Алекси Кесяков: На пътя излизат неподготвени водачи

Безопасността на пътя започва от семейството, категоричен е експертът
12 май 2023 09:25, Красимир Ангелов
46

"Трябва да се променят начинът на живот и отношението на цялото общество към безопасността на пътя. Изведнъж се оказва, че сме прекарали 7-8 години на пътя. За този живот е необходима специална подготовка. Безопасността на движението, ако тръгнем по живота на човек, започва още от раждането и продължава до дълбока старост", заяви експертът пътна безопасност Алекси Кесяков в студиото на "България сутрин" по повод последния трагичен инцидент на пътя, при който загинаха двама млади човека.

Още по темата
По думите му в новия закон има няколко нови правила за пешеходците, промени има по отношение на скоростта и стопаните на пътя.

"Произшествието на бул. "Сливница" е отгледано. Ако тръгнем по живота на детето, ще видим какво е било семейството, какво е било в детската градина и училището, а най-накрая и курсовете за подготовка. Безопасността не започва от тях, а от семейството", категоричен бе Кесяков.

Бившият шеф на Пътна полиция е на мнение, че "контролът събира и ограничава нарушенията".

"През миналата година сме регистрирали най-ниското число в броя на загиналите от 60 години насам. Нещата продължават да се движат в тази рамка. Нещата могат да се изменят много трудно само с контрол, защото на пътя излизат неподготвени хора, има пропуски в пътната инфраструктура и нивото на безопасност на автомобилния парк", изтъкна експертът.

Пред Bulgaria ON AIR Кесяков отбеляза, че в закона е предвидена и възможност за управление на автомобил с придружител - младият шофьор да завърши курсовете преди 18-годишна възраст и докато стане пълнолетен, да управлява с възрастен до себе си.

Кесяков представи и стряскаща статистика, според която 2/3 от загиналите в катастрофи са невинни.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чалгарите не стават за шофьори и повечето от вас трябва да карате само тротинетки и каруци. Книжките за леки коли трябва да се дават само след изследвания за годност за астронавти на НАСА и висок резултат на АйКю тест.
15
2
 
5
 
! Отговори
Убиват с камери преди 1 година
След видеo терористично снимане с тол камери възможностите на жертвите да уоравляват МПС падат до 30 процента.ЗАКОНЪТ ЗАБРАНЯВА ДВИЖЕНИЕТО С ВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ ДЕНЕМ.Милиони са увреждани тежко от нагло вредни скенери монтирaни вместо безопасни жълти фарове.. Скенерите ЗАСЛЕпЯвАТ И УВРЕЖДАТ ЗРЕНИЕТО>> Експерти да проверят увреждания с LED<XENON,HALOGEN ,LAZER
14
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ЗАЩОТО СИ КУПУВАТ КНИЖКИТЕ !
13
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
. . . Безопасността не започва от тях, а от семейството", категоричен бе Кесяков. . . . . Варене на жаби! Малко по малко и ще изкарат пешеходците завинаги виновни защото или не са изкарали курсове за пешеходци или семейството е виновно, но 16 годишните шофьори с 2,5 тона автомобили не са виновни! Какво да се очаква от такъв народ? Отговор: по-бързо да изчезне!
12
1
 
18
 
! Отговори
ДА преди 1 година
Ба,как неподготвени,бре!Карат из града с 40,влачат се и като вземат книжка-юруш!То не е научено нито да изпреварва,нито да пази дистанция,нито как се кара извънградско,на тъмно нощем-НИЩО!!!Е,как няма да стават сакатлъци!Да не говорим за паркиране...Поне полигона да върнат в обучението.Навремето сме карали курсове по 3 месеца-вечер листовки,денем шофьорлък,но имахме и нощно и извънградско.Сега...нямам думи!Утре ще си направя и аз фирма за обучение-да падат едни пари!
11
2
 
1
 
! Отговори
Затвор за Стратиев преди 1 година
Убиици ползват ТОЛ КАМЕРИТЕ за тежки трудно лечими увреждания на милиони дневно.Тежко увредените след ударно проникващо видео терористично облъчване се следят през лични документи с холограми.КОНСТИТУЦИЯТА ЗАБРАНЯВА видео терора вкл с тол камери.Виновните лица още са на свобода.Добър приятел умря от инфаркт след 20 ударни пресканирания от тол камери от Плевен ДО Търново.. Слица в Търново пада и умира.
10
10
 
