Спад в световната търговия, товарни кораби отменят плаванията

Десетки курсове от Азия до САЩ ще бъдат отменени през октомври
9 окт 2022 22:00, Анисия Иванова
57
Спад в световната търговия, товарни кораби отменят плаванията
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Океанските превозвачи отменят десетки плавания по най-натоварените маршрути в света по време на обичайно пиковия сезон. Това е най-новият признак за икономически проблеми, който удрят по компаниите, докато в същото време инфлацията забавя световната търговия и наторва потребителите с високи разходи, пише The Wall Street Journal.

Отмяната на роварни превози през октомври е голям обрат в сравнение със ситуацията само преди няколко месеца. Тогава оскъдната наличност на кораби за товарно корабоплаване повиши цените на доставките и печалбите на превозвачите до рекордни нива. Миналия октомври компании като Walmart Inc. и Home Depot Inc. наемаха собствени кораби, за да заобиколят задръстванията в пристанищата и да отговорят на скока в търсенето на вносни продукти.

Цените за превоз през Тихия океан са паднали с приблизително 75% спрямо нивата отпреди година. Транспортната индустрия се бори с по-слабото търсене, тъй като големите търговци на дребно отменят поръчки с доставчиците си и засилват усилията си за намаляване на запасите. FedEx Corp. наскоро заяви, че ще отмени полети и ще паркира товарни самолети поради рязък спад в обема на доставките. В четвъртък Nike Inc. заяви, че разполага с 65% повече налични продукти в Северна Америка в сравнение с година по-рано и ще прибегне до съкращения.

Влошаването на глобалните икономически условия, от войната в Украйна до затварянето на фабрики в Китай, нанесе тежки удари на търговската дейност. Международният валутен фонд намали многократно прогнозата си за глобалния растеж на брутния вътрешен продукт тази година. Потребителските цени се покачват с най-бързите темпове от години в САЩ, в страните в Европа и други части на света.

Едно от последствията от стопяващото се търсене е намаляването на пътуванията с кораби. През септември контейнерният капацитет, предлаган от корабните оператори в Тихия океан, е намалял с 13% спрямо година по-рано, което е еквиваленто на 21 кораба, всеки от които може да премести 8000 контейнера в едно пътуване, според доставчиците на данни за корабоплаването Xeneta и Sea-Intelligence .

За двете седмици, започващи на 3 октомври, общо около 40 планирани плавания до западното крайбрежие на САЩ от Азия и 21 плавания до източното крайбрежие от Азия са отменени, според данните на компаниите, както и от информация на клиентите, прегледана от The Wall Street Journal. Обикновено по това време на годината средно само две до четири плавания седмично са празни или отменени.

Превозвачите все повече отменят пътувания и по ключови маршрути от Азия до Европа, казаха доставчиците на данни.

Периодът между края на лятото и началото на есента обикновено е най-натовареното време от годината за големите превозвачи, тъй като търговците на дребно и другите вносители трупат запаси преди празничния сезон за пазаруване.

Дневните тарифи сега са средно 3900 долара за превоз на един контейнер през Тихия океан, в сравнение с 14 500 долара в началото на годината и повече от $19 000 през 2021 г., според Freightos Baltic Index.

Mediterranean Shipping Co., най-големият в света контейнерен превозвач по капацитет, наскоро отмени някои плавания, включително шест кораба от Китай до Лос Анджелис и Лонг Бийч.

Тези 6 кораба, които MSC управляваше заедно с A.P. Moller-Maersk A/S, бяха преустановени „поради значително намалено търсене на пратки до западното крайбрежие на САЩ през последните седмици“, според обявление, публикувано в сряда на уебсайта на MSC. Спирането на тези кораби ще премахне близо 12 000 контейнера седмично от капацитет на транстихоокеанската търговия и ще помогне за скъсяване на изчакването в транзит, се казва в съобщението на MSC.

Потребителските разходи за обемисти предмети като мебели и уреди, които често се внасят в САЩ, са се охладили през последните месеци според официални данни. Такива артикули бяха много търсени по-рано по време на пандемията, тъй като американците прекарваха повече време у дома и реновираха къщите си.

„Глобалната икономика направи няколко резки промени тази година и нашата перспектива за бъдещото търсене е несигурна“, каза Джонатан Роуч, анализатор на контейнери в Braemar. „Свръхкапацитетът вероятно ще стане проблем от средата на 2023 г. до 2024 г. и потенциално след това.“

Товарните тарифи по ключови корабни маршрути остават над нивата преди пандемията, но най-големите оператори разполагат с много пари, за да издържат на евентуален краткосрочен икономически спад. Разходите, пред които са изправени превозвачите, обаче също нарастват. Цените на горивото са над нивата си от края на 2019 г., въпреки че се охладиха след достигането на рекорди това лято. Пристанищните оператори таксуват акостиращите кораби с повече, прехвърляйки по-високите цени на енергията, пред които са изправени, на превозвачите.

