Кризата в БДЖ – преди всичко техническа

Генералният проблем е непрофесионалното управление
20 ное 2018 12:37, Екип на Bloomberg
11
Кризата в БДЖ – преди всичко техническа
Снимка: Pixabay

Разпределянето на средствата от бюджета за БДЖ трябва да бъде контролирано, коментира проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател и национален координатор на Движение за европейско развитие на българските железници, бивш председател на транспортната комисия в НС, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Вчерашният инцидент в Кресненското дефиле е много неприятен случай в един труднодостъпен район. Пътниците все пак са имали късмет. За съжаление проблемите в Национална компания "Железопътна инфраструктура" също не са малко. Липсват средства. Всички инвестиции по програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са насочени в направлението София-Пловдив-Свиленград, София-Пловдив-Бургас".

Участъци, където съществуват възможности за свлачища и падане на скална маса, постоянно се проверяват, твърди проф. д-р инж. Йордан Мирчев. Но средствата са ориентирани основно за направленията София-Елин Пелин-Костенец-Септември – близо 1 млрд. и 500 млн. лв. до 2025 г., съобщава той.

"Проблемите в БДЖ започнаха преди 10, 12 години. Генералният проблем е непрофесионалното управление. БДЖ се управлява не като национален железопътен превозвач, а като финансово-счетоводна къща и загуби профила си на национален железопътен превозвач".

Недопустимо е срещу 2 млрд. лв., получени от бюджета, да останеш без подвижен състав, да движиш локомотив с два вагона, смята Йордан Мирчев. "Някой трябва да потърси отговорност за провалените обществените поръчки за ремонт на локомотивите и съществуващите електрическите мотрисни влакове. Те бяха непрофесионално подготвени. Кризата в БДЖ не е само финансова, а преди всичко техническа, липсват съвременни технологии", категоричен е гостът.

"Ние предлагаме интегриран модел на управление на железопътната инфраструктура. Трябва да има равнопоставен достъп на всички превозвачи – държавни, частни, до железопътната инфраструктура. Не може да има кръстосано субсидиране от товарни към пътнически превози. Има общи компоненти – оперативното управление на влаковата работа, както и статутът на железопътните гари и мястото им. Представители на Министерството на финансите и Министерството на транспорта в общ кризисен съвет трябва да проследят как се използват средствата от бюджета. Отделно, експерти трябва да разбият този монопол от приятелски кръг, който спъва развитието на БДЖ".

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БДЖ ни е ясно умишлено се води към фалит от години, важното е сега нашите автобусни фирмечки да захлебят както трябва - виж юнион ивкони, която грабна на концесия за 8 години много от маршрутите - на наш човек, депутат. Майната му на БДЖ на конкурент ли ще му се прави аааааааааа
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Индия не продава ли стари локомотиви и вагони, за да закърпим положението ?
6
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо билетната система не работи?! Защо като няма 1 продаден билет за и от Ихтиман, влаковете спират там, за да се качат "бързите" пътници от този черен вече град?!Модернизацията за съжаление отново ще им остави гарата, а много по-добре щеше да бъде директно да минава с тунел.
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нарочно държат БДЖ в трагично съатояние. Отидете в Германия, напримр да видите как работи системата и за какво се използва.
4
0
 
12
 
! Отговори
правилно заглавие преди 5 години
Кризата в БДЖ - преди всичко крадене !
3
0
 
10
 
! Отговори
Joko преди 5 години
Къде са сега тримата доскоро управляващи да обяснят какво са правили с милиардите левове ? Измъкнаха се като пр_ъдня от ***.
2
0
 
9
 
! Отговори
Hope преди 5 години
Те и в музеите не са много локомотиви. Има няма 3 - 4...
1
0
 
24
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Докара ли сте БДЖ до там че след 5-6г ще вадите старите локомотиви от музейте.Голямо крадене.Млрд се вкарват а дереджето е като през '50 -те г.Цацаров пак спи зимен сън.