БДЖ може да превозва пътниците с автобус по закритите жп линии

По-интересното от прегледа на печата на 19 декември
Обновена: 19 дек 2014 07:29 | 19 дек 2014 07:00,
51
БДЖ може да превозва пътниците с автобус по закритите жп линии
Снимка: Архив Булфото

Обмисля се възможността БДЖ да направи собствена автобусна фирма, с която да превозва пътниците по закритите нерентабилни линии. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски, информира "Труд". Автобусите ще довеждат пътниците от отдалечени селища със спрени влакове до гарите и спирките, през които минават жп композиции. Автофирмата се прави заради предстоящото закриване на 100-140 нерентабилни влака. Още преди седмица Московски се обяви в парламента, че субсидията за пътническите превози, която всяка година е 180 млн. лв., през 2015 г. се намалява на 140 млн. лв. Това щяло да принуди жп превозвача да съкрати към 140 от общо 600-те влака в разписанието, както и да доведе до съкращение на около 1500 души персонал.

"Кабинетът ще определи кога и как родените след 1959 г. ще решават за НОИ", пише на първа страница "Сега". ГЕРБ оставя вратичка правителството да дописва скандалните пенсионни промени за избора къде да се осигуряват българите - само в НОИ или и в частен пенсионен фонд. Българите, родени след 1959 г., които се осигуряват в момента в универсален пенсионен фонд, ще могат да изберат еднократно дали да се прехвърлят само в НОИ. Как ще става това обаче ще реши Министерският съвет в подзаконов нормативен документ, който тепърва ще се пише. Този текст е приет незабелязано на второ четене в бюджетната комисия чрез промяна на една цифра и се видя едва от доклада на заседанието, разпространен късно вчера след обяд. Новият текст отваря възможност пред управляващите да поставят редица условия за начина, по който всички българи трябва да заявят къде искат да се внасят осигуровките им. Опасенията на експертите бяха дали промените няма да бъдат разширени, като се предвиди всички родени след 1959 г. да заявят изрично, че искат да останат в пенсионен фонд, а ако не се определят, да бъдат прехвърлени автоматично в НОИ. Сега такъв режим се предвижда за хората, които ще започват първа работа, като срокът да направят избор е 1 година. Ако не изявят волята си изрично, ще бъдат директно прехвърлени в НОИ. В текстовете се предвижда изборът да се прави в живота и да не може да се променя, ако човек размисли след години.

"24 часа" допълва информацията по темата с уточнението, че: "Ще може да се връщат парите от НОИ в частен фонд, още се обмисля как". Правителството търси механизъм, по който прехвърлянето на личните партиди за пенсия от универсалните пенсионни фондове към НОИ да не е за постоянно, а да е възможно и връщане към частните фондове. Сегашното предложение на депутати от ГЕРБ предвижда, ако човек веднъж даде парите си на НОИ, да не може да се връща обратно. Това се прави, защото в НОИ няма лични партиди.

"Възложил съм на финансовия министър Владислав Горанов да ми предложи и за това решение. Човек да може да се върне обратно, ако след година-две прецени. Това бих подкрепил с две ръце", съобщи Бойко Борисов. "Аз като демократ считам, че всеки българин може сам да реши този проблем. Това ще доведе до конкурентност в тези фондове."

"ГЕРБ възстановява "модела Цветанов" с приетите на първо четене поправки в Закона за МВР", обяви от парламентарната трибуна говорителят на "БСП лява България" Атанас Мерджанов, цитиран от "Дума". "Ние демонтирахме този модел, вие го възстановявате!" Промените се отнасят за изваждането на Главната дирекция "Борба с организираната престъпност" (ГДБОП) от Държавната агенция за национална сигурност (ДАНС) и връщането й в системата на Министерството на вътрешните работи. С промените, внесени от Цветан Цветанов от ГЕРБ, се връщат и правомощията на президента да назначава със свой указ председателя на ДАНС и главния секретар на МВР по предложение на Министерския съвет.

"Посланикът на Франция за мен лично е rotten, bad fruit (гнил, лош плод - от англ.). С тези думи синдикът Панайот Велков определя Н.Пр. Ксавие дьо Кабан в изложение по скандала "Белведере" до Министерството на правосъдието (МП), коментира "Труд". Министерството започна да проверява синдика, след като дипломатът публично се усъмни в работата на съда по дело, по което Велков е синдик, и заяви, че в съдебната ни система има "гнили ябълки". Става дума за производство за фалит на фирмите "Белведере дистрибуция" и "Домейн Менада", дъщерни на френската "Белведере".

