Пътищата ни в трагично състояние, но остават и без ремонти

АПИ не може да възлага каквито и да е поръчки
Обновена: 7 апр 2022 10:17 | 7 апр 2022 10:01, Камелия Цветанова
22
Пътищата ни в трагично състояние, но остават и без ремонти
Снимка: БГНЕС

Министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов алармира, че пътищата в страната няма да бъдат ремонтирани, защото АПИ към момента не може да възлага поръчки, а ако го направи ще наруши закона.

Той призова депутатите да вземат решения, с които да се излезе от ситуацията.

"Пътищата в България, които и без това са в трагично състояние, вече не могат да бъдат ремонтирани. АПИ не може повече да възлага каквито и да е дейности по поддръжка на пътната мрежа. Не можем да възлагаме каквито и да е дейности за подмяна на мантинели, пътни знаци, защото ако ръководителите на АПИ направят каквито и да било нови възлагания ще са изправени пред дилемата дали да спазят закона или умишлено да го нарушат", каза Караджов.

Той обясни, че през 2017 – 2018 г. АПИ е провела 9 открити процедури по ЗОП във връзка с дейностите за поддръжката с общо 52 обособени позиции за ремонт, доставка на ограничителни системи, доставка на пътни знаци и полагането на маркировка.

През 2018 - 2020 г. са сключени 34 договора всеки за срок от 5 години т. е. действащи до 2023 г. и 2024 г. за 711 милиона лева, но реално са възложени дейности за над 3,3 млрд. лева, каза Караджов.

Поръчките са с надхвърлен обем и с предположението за недействителност на възлаганията. Работна група сформирана от служебния премиер Стефан Янев е излязла с предложението договорите да бъдат прекратени предсрочно и да се проведат нови процедури. През октомври 2021 г. АПИ обявява новите процедури, които са обжалвани и са прекратени от АПИ.

През октомври- декември 2021 г. в изпълнение на предложенията на работната група са подписани 39 споразумение за частично прекратяване на действащите договори като се запазват само 2 елемента - зимно поддържане и ремонти при аварийни ситуации.

33 са договорите за текущ ремонт и 6 за доставка на съоръжения са частично прекрати и крайният срок по тях е 29 април, а за останалите е 30 юни.

Съгласно споразумението след 13 декември 2021 г. до днес са възлагани само дейности по зимно поддържане и ремонти при аварийни ситуации, както е подписано в споразуменията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още по темата: АПИремонт
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
По времето на Борисов при целият свят имаше развитие, но "благодарение" на него то беше с изключително забавени темпове - развитие в застой. Ако той още беше на власт сигурно щеше да е като сегашните. Да се радва, че не е, ние също.
13
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ето това е поредната мизерия оставена от ГЕРБ. Сключва се договор за едни пари. Впоследствие тихомълком се изплащат няколкократно повече. Даже има и фирми, които са получили парите по ин хаус, но сега искат още. Нали това беше уж идеята на ин хауса. А да не говорим за качеството, цената и времето на строежа на пътищата. И както се вижда по ТВ, навсякъде, където показват лошите пътища, са така от години. Защо Асфалт Паша не ги е оправил?
12
5
 
8
 
! Отговори
Финансист преди 2 години
За пътищата и магистралите питайте бившия лидер на Герб Бойко Борисов. Той ги строеше със свои собствени пари, както и с т ези на другаря му от БКП-то Тодор Живков !
11
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
през 2018 някой управляващ е подписал договор за 700мил. До сега по този договор са ОДОБРЕНИ и изхарчени 3300мил. от същият.Управляващия се смени 2021.Старите управляващи сега тролят - "вижте ги новите, какви ги правят - ние давахме ,а те сега крадат, и САМО ЗАРАДИ ТОВА НЯМА".Ако си бяха старите, щяха да си оправдават разходите и да си изплащат в пъти повече от ДОГОВОРЕНОТО и да си преподпишат договорите 2023 със същите хора (може да сменят само имената на фирмите :)
10
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Важното е да има административен апарат(кърлежи и тунеядци), който не прави нищо. За бездарните политици дори не искам да повдигам темата. Загубени 67 години.
9
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия правят всичко необходимо за да докарат обратно Бойко на бял кон.
8
9
 
5
 
! Отговори
А ето преди 2 години
Къде били "откраднатите" пари от ГЕРБ !Докато строяха пътища и магистрали имаше пари,сега няма! Демагогията и лицемерието винаги излиза на яве!
7
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пътищата ни са в трагично състояние. Те остават и без ремонти, но по-важно за управляващите е, че дават на всяко украинско четиричленно семейство по близо 5 000 лв на месец.
6
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пътищата Киро не го вълнуват. За него е важно да оборудва укркрупите-фашисти с бронежилетки, каски и каквото има под ръка. Инак Урсула дълго ще му набива канчето.
5
0
 
25
 
! Отговори
София преди 2 години
Тогава въпросът, който следва всички да зададем е, защо плащаме винетни такси, при положение, че пътната инфраструктура не се поддържа?
4
3
 
20
 
! Отговори
Waffen SS преди 2 години
Винаги ми е било интересно ,как са успяли да ги построят тези пътища по време на социализма, при тогавашното ниво на механизацията,а сега не могат да ги поддържат.Някогашните пътища имаха кътове за почивка,пейки с перголи над тях и с увивни рози,чешмички, и най-интересното всичко беше чисто.Никой не крадеше чучурите,а те много често бяха от месинг.Сега всичко е окра-дено,запу-стение и раз-руха цари
3
9
 
14
 
! Отговори
1 преди 2 години
Пак гласувайте за ПП не само за пътища ,ами за заплати и пенсий няма да има пари.
2
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пътищата може и да са трагични и да не могат да се ремонтират, но министъра оправен като нищо ще си купи втори апартамент в Рим(
1
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Важното е да си купим самолети...