"Цената на електричеството, особено в Европа, е много важна, тъй като крановете и другото тежко оборудване работят с електрическа енергия", каза Тимен Мистър, главен оперативен директор за пристанища и терминали в DP World, базиран в Дубай оператор на терминали в пристанища по целия свят.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
12 000 контейнера седмично ХАХАХАХА да видят колко е оборота на пристанището във Валенсия, което не е сред най големите - 14000 ДНЕВНО
45
3
 
5
 
! Отговори
Това преди 1 година
Се прави умишлено за да ни вдигнат цените стига сте обвинявали Путин педа...ли не минават всички кораби от света през Черно море!!! Спекулират НЕОФАШИСТИТЕ САЩ И ЕСЕС ДА СЪБИРАТ ПАРИ ЗА ТЯХНАТА ИЗГУБЕНА БИТКА С РУСИЯ! ФАКАЙТЕ СЕ *** ПРОКЛЕТИ БЪЛГАРИЯ МРАЗИ ЕСЕС И САЩ!!!
44
0
 
5
 
! Отговори
ds преди 1 година
я да видим сега по икономическите закони, дали при намяляло търсене, цените ще паднат?
43
3
 
3
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
Пластмасовите изделия направена от ПЕТРОЛ като ги заровиш под земята с хиляди години не се унищожават, докато пластмасовите изделия направени от КОНОП след една година изчезват. Я си представете Лека кола с карусерия от КОНОП и Батерия с нано частици от КОНОП удряш я с чук по стъклото и карусерията и не можеш да я счупиш. Конопената карусерия е 10 пъти по-здрава и нечуплива отколкото карусериите на съвременните коли. Но има едно голямо "НО" Петролните Производители и Компании ПЛАЧАТ!
42
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това е добра новина. Ще намалим производстото на стокои и съответно на ***, с които задръстваме планетата. Когато стоките стават по-скъпи, ги ползваме по-дълго и не сме склонни да ги изхвърлим бързо и да замърсяваме природата.
41
2
 
3
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
В края на октомври ще се появят технологиите на КОНОПА, които ще спасят света! Пластмаса от КОНОП, Карусериите на леките коли от КОНОП, Батериите за захранване на Ел Колите ще са направени от нано КОНОПЕНИ частици и ще изминават 1000мили при зареждане. Дрехи от КОНОП. Домове от КОНОП, Производство на Чист Въздух от КОНОП, Лекарства от КОНОП и още над 40 хиляди други изделия! КОНОПА ЩЕ СПАСИ СВЕТА!
40
0
 
2
 
! Отговори
ами да... преди 1 година
ами, очаквано според мен... хората се напазаруваха като за последно след пандемията.. сега малко парички да съберат и пак...
39
0
 
0
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
До 49 ... Бог, Цар, Отечество, Разум, Вяра, Надежда и Любов ....отговор до другаря номер 49 ???
38
2
 
9
 
! Отговори
До 41 преди 1 година
Сега 67% от бг злато е в частната Банк оф Ингланд, какво ще кажеш по тоя въпрос?
37
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
еми, банани само за коледа и нова година, това вече сме го играли, да му мислят инфлуенцърите и другите пръдльовци дето теглят бързи кредити за да си купят последния модел телефон.
36
8
 
18
 
! Отговори
До 41 преди 1 година
Да, така е, но русофилстващата младеж не вижда реалността, а кара на цитати от партийни събрания и хоремагчийски изцепки.
35
11
 
26
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
През 1962 цялото злато на България 22 тона, събрано от народа български, по времето на Цар Борис III, заминава до Москва след като падишаха СССР дойде след 1944г, превзе България, изби цялата българска интелигенция, аристокрация, обяви селяните собственици на земя, които не си даваха доброволно земите да влезнат в ТКЗСето, за кулаци и ги вкара в създадените от тях концлагери!
34
4
 
3
 
! Отговори
Бай Илийчо преди 1 година
Няаа ли търговия,рано или късну жа има стокоф дефицит! Магазините жа са изпразнят! И пари да имаш Ко жа купиш ? А бря лошу иде и тва е !
33
0
 
2
 
! Отговори
Бай Илийчо преди 1 година
Е па мойту Ай кю не е могу големо от сум *** кравар,ама жа ви каа че нимой да имаш сичко ! Се от некъде тряаа ,а купиш суровини,матрял де ! САЩ фнася от Русия,алюмин,титан инак от Ко жа праат коли и самолети ? Секи се търгува с некой ! Е и язе глеам дживотни пъ кът неаам жина даам пари по уроспии
32
6
 
24
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
Факт! Всички банки и външно търговските банки на територията на България бяха български по времето на Цар Борис III преди 1944г и България бе на високо ниво в Европа по всичко!
31
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Без Русия целия свят загива!!
30
5
 
15
 
! Отговори
Руснакъ преди 1 година
За нас, руснаците, не мислете въобще. Ние сме капо при разиграването. Нищо не зависи от нас с изключение на газа, но и там ни удариха. Завеса.
29
18
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
вече ще се минава по руския северен път, руснаците са монополист, саш реват и ще праят диверсии 10-тина години докато напълно ги изчситят
28
2
 
14
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
Факт! Над 75 процена от външно търговските банки в българия са гръцки!
27
18
 
20
 
! Отговори
Нелегален преди 1 година
Мисленето е труден процес. Доларът е и ще бъде Световна валута. Иновации, модерна и съвременна техника - приоритет на САЩ. Ишлемето - също. Търговията - монопол на трите букви. Някой вещ и с голямо АйКю да ме обори? Моля, слушам!