В обясненията си Велков потвърждава изложеното вече от съдия Румяна Ченалова, от която е назначен за синдик. Пише, че се е натъкнал на разминавания в сметките на дружествата. Данните от счетоводството на "Домейн Менада" сочели, че през 2011 г. има загуба за над 5,4 млн. лв., а според данъчната му декларация загубата била 2,4 млн. лв. За 2012 г. счетоводството показвало 1,1 лв. дългове, а декларацията - печалба от над 800 хил. лв. През 2013 г. осчетоводената и декларирана загуба се разминавали с 46 хил. лв. Синдикът установил, че основните клиенти на "Домейн Менада" са свързаните с нея "Белведере дистрибуция" ответникът по делото за фалита), "Винимпекс" и "Винарска къща Сакар". Оказало се, че за 2014 г. "Домейн Менада" е издало фактури на "Белведере дистрибуция" за над 5,3 млн. лв. И то, при положение че до 2013 г. дружеството дължи на "Домейн Менада" над 5,6 млн. лв. По фактурите не бил платен и лев.

Синдикът открил, че "Домейн Менада" продава на "Белведере дистрибуция" стока, произведена от последното дружество на цени под себестойността й. Загубата от тези сделки за 2014 г. надминавала 1,8 млн. лв. Освен това "Домейн Менада" имало задължения към доставчици от над 4 млн. лв. Длъжници й били и свързаните "Винимпекс" и "Винарска къща Сакар".

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Закривай БДЖ,закривай.Не само е безполезно,но е и вредно.Единственото което прави е да извозва селяните до София.
43
0
 
1
 
! Отговори
Ганчо преди 9 години
Ало, БДЖ-то, продължавате закопаването на фирмата с този автобусен транспорт. Кой Ви даде тази налудничава идея, или това е начина да фалирате фирмата много бързо. Това прилича на фалита на ЖПЗ - София- два пъти подред директори и началници счетоводители и далеч от железопътния транспорт. Следващата крачка ще бъде създаване на самостоятелно предприятие - "Автобусен транспорт БДЖ" което по стечение на обстоятелството след една година, поради нерентабилност ще фалира и тогава някой ще го гушне.
42
1
 
0
 
! Отговори
софиянец преди 9 години
Софиянци , никакви писма вече до Дядо Коледа , пишете на селяните от форума дето ни хранят Дайте координати селяни , да ви изпратим желанията си.Искам за Коледа да си подменя Аудито с нов модел , че вече е на 4 години и е време за смяна .Нали нормалните хора в белите държави на толкова години си сменят автомобилите , така и ние разглезените софиянци , ще чакаме да ни изхраните и да ни купите нови .Весели празници и дано Дядо Коледа , пардон някой селянин се смили над нас и ни подари нещо
41
2
 
0
 
! Отговори
софиянец преди 9 години
ААААаааааааааа супер ..Айде в мола всички софиянци , после на кафе и разходка ..Както разбрахме , селяните ни хранят и тея дето избягали в чужбина ....Е какво по хубаво от това , работете роби , работете и ни хранете .Като си направим метрото и си подменим трамваите , рейсовете , тролейбусите , може да ви отпуснем и на вас някое европейско евро да си смените външната тоалетна , че от работа да изхранвате софиянци , няма кой да ви е вкара в къщата
40
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименДъщерите и синовете идват от провинцията в София иначе София ще опустее и ще ви резнат и метрото като БДЖ, Те вече се ориентираха към чужбина и те, Субсидиите за храните дето внасяте ги плащат пак българите от провинцията и чужбина около 7-8 милиона души в сравнение с 1 милион софиянци.
39
0
 