16
 
! Отговори
@ @ @ преди 1 година
Oсновна вина за задръстванията имат курсовете за водачи с инструктори и техники на шофиране от миналия век, които бълват туткави и неадекватни шофьори, които докато се учат се влачат по улиците и светофарите и с такива умения и навици си остават за цял живот. С мощните и бързи съвременни автомобили може много по-динамично и експедитивно да се освобождават кръстовищата.
9
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Винаги е било така. Моя ДАЯ-джия след "Честито колега" ми каза- "Сега да не си помислиш , че си шофьор?Книжката не е документ, че можеш да караш- а че имаш право да се учиш сам!" Проблема е , че прости и неуравновесени , незрели хора взимат книжки. Аз я взех на 31 за да карам кола която купих с труд и да возя семейство. Не за да се правя на Ник Лауда с подарена от баща ми кола на 18.....
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Че е пълно с неподготвени водачи то е ясно, но за да си безразсъден това не е от значение. Това не се учи с шофьорски курсове. Радикални мерки трябват като например ако си млад шофьор между 18 и 25 години и те хванат с превишена скорост над 20км/ч да ти вземат книжката директно за 5 години без обжалване. Ходи натискай газ до дупка сега...
7
1
 
10
 
! Отговори
Проблемът е, преди 1 година
Че има много "експерти",станали такива след три дневни курсове(платени).
6
2
 
13
 
! Отговори
Георги преди 1 година
Никой не е достатъчно подготвен след курса. Добър шофьор се става като минеш 100 000км. Тогава се придобиват навици, нерви, знаеш кога и къде да внимаваш и т.н. Човека е прав - въпрос на възпитание е начинаещите да бъдат внимателни. Аз ги гледам сега младежите - мигачи пускат тук там, дистанция не спазват, все бързат за някъде и съответно се блъскат и трепят
5
0
 
6
 
! Отговори
Haha преди 1 година
То и прекомерния контрол, не е добре, защото навремето всеки 12-13 годишен вече караше по селата и когато навършеше годините просто се явяваше формално на курс, да вземе кетапа като вече завършен шофьор със солиден стаж. А сега какво дебнат навсякъде из храсталаците на места където са най-безполезни и човек не може да научи детето си. Изобщо тази институция МВР трябва да се закрие, защото е опасн за живота на нормалния човек, и всички на улицата с по една метла, ще бъдат по полезни на обществото
4
2
 
13
 
! Отговори
Общ работник преди 1 година
Какво иска да каже тоя всъщност?! Кой провежда изпитите? Кой издава документа за правоспособност на водачите? Кой организира образователната система в държавата? Аз ли? Или комшията в бакалията? Увеличете събираемостта на глобите и оправете пътищата! А дотогава дори глобата да е 1млн лева, ако знаеш че вероятността да ти я наложат е примерно 1:1000000, всеки ще си кара с гза си. Признавам си, дори и аз правя така.
3
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Фактите са следните: - Книжка се взима лесно, а подкупите са честа практика - Няма контрол на пътя. Където има проверки, те са за неща като несветещи фарове, а сериозни проблеми като неправилно изпреварване не се контролират - Дори човек да е глобен, може просто да продължи да прави каквото си прави - можете да натрупате купища нарушения без сериозни последствия - Липсата на контрол води до чувство на безнаказаност и хората не спазват правилата - Шофьорите не се замислят за опасност и риск
2
1
 
10
 
! Отговори
Г преди 1 година
А подготвените с джипарите които карат вече и в градовете като все едно са на полето? Джигити зор да ме мине и пак да е до мен на следващият светофар. Но си купих мачете и гордо им го демонстрирам. Лошото е, че ми писва и скоро може и да го ползвам.
1
2
 
7
 
! Отговори
Георги преди 1 година
Видях нещо ключово "за миналата година броя на загиналите е най-малък от 60 години насам". Аз си спомням като бях дете - преди 30 години имаше само по една кола в семейство и то не всеки имаше кола. Но тогава също се избиваха много заради скапаните коли.. почти всяка катастрофа беше с фатален край