МРРБ и МВР откриха нередности в настилката на части от "Тракия"

Министър Шишков: Има проблем с качеството на материалите
12 окт 2022 18:45, Красимир Ангелов
21
МРРБ и МВР откриха нередности в настилката на части от "Тракия"
Снимка: БГНЕС

Министерството на вътрешните работи и Министерството на регионалното развитие и благоустройството са изследвали какво е вложено при строителството на лот 2 и лот 3 от автомагистрала Тракия“ и дали има ремонти, които са били правени като текущи, стана известно на обща пресконференция на двете институции.

Проверките са показали, че дебелината на пътното платно е значително по-малка, част от материалите видимо се разминават, коментира вицепремиерът и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.

Пробите, взети от магистралата, са изследвани от Института по пътища и мостове към Агенция "Пътна инфраструктура".

Демерджиев уточни, че ако е необходимо, пробите ще бъдат изпратени на независима лаборатория, дори и в чужбина. По думите му са нужни още около десет дни, за да са готови резултатите за съдържанието на вложените в пътя материали.

Износващият пласт е с по-малка дебелина от предвидената по проект. Според регионалния министър Иван Шишков очевидно има проблем с качеството на материалите, по думите му не са тези, които трябва да бъдат вложени.

За мен е загадка защо до днес никоя институция не намери сили, нужда да провери какво е вложено в изграждането на автомагистралите в България, каза Иван Демерджиев и добави, че за двата лота на "Тракия" липсват 40 млн. лв. от невложени материали, отбелязва БТА.

По най-простата аритметика, ако в първи лот липсват от дебелини на конструкция 17,5 процента, прехвърлено върху стойността на лота, това означава 23,6 млн. лева. На втория лот липсват 12,5 процента от пътя, прехвърлено върху стойността на строителството, означават 17,5 млн. лева, изчисли министър Шишков и подчерта, че става дума за липса само във връзка с количеството. За качеството на вложените материали се очаква да има резултати от проверката след десет дни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
1
 
! Отговори
Готин преди 1 година
Забравих да кажа: Проверете "Северната тангента" на София, дето е хорда. Свят ще ви се извие! Това е пример за най-лошо построеният път в България от този тип. Там трябва да има десетки белезници на ръцете.
15
1
 
1
 
! Отговори
Готин преди 1 година
Най-накрая се появиха двама достойни министри! Това е началото на истинската борба с мафията. Истината е на яве. Казвам го като строител на такива пътища. Най важното в един път е основата, а не асфалта! Пропадат от това, че се полага "кал" вместо "камък" и не се уплътнява. Призмата на пътя не съответства на проектните натоварвания. Асфалта видимо от ядките е със лоша структура и дебелината на износващият пласт е от съществено значение за дупките по пътя. Това е най скъпият пласт.
14
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Даже в този участък, тиквата неука нареди да се преправят документите и свалите нивото на магистралата, която е в насип,за да има много за крадене и да става по-бързо . Така няма добра основа,а между Нова Загора и Кермен водите я заливат. Затова и пропада,но крадеца гали кюлчета и му дреме. Той така се е развивал сикаджията,със схеми
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Лот 2 е построен 2010-2012 години. Лот 3 е построен също през 2010-2012 години. Кой ли беше на власт тогава ....
12
4
 
3
 
! Отговори
винету преди 1 година
До 5, 6 и 7. Ей, какво нещо могат да направят няколко манипулирани снимки. Капутти с пяна на уста години наред ще ни занимават с тях.
11
2
 
3
 
! Отговори
гражданин преди 1 година
Тия и двамата на снимката приличат на тикви в главите.
10
5
 
9
 
! Отговори
гербер преди 1 година
На всички плювачи по ГЕРБ по-долу и по-горе да ги питам - вие наясно ли сте кои са тези лотове 1и 2, от кого са строени и по кое време и кога и от кого са ремонтирани???? Или дай така по презумция да си плюем само по ГЕРБ.
9
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От кога МВР са специалисти по пътно строителство? Що всеки се занимава с каквото не му е работа, а не си гледа задълженията? Иначе е вярно, че пътищата са леш
8
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
МРРБ: Кой е крал от магистралите? ГЕРБ: Ние сме, на всеки километър.
7
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГЕРБ: Ние сме на всеки километър, и така до края на света. Пада дуваря в смъртен бой, пада за теб - свобода, за да влезе с мигранти микробусно червена кола.
6
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само погледнах снимката и се убедих. Верно мартияла е лош.
5
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дебелият асфалт по стандарт, е грешно хвърлени пачки евро и златни кюлчета на вятъра. Грешни чувалчета с пачки милиони, с които могат да се направят толкова други по-добри неща.
4
4
 
16
 
! Отговори
Гиб Мелсън преди 1 година
Винету е гепил от всеки километър. Чекмеджета с кюлчета не се пълнят лесно. Трябва да се постараеш. Девиза на Герп: Ние сме на всеки километър.
3
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Матрияла е лош. Бойко ви го каза.
2
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Асфалтът не Боковите магистралки е намазан тънко, както го е учила майка му да маже филията с мас. Трябва да се "хвали" с колко микрометра асфалт е покрил корупционните си проекти. Еврокомисията ще се уплаши, колко пестелив е бил с микрометрите асфалт и къде са парите за педята асфалт, които са му дали от Европейския съюз.
1
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Проблем с качеството ? НЕ е истина. Не може да бъде. Я проверете пак.Всичко е по стандарт..