Ръст на туристите с 50%, но печалбите не скочили

Скокът на цените изял по-големите приходи
Обновена: 24 авг 2022 11:51 | 24 авг 2022 11:46, Камелия Цветанова
38
Ръст на туристите с 50%, но печалбите не скочили
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Спрямо 2019-та година имаме 19% спад в туризма, а спрямо 2021-ва сме на 50% ръст. Данните посочи пред Нова телевизия служебният министър на туризма Илин Димитров. Той обаче уточни: "По-висок брой туристи не значи по-добри печалби". И обясни това със скока на цените, който изяжда печалбите. 

Към момента спрямо миналата година запазваме броя български туристи, но са регистрирани 3,5 милиона пътувания на българи извън страната, главно в Турция и Гърция.

Според Илин Димитров България трябва много повече и за много повече пари да се рекламира пред света. "Нашият облик пред света е 2 стотни от процента БВП. Аз бих гонил 1 % от БВП, за да можем да изградим един добър имидж на страната ни и една чудесна маркетингова стратегия, защото това продава – как изглежда страната навън”.
Като посочи, че за туризма е важно да се говори положително, каза: "България е място, което трябва да акцентира върху 6,7 ключови думи – чистота, природа, слънце, море, СПА, винен, културен туризъм. Искаме всички протоколни подаръци да бъдат уеднаквени и да представяме българско вино с хубави етикети, представящи нашата история. И подаръци, които също представят историята и културата ни".

Ето защо в приоритетите на министъра е да се работи по създаване на бранд "България". "Бранд "България" и начинът, по който говорим, показва на света какво предлагаме. Не можем да си позволим да нямаме бранд, а ние нямаме", категоричен е той.

Димитров съобщи още, че българите може да си почиват с ваучерите за храна, а идеята е това да е първа стъпка към обособяване на специални ваучери за туризъм.

На въпрос за парите към хотелиерите, приютили украинските бежанци, министърът съобщи, че до края на тази седмица ще се изчистят 99% от забавените плащания в първата част на програмата, а ще ги преведат следващата. Отново тази седмица трябва да се реши и как ще продължи програмата.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
21
 
! Отговори
Какви печалби ве преди 1 година
Горките, на загуба работят, на ползу нуждаещите се, разплакват от умиление, какви достойни Българи,
10
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Еми като крият оборот няма да скочат, да!
9
2
 
17
 
! Отговори
taschunka witko преди 1 година
Взеха хотелите по разбойническата масова приватизация почти без пари-По онова тъмно време са купували хотели по 15-20000 лева.Малко ли са спечелили тези гешефтари а сега искали да печелят .Хотелите отново трябва да се национализират за да могат да почиват и обикновените хора.Те са строени от народа и трябва да са на народа.
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е нищуу . Другия път . А ЧСИ тата няма ли да пуснат нещо на народни цени ?
7
0
 
26
 
! Отговори
урко преди 1 година
бяхме на хотел с четири звезди, очакванията големи - викам си бре- ударихме кьоравото , ще видим лукс.... вятър и облаци - четири звезди - ама нейде по небето, комфорт ли - спартанска работа , а яденето изобщо не ставаше, ходехме да си купуваме храна от магазин в града и да търсим други места за хранене , пълна трагедия, а за печалба - естествено - кой чорбаджия си е казал , че е на печалба - всичките пъшкат и охкат как нямат пари , па все нови БМВ-та карат, живи да ги оплачеш
6
5
 
11
 
! Отговори
Е, нали укрите преди 1 година
ги настанихте безплатно в хотелите,сега защо ревете?
5
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Проблемът на БГ черноморието не е маркетинга и парите за реклама, а че е бетономорие и мутроморие. Но винаги е по-лесно да ревеш да ти дадат от парите на данъкоплатците, за да ти стимулират бизнеса, вместо да се понапънеш да измислиш как да привлечеш туристи с добро обслужване. Да сте видели някъде реклами на гръцкото море? Няма, щото няма нужда да се рекламира нещо, което е добро и хората си го знаят.
4
0
 
24
 
! Отговори
хм преди 1 година
Поредният нагляр. Вие ****те цялото черноморие и сте алчни като за 5 човека, а после държавата да отделила 1% от БВП, за да се създаде екранен имидж на България пред чужденците, демек да излъжем следващата порция балъци, на които догодина да приберете парите. Имидж и туристи се привличат с качество на обслужване и разумни цени. Другото е ботафория. Догодина ще иска 2% от БВП за реклама на туризма, защото все по-трудно ще е да привлечеш някой нов, защото който е бил тук, едва ли ще повтори.
3
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какъв бранд ще създава тоя за 2 месеца... Никакав бранч неможе да те убеди да се върнеш на нашето море след като си видял с каква храна те хранят, как каналите на хотелите се изливат в морето и т.н.
2
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ръст на туристите с 50% да но в Гърция и Турция в България хойчо може да скочи.
1
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не е ли ясно че по нашето черномирие ходя най бедните? Всички които имат пари няма да отидат в тая мизерия.