Разбилият се СУ-25 е ремонтиран в Беларус, започва проверка

Полковник Пейо Дончев е в стабилно състояние във ВМА
29 сеп 2022 07:40, Анисия Иванова
89
Разбилият се СУ-25 е ремонтиран в Беларус, започва проверка
Снимка: Bulgaria ON AIR

Продължава разследването на инцидента с военен самолет Су-25. При захождане за приземяване на писта на авиобаза "Безмер" по неизвестни обстоятелства пилотът губи контрол и катапултира, а самолетът се разби и изгоря напълно. Полковник Пейо Дончев е в стабилно състояние във ВМА, съобщи Bulgaria ON AIR.

Разбилият се СУ-25 е един от осемте изтребителя, ремонтирани през 2020 г. в Беларус.

Министърът на отбраната Димитър Стоянов назначи комисия, която ще трябва да провери обстоятелствата, довели до инцидента.

Още по темата

Бойният самолет се разби вчера по време на тренировъчен полет в aвиобаза "Безмер" край Ямбол. Инцидентът не е застрашавал пряко населени места и хора. До изясняване на случая - всички самолети Су-25 остават на земята.

"Пилотът се е катапултирал успешно и това е най-правилното решение в такава ситуация. Той е в добро здравословно състояние, контактен е, лично разговарях с него, чувства се сравнително добре", каза министърът на отбраната.

Министър Стоянов съобщи вчера, че е организирана медицинска евакуация със самолет "Спартан" и пилотът е транспортиран във ВМА, където са му направени изследвания. Състоянието му е добро.

"Полковник Дончев е опитен пилот от ВВС, с над 750 часа нальот. Катапултирал се е успешно, парашутът се е отворил напълно, приземил се е, системите за катапулт са сработили перфектно. Пилотът е действал изключително правилно", разясни министър Стоянов.

Инцидентът е настъпил при регулярен полет в захода на кацане, в района на авиобазата. Самолетът е паднал до самата полоса и е напълно разрушен.

По време на полета пилотът не е съобщавал за проблем с машината.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
56 Руските кофи падат.
47
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кой изпраща нашите пилоти на смърт с руски машини, ремонтирани в неприятелските страни Русия, или Беларус?
46
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сжй изпраща нашите пилоти на смърт с руски машини, ремонтирани в неприятелските страни Русия, или Беларус?
45
2
 
10
 
! Отговори
ИВАН преди 1 година
БЕЗ ВОЙНА ВСЯКА ГОДИНА ПАДА ПО ЕДИН САМОЛЕТ!
44
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С тез 20 часа годишни полети кво очаквате?!? Тез пилоти забравиха как се излита бе. Ама друго си е икономия на гориво и фъркане на симулатор...
43
8
 
7
 
! Отговори
Ауу преди 1 година
До Анонимен Що бе, нали всичко вече ни е американско. И самолетите ни на хартия и те американски. Значи и думите трябва да съответстват. Нальот е от времето когато бяхме дружки със СССР. Сега сме солташ.к на американците, даже два таш.ка сме, руски думи вече нямат място в тези високи взаимоотношения.
42
4
 
1
 
! Отговори
анализатор преди 1 година
До: номер 46 "ремонтите са си ок но задкормилнито устройство има проблем."Освен това самолетът няма кормило. Бойните изтребители имат само ръчка за управление, на английски side-stick или center-stick, в зависимост къде е разположена.Аналогично на руски е боковая ручка управления, и ручка управления.Аналогично е на компютърните игри, където пък ръчката се казва joy-stick.Понятно, товарищ?
41
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Супер.. имахме 4-ри останаха 3-ти птици. Добре, че е добре пишман летеца !
40
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Ауу Възможно ли е да си толкова т ъ п?
39
2
 
5
 
! Отговори
Ауу преди 1 година
този министър на отбраната е руски шпионин - използва руската дума нальот, а правилно е да използва американската, не я знам каква е.
38
1
 
9
 
! Отговори
На преди 1 година
репортажите видях тотално остаряла руска военна техника. Всичко - самолети, АПА, РЛС, РСП, РСБН, Б и Д приводна. А бе, ние натовска държава ли сме? Или за ''партньорите'' сме само буфер пушечно месо и ниска категория хора
37
1
 
3
 
! Отговори
анализатор преди 1 година
"ремонтите са си ок но задкормилнито устройство има проблем." А ти къде си карал СУ-25? Питам де, щото явно ги знаеш наизуст тия самолети, имаш богат опит с тях? Или пък си авиомеханик? Къде си ги ремонтирал? Колко на брой?
36
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това е бил първия полет за тази година на този човек. Просто си е заработвал за песия някакви добавки за около 3000лв. Обаче е успял да унищожи самолет за 3 млн. Да е жив и здрав. Простите българи ще му купят нов. Само да оздравее! Молим се!
35
5
 
6
 
! Отговори
Работата е ясна! преди 1 година
Ремонтиран в Беларус... това изчерпва разследването.
34
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ремонтите са си ок но задкормилнито устройство има проблем. Тези самолети полуразрушени успяват да се приберат след бой, че отказ на машу ата е изключен, при това всичко в него е дублурано. Не пишете лаишки глупости. Не случайно оня Кулеба се тръшка тук да му ги подарим.
33
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 39хайде някой журналист да пита МО - колко е полета има този пилот през последните 5 години?))))))))По 30 часа годишно, и са напълно достатачно да имат способност да приземят самолет, нещо което не се отдава на пилот ветеран със 750 летателни часа!
32
3
 
2
 
! Отговори
Асан преди 1 година
Голфа не може да са разбие сам виновен е задкормилното устройство :)))
31
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гербаджийският "Ас" Коцето Попов години наред цялото пилотстване му беше да се вози във втора кабина на самолета. Документацията от полетите сигурно се пази, а какви пари е взимал за това си "осигуряване на въздушния суверинитет на страната" - да каже НОИ.
30
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Т00ЛУПА каракачански да си види "ремонтите"!
29
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ВВСто да се разпуска, нищо не става от нашите пилоти, за 30 години цяла ескадрила самолети разбиха. Стотици милиони хвърлиха за ремонти и заплати, последният ремонт на 8 броя Су-25 струва над 40 млн. евро!!!Родното небе много по-добре ще бъде пазено от качествено ПВО, за него трябва да бъдат влагани средства.