"Червени", "жълти" и "зелени" – спешните пациенти

Нова наредба слага ред в спешната столична помощ
Обновена: 10 мар 2015 12:13 | 10 мар 2015 12:12,
6
"Червени", "жълти" и "зелени" – спешните пациенти
Снимка: архив, Булфото

До 8 минути трябва да пристига линейката при пациенти в животозастрашаващи състояния. Това ще бъдат тези случаи, които ще се определят с код "червено" гласи ново разпределение на спешните пациенти, което трябва да въведе ред в спешната столична помощ, обясни националният консултант по спешна помощ и директор на "Пирогов" проф. Стоян Миланов.

Той допълни, че това изискване предстои да бъде вписано в нов стандарт по спешна медицина, който е част от концепцията за спешната помощ, която вече е приета от Министерския съвет и в момента усилено се работи по екшън плана за изпълнението й.

В концепцията е заложено пациентите да се делят на три степени, съответно състоянието им – с код "червено", "жълто" и "зелено".

В първата група ще са пациентите с опасност за живота, които например не могат да дишат, говорят или са в безсъзнание.

До 20 минути пък линейката ще трябва да пристига на съответния адрес при "жълтите" пациенти. С този код ще се обозначават не толкова тежките спешни състояния.

Третата група случаи ще са с код "зелено". Това ще са тези състояния, в които пациентите могат да изчакат по-дълго медицинския екип. Тогава линейката ще пристига и след повече от 20 мин., обясни проф. Миланов пред "Монитор" и настоя, че това са общовалидни показатели за ЕС.

Телефонният подбор на това с какъв код да бъде обозначен спешният случай трябва да се извършва от обучени специалисти.

Според проф. Миланов най-добре е това да бъдат лекари, които по описание на свидетелите могат да преценят оптимално правилно какво е състоянието на пациента и колко бързо трябва да му бъде оказана медицинска помощ.

Той добави, че в труднодостъпни и отдалечени населени места тези стандарти ще се изпълняват чрез "изнесени" екипи или чрез помощта на аеромедицински транспорт.

Срокът за изготвяне на новия стандарт по спешна медицина е 15 март.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Какво да си говорим-след като тихомълком милиони отиват за борба с бръчките,а за нови линейки и апаратура се е заговорило от половин година,но още ги няма.Младите колеги естествено ще предпочетат да гладят бръчки отколкото да спасяват спешно болни.За предпочитане си е-никакъв стрес,супер заплати ,богати пациенти.Лошо е ,че това се финансира на наш гръб-ПАРИТЕ ПРАХОСАНИ ВЪВ ВМА СА ВЗЕТИ ОТ РАБОТЕЩИТЕ ХОРА В БЪЛГАРИЯ!!!!!!
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В България екипите са около 300.Но всъщност са и по малко защото ако в някоя боница има тежко болен който там не могат да лекуват той с линейка се прехвърля в друга.А когато има хора в отпуск или болнични пак намаляват.И оттук идват проблемите.Другият ни проблем са 112 които всъшност само вдигат телефоните и после започва едно препредаване с което сигнлът за инцидента се забавя с няколко минути.
3
0
 
4
 
! Отговори
до 1 преди 9 години
Израел има територия от 26 000 кв.км.И 800 екипа за спешна помощ-тоест 2,5 пъти повече екипи от България на 4 пъти по малка площ.Там спешната помощ е първокласна.
2
0
 
3
 
! Отговори
лекар преди 9 години
Така могат да станат и грешки защото по телефона не може да се определи състоянието на пациента.И пак ще обвинят спешна помощ ,че се е забавила.Колко му е!Това оцветяване всъщност ще оправдае закъсненията.Но така ще е по евтино нали?И пак за спешна помощ няма да има техника и пари за заплати,а във ВМА пак ще се наливат милиони за борба с бръчките,"естетична"хирургия на депутати и министри.А ние като колежката-пеша през преспите!А колко от линейките са високопроходими?Къде са ни хеликоптерите?
1
0
 
14
 
! Отговори
8 преди 9 години
А КОЙ ЩЕ ОПРЕДЕЛЯ ЦВЕТОВЕТЕ?ТИЯ,ДЕТО ОТГОВАРЯТ НА 112 СА АБСОЛЮТНИ ДАЛТОНИСТКИ!АЗ Й КАЗВАМ,ЧЕ ВЪЗРАСТНА ЖЕНА Е ПАДНАЛА НА УЛИЦАТА И Е В БЕЗСЪЗНАНИЕ,А ТЯ МИ ОТГОВАРЯ:"ПЪРВО СИ КАЖЕТЕ ИМЕТО И ТЕЛЕФОНА!"