24 000 деца със СОП ще получат подкрепа

Парите са тях се увеличават с 26 на сто
24 ное 2023 23:00, Стела Стоянова
35
24 000 деца със СОП ще получат подкрепа
Снимка БГНЕС, архив

Споразумение за сътрудничество между Министерството на труда и социалната политика, Министерството на образованието и науката (МОН) и Министерството на здравеопазването при предоставянето на подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности и с хронични заболявания подписаха тримата ресорни министри д-р Иванка Шалапатова, проф. Галин Цоков и проф. Христо Хинков.

Документът ще осигури координацията и взаимодействието между експертите от регионалните центрове за подкрепа на приобщаващото образование, регионалните здравни инспекции и дирекциите „Социално подпомагане“ при оценяването на индивидуалните потребности на децата и изпълнението на комплексни образователни, здравни и социални мерки с цел гарантиране на цялостна и качествена подкрепа.

„Грижата за деца със специални образователни потребности и затруднения в развитието е изключително важна. Необходимо е да продължаваме да развиваме не само практиките си и формите на подкрепа към тези деца и техните семейства, но и да подобряваме сътрудничеството между трите най-важни системи за човешкото благосъстояние – системата здравната грижа, образованието и социалната подкрепа и закрила“, каза министър Шалапатова. Тя посочи, че проектът на бюджета за 2024 г. предвижда увеличение на средствата за социални интегрирани услуги с 26,5%. „Анализът ни показва, че през следващата година трябва да се разкрият услуги в 27 общини услуги за деца със специални потребности“, добави министър Иванка Шалапатова, пише БГНЕС.

В резултат на споразумението над 24 000 деца и ученици със специални образователни потребности ще могат да получат интегрирана подкрепа, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той подчерта, че качественото образование поставя на първо място благосъстоянието на децата и учениците, за осигуряването, на кое е ключова холистичната подкрепа от образователните, здравните и социалните институции. По думите му споразумението е свързано с инструмент, разработен по проект на МОН „Подкрепа за приобщаващо образование“ по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, в рамките на който е създадена Карта на функционална оценка на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания. Тя ще позволи специалистите да открият навреме проблемите пред развитието на децата и да съобразят процеса на обучение и възпитание с тях, както и да осигурят на децата най-подходящата допълнителна подкрепа за личностно развитие, съобразена с потребностите им.

С подписването на споразумението между трите министерства се въвежда междусекторен подход при прилагане на Картата за функционална оценка на ниво 28 области от страна на обучените специалисти от регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, регионалните здравни инспекции и дирекциите „Социално подпомагане“. На основата на това споразумение регионалните структури на трите министерства ще си взаимодействат при функционалното оценяване на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания.

Министър Христо Хинков обърна внимание, че според определението на Световната здравна организация здравето не е само отсъствие на болест, а цялостно социално, физическо и психическо благополучие на индивида, което се постига единствено чрез съвместни усилия на институции, специализирани в различни области. Той изрази увереност, че споразумението между МТСП, МОН и МЗ ще даде своя принос в тази посока чрез разработването на програми за комплексни действия на техните структури.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още по темата: МОНдеца със СОП
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Постоянно наливат пари за децата със СОП, а за другите хора с увреждания- нищо.
19
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Пиши в заглавието какво е СОП, ***!
18
2
 
2
 
! Отговори
Крас преди 6 месеца
Ти си именно от тази група мало-Умничък.
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Имам Интернет. Слагам лайк но не се хваща. Не знам защо но се съмнявам че има чадър над дадено мнение.
16
3
 
3
 
! Отговори
Вижте снимката... преди 6 месеца
Липсва само каската,черния шинел с лента на ръкава с пречупения кръст... Същински Хер Флик от Гестапо!
15
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Децата със СОП не могат да получат нищо специално, докато не се назначат помощник на учителя! Как се работи в ДГ с 30 деца, от които 3 официален СОП, а 1, не официално!? Учителя си работи със здравите, а другите са на ядлено отглеждане!
14
1
 
12
 
! Отговори
Ала бала преди 6 месеца
Тези деца не са с еднакви образователни нужди. Проблема е че не получават конкретната помощ на практика и са оставени на неподготвени педагози да се справят с тях. А повечето неподготвени педагози всячески се опитват да се отърват от тези деца, понеже са им в тежест. Отделно и част от обществото ги заклеймява като *** и по този начин ги обрича. Това си личи много добре и в част от коментарите тук.
13
3
 
0
 
! Отговори
преди 6 месеца
Този ли е Тагарев?
12
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
В района на Петрич им викат недоквакани.
11
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Общо взето нищо няма да направят. Ще пишат едни проекти, ще усвоят едни пари, а децата ще ги оценят и толкоз . Трябва да има ресурсни учители и психолози, а не само приказки и един ресурсен на 20 деца в различни училища и класове. Поредния прах в очите .
10
10
 
16
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 6 месеца
Тия деца, имат повече въэможноси от коментиращите тук глyпeндepи. Гарантирам.
9
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Хейтъри и спрямо децата със СОП?!? Нямам думи за вас!!
8
16
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Дебuлчeтатa нямат място сред нормални деца. Добре си бяха в помощните училища. Сега едно хамаво да има в клас и всичко отива по дяволите.
7
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Само един *** човек може да се отнася така с тези деца!
6
9
 
12
 
! Отговори
Едно време преди 6 месеца
Им викахме мaл0умни.
5
12
 
13
 
! Отговори
Баба ви преди 6 месеца
Това че някое дете има специални образователни потребности не го прави по лошо от другите деца. И е лошо когато втълпявате това различие и на собствените си деца. Но това можете да го осъзнаете наистина само когато живота ви постави от другата страна. Не ви го пожелавам, въпреки че си го просите.
4
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Децата със СОП НЕ са ***!! Как може да сте толкова злобни и ограничени?? Тези деца не пречат на никого, в повечето случаи са тормозени и подигравани и това трябва да престане!!! Нахвърлете се така и спрямо някой с бъбречни, сърдечни или други здравословни проблеми! Неандерталци в 21 век!!
3
8
 
10
 
! Отговори
Мен преди 6 месеца
Шеебек, ако вкъщи имаш дете със СОП, това прави ли го бавно развиващо се? И това че някой е по различен от шаблона прави ли го бавноразвиващ се?
2
15
 
8
 
! Отговори
Иван преди 6 месеца
Затова най-късно до 30 годишна възраст трябва да си създал деца. По-добре до 26 дори. Това важи и за жени, и за мъже. Тези семейства с бавноразвиващи се, децата им всичките са раждани след 30.
1
9
 
14
 
! Отговори
Шеебек преди 6 месеца
На времето имаше специални училища за бавно развиващи се , сега наричани СОП.