Новите повели: Без книжка след гонка и летни гуми с вериги...

Солени глоби за апашите на пътя и нова категория "нов водач"
20 апр 2016 13:07,
94
Новите повели: Без книжка след гонка и летни гуми с вериги...
Снимка: flickr

Наказанията за гонки с автомобили най-после влизат в Закона за движение по пътищата. Очаква се те да бъдат приети на второ четене в комисия следващата седмица, обяви пред Dnes.bg шефът на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев. 

Промените в закона, които въвеждат по-тежки санкции и забрани на пътя, бе приет на първо четене от депутатите през февруари. Тогава наказанията за участие в гонки не бяха гласувани, защото избраниците решиха да търсят точно определение за тях. 

Сега работната група, която променя закона, се е обединила около термина "нерегламентирани състезания".  Въвежда се и глоба за участие в тях - от 1000 до 1500 лева и отнемане на книжката за срок от 6 до 12 месеца. Текстовете ще регламентират и понятието състезание с автомобили, разрешителните режими за тях и др. 

Проектът за второ четене предвижда и смекчаване на гласувания на първо четене режим за зимните гуми. През февруари депутатите решиха, че зимните гуми стават задължителни от 1 ноември до 1 април.

"Предлагаме този срок да се намали и да стане от 1 декември до 1 март. И през този период да се търси грайфер равен или по-голям от 4 мм, а при зимни условия - или зимни гуми, или летни с верги", разясни Ананиев.

С промените за второ четене се предлагат и нови, още по-солени глоби за превишена скорост. В момента има ограничения за над 30, 40 и 50 км/ч за различните населени места.

Парламентът предлага тези глоби да се увеличат двойно. И при превишаване на скоростта с над 50 км/ч, за което санкцията в момента е 50 лв., за всеки 5 км/ч, депутатите искат вече да се налага глоба 100 лева. 

"Това означава, че ако сте с 20 км/ч над 50-те и да кажем карате с превишение на скоростта от над 70 км/ч, глобата ще бъде 4 по 100 лева", разясни Ананиев. 

Сред предложенията за второ чете е и ново затягане на забраните за младите шофьори с въвеждане на нова категория "нов водач". На първо четене депутатите решиха те да получават две трети от контролните точки на другите шофьори - 26 вместо 39.

Сега се слага и ограничение на мощността на колата, която може да управлява новия водач. Тя трябва да е до 75 киловата или до 1200 кубика.

В проекта за второ четене отпадна възрастта за младия шофьор. "Може и на 30 години да вземете книжка, пак влизате в категорията млад водач", обясни Настимир Ананиев. 

Депутатите предлагат да се вдигне още глобата за шофиране без книжка - от 1000 лв. до 1500 лв. за първо нарушение и от 3000 лв. до 5000 лв. за второ.

"В същата категориия слагаме и лицата - водачи, длъжностни лица, собственици на автомобили, които дават МПС на лица без книжка", обясна Ананиев. 

Той коментира и искането на превозвачите да се забранят сайтовете за споделени пътувания. Според него няма нужда от законови текстове, а от намеса на ДАИ и Автомобилна администрация. 

Шефът на транспортната комисия в парламента беше категоричен, че трябва да се направи разграничение между видовете споделено пътуване.

"Едно е да пътуваш с приятели, да кажете: "Да отидем до морето и да си делим парите", но друго е да се осъществява споделено пътуване с търговска дейност. Скоро чух пример, че на спирката за Перник (или някъде си) хората са се събрали и минява някой и им предлага да ги вземе. Но това го прави всеки ден", каза Ананиев. Според него в такива случаи трябва контролните органи да се намесят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


94
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Декември - февруари, температура 20 градуса, но сега ще ни задължат да бъдем с зимни гуми, които са доста опасни за такова време. Сега масово ще се кара с опасните зимни гуми през цялата година, защото зимните гуми са задължителните, а много шофьори не знаят, че с зимни гуми в топло време е опасно да се шофира.
59
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Никой не ходи с джапанки посред зима или с ботуши в горещини, но КАТ и депутатите прокарват точно това в закона с този задължителен период за зимни гуми. При това КАТ и депутатите пропускат по-страшното - да забранят в горещините да се шофира с зимни гуми, но какво ли търся акъл там където го няма?
58
0
 
13
 
! Отговори
До hh преди 8 години
Виж статистиката. Лятото са убийствата. И по добре да е спрямо температурата а не спрямо сезона. После ще се чудят защо напускаме държавата.
57
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Значи, млад шофьор с две деца, с детски колички, не може да си купи комби за да си вози семейството, защото просто няма такова с 75киловата и 1200 кубика.
56
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
*** милиционери - да , ама и всички депутати ??? м. януари 2016 год температура плюс 26 градуса да караш с летни гуми и вериги ???
55
2
 
