Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?

Загубите ще са големи
19 сеп 2019 20:12, Нели Христова
39
Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?
Снимка: Pixabay

"Със сигурност ще има по-големи регулации по пакет „Мобилност“, но е важно да не са катастрофални за бранша+, това каза пред радио "Фокус" изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров.

Той обясни, че вече са въведени нови регулации, увеличен е броят на документите, които шофьорът трябва да носи, да се предоставя информация къде водачите почиват и колко часа е шофирал. Димитров добави, че връщане на тежкотоварен автомобил на всеки 4 седмици би довело до изчезване на голяма част от българската автомобилна флотилия, която изпълнява курсове в Европа. Той припомни, че българските превозвачи генерира 17% от БВП на страната, който в резултат на рестриктивно европейско законодателство ще бъде изгубен.

“Загубите ще са много големи. Ние изчислявахме, че при най-тежкия сценарии със сигурност около 80% от сега действащите фирми и флотилия въобще няма да ги има, тъй като българската икономика има нужда максимум. Няма какво да се лъжем - при така зададените параметри ако бъде приет пакетът трябва да обвърже флотилията на всяка една държава с износа и вноса съответно в страната. От там насетне България няма нужда от повече от 5 хил. тежкотоварни автомобили. В момента има около 65 хил., които са ангажирани с международни превози.“, допълни директорът на камарата.

Димитър Димитров каза още, че с приемането на пакета ще изчезнат „евтините“ превозвачи, а цените ще се вдигнат, което ще доведе до поскъпване на голяма част от свързаните с транспорта стоки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Взеха бизнеса на Запада и сега трябва да го върнат на законния собственик. Спират свободното движение на хора, стоки, капитали.
15
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 12Как изобщо фунционираш?
14
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Такива закони и разпоредби има в цивилизованите страни от поне 40г. Само и нас не ни харесва да следваме законите и сигурноста.Няма да ви казвам как е в САЩ защото още не сте достигнали това ниво, БГ е ниво Сомалия... и такава ще си остане.Колко катастрофи стават защото тираджията заспал а с тези 20т ходи го спирай това нещо.БГ тираджиите са много послушни като са в чужбина а като са в БГ е дивия запад.
13
2
 
21
 
! Отговори
RIP + бранша + преди 4 години
БГ работодател нали е отворен, разбирач, да лобира. Само че там като видят такъв заблуден самозванец като него, да вие предсмъртно от свръх големия си неадекватно паркиран джип, едва ли му обръщат внимание. Шофьорите просто ще избягат да работят в ЕС. На шофьора много езици не му трябват, задават му точка на джипиеса и кара натам. Защо му е да работи за по-малко пари, като може да взима повече за същата работа, категория си има, директно отива при конкуренцията.
12
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Изнасяме транспортна услуга, а немците коли. Що немците не правят коли колкото за собствения си пазар ами агресивно изнасят? Тръмп им каза, че ако Америка изнася така агресивно и прави 80% от БВП то си през износ света ще се срине. Веригите да не работят събота и неделя та да могат фермерските пазари да се развият. Трябва да се компенсираме.
11
7
 
10
 
! Отговори
Батко ви преди 4 години
Шроблемът им е, че няма да може, да кара по 16-17 часа наде, да получава яко пари на черно и да точи нафта. Това му е на тираджията проблема. Затова и протестират. Карат за някакви заплати от рода на 1200-1300 лева, ама като се хванат с якото каран, си докарват по 2-3000 лева чисто отгоре.
10
4
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Работният ден на българския тираджия е 24 часа - 8 часа караш камиона, 16 часа го пазиш. Всички шофьори на камиони с които съм разговарял са "за" новите разпоредби. БГ работодателите робовладелци искат един човек да упражнява три професии - шофьор, охранител и монтьор, а да му плащат за една.
9
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До мак"Шофьорът, разбира се, пак е длъжен да почива по пътя, колата натоварва движение и замърсява."Как колата натоварва движението и замърся, ако шофьорът почива? И ако не почиваше, щеше да пътува по-малки ли? Даже, ако е натоварена колата, коригирай ме, ако греша, няма ли да изгори повече гориво?
8
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До House M.D.Пак ли ти бее ....
7
5
 
12
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Цените, умнико, няма да скочат / или поне не с много/ защото работите в конкурентна среда и прекалено завишените цени ще ви изхвърлят от пазара. Просто ще падне маржа ти и Фантома ще трябва да го изплащаш за 3 месеца, вместо за 3 дни.
6
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До мак 4Логиката е че като си от Хасково си стоиш на село в Хасково !!!Сега схвана ли или ти трябва жокер?!
5
3
 
30
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 4 години
А защо Хърватска, Унгария, Румъния, Чехия и т.н не протестират, а само ние.Заплатите на шофьорите остават същите, но печалбата на собствениците явно пада, и те пращат работникът да протестира.Никога до сега, а преди малко и по телевизията, не се коментира отношението на другите малки страни, даже по-малки от нашата.Странно , нали?
4
12
 
8
 
! Отговори
мак преди 4 години
Колата се връща отнякъде в Европа в България. Фирмата не може да намери товар, колата върви празна, фирмата е на загуба. Шофьорът, разбира се, пак е длъжен да почива по пътя, колата натоварва движение и замърсява. Къде тогава е логиката колите да се връщат за щяло и нещяло?
3
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който вЕрва на Боко-главоча Dуха тарратора.Н'ъл тъй, балъчета.Голямо пънене бешИ по улици и плУщади.Едни запотени прУвинциалистчета чак до Брюксел летяха....И к'о?!Ами НИЩО ама от сърце и от Боко-главата.Ай честитУ!!!
2
6
 
12
 
! Отговори
Щерю преди 4 години
Постоянно призовават хората за Законност и върховенство на Закона, НО богатите постоянно променят Законите в своя полза. Ти бъди послушко на Закона, а ние ще ти променяме законите! Еврейски рай - балъците за спазват Закона, а за богатите той не важи...
1
7
 
20
 
! Отговори
Румен преди 4 години
Обикновен гражданин. Този пакет мобилност е да влезе българската транспортна дейност -/ фирмите малки и големи/ в ЕС по правилата ИМ. А не българските правила да изпълнява ЕС.