисия. В т.нар. триалог се търси компромис между тези три институции и едва тогава документът се превръща в закон.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
3
 
32
 
! Отговори
Ггг преди 5 години
Нашите измислени чорбаджии ще отслабнат. Те не са за съжеление. Да фалират повечето и да си наврът камионите в з......те.Жалко за шофьорите, че по-възрастните могат да останат без работа. По -младите ще отидат в чужди фирми. Ще ги осигуряват реално и ще получават достойно европейско заплащане. ФАЛИТ за бай ***, да си знае дали другия път ще подбива цените в Европа.
25
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Иначе колегите от Чехия Словакия Унгария Полша Словения и половината от Румъния се прибират на 3 седмици у дома докато ние и макетата и половина румънци на 3 месеца а и заплащането при тях е по високо с 300 до 600 евро повече
24
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако бг компаниите се регистрират във Франция, няма да имат никакви проблеми. Само, че ще трябва да плащат като французите.
23
5
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът на европейците е, че нашите превозвачи им правят зверски дъмпинг. Родните капиталисти засилват шофьорите по чужбина, при това на фиктивни минимални заплати, след това ги разцъкват по цяла Европа по месец и отгоре, без да се връщат. При това не се спазват нормите за почивка, спане и т.н. На нашите хора това им изнася, тъй като накрая взимат огромна заплата, несъизмерима с мизерията в БГ, но режимът на работа е нечовешки и се съсипват хората.
22
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До малоумник32RAZBIRAM VI.EDIN LEKAR UCI MNOGO GODINI,A NE POLUCAVA NISHTO/EDIN SHOFIOR UCI TRI MESEZA I VZEMA V PATI POVECE OT LEKARA.NA ZAPAD LEKARITE POLUCAVAT POVECE OT MINISTRITE.
21
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Европейците" пак ни го набиха четвъртит,с контрагайка!като добавим и всичко онова,което търпим и продължаваме да търпим заадитях,не виждам смисъл от престоя ни в ЕС!
20
1
 
13
 
! Отговори
Кравата Пенка преди 5 години
Мууу - Вот на недоверие до 24h
19
4
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми те колегите в Европа въртят геврека за 3500 евро до 4500евра но всеки петък си остават камиона в гаража и уйкенда си е със семейството а ние почнахме с 1100 евро през 2007 г а сега е 1900евра от тая година и на след 3 месеца в Европа се прибираме за 1 месец ако се намери сменик пък ние си обичаме професията но ненавиждаме условията и Макрон се изяви да ни ги подобри но уви това не се харесва от нашите работодателите мафиоти
18
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 13.Кое ще е прекрасно за българските шофьори - това, че ще си загубят работата? Българският транспорт ще загуби каботажа и ще уволни излишните шофьори. Те най-вероятно ще вършат същата работа, като започнат в западни транспортни фирми, така че печалбата от транспортиране вместо в България ще отива в Западна Европа, а България ще намалее с още хора, щото веднъж установили се на запад, те повече няма да се върнат.
17
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не упреквайте Борисов - човекът просто не разбира това, което е договорил с Макрон. Не бива да имате големи очаквания към една про.ста мутра. Сигурен съм, че е имал желание да направи нещо, ама толкова си може.
16
11
 
47
 
! Отговори
Дъртий преди 5 години
Ха собствениците на тирове, кво сакат ве? Да ви осигурят монопол в ЕС и да цакате западните превозвачи с робския труд на бг шофьори? Това да не ви е едновремешната партия-майка, да ви дава под сурдинка всичко. Имате изграден колективен пазар и ще се съобразявате със законите му, а не с вашите мутренски разбирания за бизнес.
15
29
 
8
 
! Отговори
ХОРОСАН преди 5 години
Ама намерете си свястна работа бе, ***-или. Като не ви бива в нищо друго освен да въртиш геврека си ваш проблем.
14
3
 
43
 
! Отговори
до 16 преди 5 години
Цветан Цветанов към Бойко Борисов : - Шефе имам една добра и една лоша новина с коя да започна ?-Ами давай първо добрата, че отивам да поритам мачле в Бистрица и да не ми разваляш настроението.-Добрата новина е че отново спечелихме изборите.-Браво, Цецо знаех си че си добър. А лошата ?-Лошата е, че пак никой не е гласувал за нас.
13
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 15 Това че някой знае англииски не е достанъчно да се взима за европеец.Ще се познае по делата.
12
3
 
34
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 5 години
Герб тотално се провалиха - Те дори показаха с председателството в БГ - че са по европейци от европейците - и са по рестриктивни чиновници от всички чиновници взети заедно в Брюксел - Сега стола почва да се клати !1
11
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 11 Нищо не си разбрал.България не е прецакана.Парите ще продължават да си прибират партиите на които са камионите.Шофьорите ще си взимат същите пари.. Разликата е в това, че ще има повече писане за по добър контрол на фирмите фонтови от България.
10
4
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хахахах, повечето от българските евродупедавци не знаят добре английски, и за това за Макрон не е било никак трудно да ги метне - уж им приема исканията, ама всъщност малко променя текста и ги вкарва по друга форма!Хахах, нека българите да се научат какви хора пращат в европарламента, защото те не гледат какви способности имат, знаят ли английски и т.н., а пускат бюлетинката по партиен принцип!Ами ето ви го партийния принцип - прецакани както винаги
9
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Борисов още онзи ден каза "да не бием фанфарите". Ясно му е на човека какво е договорил с Макрон и знае, че хич не е за фанфари.
8
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дано да си остане така ще е прекрасно за нас международните шофьори че от 11 г ни държат минимум по 3 месеца в кабината на камиониа като заложници и докато не намерят сменик за 1месец не ни пускат за България дано тоя път спечелим и ншест заложниците
7
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шумно рекламираната в понеделник вечерта "абсолютна и безусловна капитулация" на плана "Макрон", срещу който протестираха българските превозвачи, се оказа пирова. Часове по-късно засегнатите фирми разясниха, че много от приетите текстове на практика ще затруднят още повече тяхната работа и отново заплашиха с протести. Така че в случая става дума или за нескопосана пиар акция, или управляващите са били подведени какво е гласувано в европарламента, или изобщо не са разбрали за какво става дума.