2
 
! Отговори
БАЙ МАНГО преди 9 години
..... ПЪТНИЦИТЕ ЩЕ ГИ ВОЗЯТ С КАРУЦИ.... ТОВА Е: 1 НАМАЛЯВАНЕ НА БЕЗРАБОТИЦАТА . 2. НАМАЛЯВАНЕ НА КРАЖБИТЕ- 3. ИНТЕГРИРАНЕ В ОБЩЕСТВОТО..3 ЕКОЛОГИЧЕН ТРАНСПОРТ .4.ПО ЕВТИН ТРАНСПОРТ.5.ПОВЕЧЕ ВНОСКИ В НОИ...
38
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимендо 38 какво плащате на София , бекакво произвеждате Вие пък ..турски домати , свинско от испания , картофи от франция , ...... това са продуктите които се продават по магазините .Добре че е София , че дъщерите и синовете ви да дойдат да се изучат в дискотеките в студентски град и да забравят да си тръгнат.Стига с мисленето от преди 30 години , в момента всичко в света е механизирано , не е необходимо да имаш 100000 селяни да ти ожънат 10000 декара , а един комбайн е достатъчен
37
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 39ДКЕВР ДКЕВР го вдигат за българите. А ДКЕВР беше назначен от Плевнелиев, но никой не протестира. Гърция и Македония си нямат ДКЕВР и затова тока за тях ще падне и на 5 стотинки, чат ли си
36
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До смяхБих дошла но няма какво да се прави в София. Най-много да настъпя някой фекал от бездомно куче.
35
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 354 ЦЕНТА Е ЦЕНАТА НА КОЯТО СЕ ПРОДАВА НА ГЪРЦИЯ , ТУРЦИЯ и МАКЕДОНИЯ.4 ЦЕНТА ...без значение каква е себестойността , дали е от АЕЦ , ТЕЦ , ВЕЦ ...Обикновение българин плаща 20 ст за киловат , а се изнася за 8 ст ... кое не разбираш.Както ти си го написал , да ти го кажа по друг начин тогава , евтиния ток от АЕЦ Козлодуй се продава на гърците и македонците , а скъпия се продава на българите , така добре ли е.
34
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До смяхЗакривайте София щото не може да си плащате а България ви плаща. Българите бягат от София към чужбина.
33
0
 
0
 
! Отговори
смях преди 9 години
До Анонимен 32Много си смешен , София да не е столица на Бангладеш , че трябвало да плаща за тръби идващи от провинцията , няма такава глупост. Какви тръби идвали от провинцията .няма 2 млрд лева дотация за София , не пиши глупости.Като се построи Дунав мост 2 , като се построи Цанков камък, водни огледала да не са се строили с парите на Видин и Кърджали.Тази злоба ще ви погуби ....София та София , неосъществената ви мечта .Зарязвай кокошките и пристигай , няма гражданство вече
32
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пълно малоумие, слабоумие и некадърност в управлението на "държавата"..... и така 25 години вече, единствените проблясъци са в краденето...
31
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен4 цента е тока но само от АЕЦ Козлодуй, от ВЕИ скача на 15 цента и повече. От АЕЦ Белене планът беше за 8 цента.
30
0
 
6
 
! Отговори
гражданин преди 9 години
в Германия всяка махала, а всички които са били там, знаят, как са разположени населените места, си има гара, а железопътният транспорт се ползва като градски, така както ние ползваме трамваитетолкова ли е трудно да се пресметне, че електричеството е по евтино от бензина и нафтатаили някои хора са амбицирани да си "напазаруват" готова инфраструктура и един цял отрасъл за собствени нуждиток имаме достатъчно, даже продаваме на съседите на безценица, а бензина и нафтата купуваме скъпо и прескъпо
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 31По магистралата харчиш доста за лизинг за кола в сравнение с БДЖ излиза 500-600 лева едно пътуване с кола с разходите за бензин.
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До смях2-3 милиарда лева е дотацията от държавния бюджет заедно с разходите за топлофикация и транспорт, защото София не отчита и разходите за цялата държавна инфраструктура като тръби за газ, електропроводи за ток и т.н. всичко идва през провинцията или от чужбина. Даже метрото се дотира с пари които внася цяла България в ЕС а не само София.
27
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 28не ми остроумничи ..чувал си че се стигало от София до Бургас със самолет за 30 минути да ама не.Трябва да си на летището 1 час преди полет и самия полет е още час , тоест 2 часаГоворим в момента за БДЖ , кажи ми колко е София -Бургас с БДЖ , около 7 часа с редовни закъснения от по час ...Това нормално ли е .Средна скорост от 40 км е подигравка , все пак живеем в 21 век Добре , че направиха магистралата за 3 часа се стига при спазване на ограниченията
26
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименКакво поскъпване на тока какви 5 лева ...изнася се ток за Гърция и Македоня на 4 цента за киловат защото сме имали излишък на електричесто и едва ли не се подарява на съседите защото няма какво да го правят , просто трябва държавна политика .Над 1000 мегавата излишък има който се изнася за жълти стотинки , докато в България го плащаме по 20 ст за киловат , го изнасяме за Македония по 8 ст ...
25
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименСофия - Бургас е със самолет за 30 минути и не ти трябва БДЖ.