1
 
! Отговори
hh преди 8 години
До ДСti zimata po djapanki li hodish. Sushoto e i s gumite. Ne mi kazvai che gumite ne predizvikvat katastrofi
54
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това за споделеното пътуване и евентуалната му забрана е такава хумореска,все едно търговците да искат забрана за продавалниците или магазините за дрехи втора употреба,защото им падат оборотите.
53
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не разбирам защо хора, които нищо не разбират от безопасност на движението, като депутатите и КАТ, решават въпроси относно моята и на останалите безопасност!
52
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Един умен човек е казал:"Ефективността на наказанието се измерва не със строгостта му, а с неизбежността от прилагането му."Депутатите, КАТ, а и някои с промити от КАТ мозъци смятат, че може да намерят под вола теле, като увеличат записаните в закона наказания.
51
2
 
17
 
! Отговори
ДС преди 8 години
Референдум. Няма как да стане. Направиха задължително фарове, сега зимни гуми. А причината за катастрофите (тежките) не са гумите.
50
1
 
3
 
! Отговори
gost преди 8 години
Ограниченията и обозначенията на тия знаци трябва да са поставени на видими места не като това в търново да няма една табела и да караш наслука с извинение колкото до такива превози те са незаконни и които ги прави да си носи последствията ама как да се контролира на даи и на кат няма да им стигнат хората отде да го знае какво мисли а и тая пътна инфраструктора да земе да оправи пътищата а не само да ги чистят говоря за второкласните
49
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Промените за зимните гуми явно ще увеличат катастрофите. Има си определени природни условия, когато трябва да шофираш с зимни гуми, както и кога да се шофира с летни гуми. Това евентуално може да го има в закона, а не 1 ноември(декември) до 1 март(април), въпреки че за климатичните условия на България това изискване няма как да доведе до положителни последици. Единствено КАТ ще могат да искат по-голям рушвет.
48
2
 
11
 
! Отговори
Горан преди 8 години
Ясна е работата Ананиев е *** щом не му е ясно, че в каучуковата смес е разликата на зимните, и летните гуми, и смята че летни гуми с вериги са равнозначни на зимни без вериги.
47
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ограниченията на скоростта са разбира се лошо замислени и още по-лошо приложени на практика. Тези ограничения, както и много други знаци, се поставят така, че знаците се обезценяват и като краен резултат катастрофите и загиналите се увеличават. Не може да се слага едно и също ограничения на скоростта както на тесни еднопосочни улици, така и на двупосочни улици с по една лента, а и на много широки булеварди с отделни платна за движение с повече от една лента. Затова има много катастрофи.
46
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
не знам но мисе струва че натози беден народ искат да му лепнат още една кръпка на буквално гладнияът им *** това се прави ако един народ има стандарт за живот тогава да строги санкции навсякъде но при поло9жениече средната заплата е 400лева като изключим големите градове такива завишени глоби направо е безумие щом искат да са толкова строги защо не вкараха в затвора например христо бисеров или8 някои подкупен депутат съдия или прокурор одговорете си сами
45
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Безмислени промени, които само ще увеличат нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите. Можеше да има поне едно смислено предложение, примерно как пътните знаци и маркировки да отговарят на пътните условия, защото те сега масово не отговарят. Не правят промени и относно отговорността на стопаните на пътя за състоянието на пътя. Не правят промени и за отговорността на КАТ, разбира се, но КАТ ще предложи ли как да го санкционират, след като всеки вижда, че КАТ системно не работи.
44
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тези депутати се занимават с всичко друго, само не и с това, с което трябва да се занимават. Защо в закона за движение по пътищата не са предвидени никакви наказания за органите контролиращи движението и паркирането, ако те не си вършат работата, както е в България? те са проблема, а не шофьорите, които са като огледало на дейността на контролните органи.
43
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КАТ добре са си постлали. Тургат един знак до 40 км/час, на място където безопасната скорост е 100-120 км/час и застават на пусия пред тази хранилка за глоби на КАТ. След час-два, плана за глобите на КАТ е преизпълнен, плана им за рушветите също е преизпълнен и пей сърце - СА е доволен (43 и 44).
42
2
 
12
 
! Отговори
SS преди 8 години
1 200 м3,100 коня и кат кара със 130 и те помете в насрешното ко ще ме сгрее,че бил млад шофьор...те не могат да четат и пишат повечето ...
41
0
 
7
 
! Отговори
До 47 преди 8 години
Проблемът не е в събираемостта на глобите, както ни манипулира КАТ, а в неналагането им от КАТ.Сега КАТ налага наказание при едно от примерно 100000 нарушения, а трябва да налага наказание за всяко нарушение. Точно затова тези промени няма да доведат до по-добро, а ще доведат до по-лошо. КАТ вече ще може да налага по една глоба на примерно 150000 нарушения.