Русинова пита: СДВР дали ли са съгласие за реорганизацията на "Патриарха"?

Протоколът на транспортната комисия в СО е съмнителен, каза тя
11 май 2024 17:58, Анисия Иванова
55
Русинова пита: СДВР дали ли са съгласие за реорганизацията на "Патриарха"?
Снимка: БГНЕС

“София няма генерален план за организацията на територията на Столична община - той е от 2011 г. със срок от 5 години. Няма съгласуване и с институциите на МВР”, заяви Диана Русинова от сдружение Европейски център за транспортни политики.

Тя обясни, че в Генералния план за организацията на територията на Столична община от 2011 г. в чл. 14 пише, че срокът на действие е 5 години.

“Сега питам София има ли генерален план и те могат ли да се позовават на него? Освен това през 2016 г. и 2021 г. трябва да има актуализация на плана, сега трябва трета актуализация”, категорична е Русинова.

“Къде е документът с всички съгласувания от МВР, че те са дали съгласието си за този проект”, попита Диана Русинова.

“Отваряме Наредбата за проектиране и планиране там пише, че възложителят съгласува промените със съответните органи на МВР в рамките на месец. Срокът не е минал. СДВР чрез министъра на вътрешните работи да излязат и да кажат дали са дали съгласие за реорганизацията на бул. "Витоша" и "Патриарха", касаещи ул. "Фритьоф Нансен", призова Русинова.

Още днес от сдружението са внесли сигнал в СДВР за разследване на всички факти и обстоятелства, свързани с това разрешително.

Те са внесли и искане до Административен съд София град. Те от своя страна призовават СДВР да извършват проверка и да предостави информацията до понеделник.

Диана Русинова заяви, че протоколът от 9 април 2024 г. от заседанието на транспортна комисия в Столична община е съмнителен.

"Имаме съмнения, че той е непълен и със съмнително съдържание. Смятаме, че оригиналният протокол от Столична община не отговаря на този, който е разпространен в публичното пространство, защото на 7 стр. изречението остава недовършено и на 8 стр. следват подписи”, заяви Русинова.

“София не разполага с актуален генерален план за организация на движението. Пътната маркировка се нанася и съгласно проект, разработен въз основа на генерален план за организация на движението, а генерален план няма”, подчерта Русинова.

Тя обясни, че трябва да има печат на проектанта, ЦГМ, печат на СДВР, обяснителна записка и протокол. “Всичко се оставя и има месец за възражения. През този месец те нямат право да правят нищо”, добави Русинова. /БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от Общество
Йотова: Да върнем влиянието на България като световно средище на славистиката
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
ГЕРБ-ДПС активираха и Русинова. Никой не говори че плана е приет от времето на ГЕРБ в София...
49
0
 
2
 
! Отговори
Васко Ушото и Бони преди 3 седмици
Всичко е тип-топ и върви по плам. Гумените пармаци струват точно един мильон, пет хиляди за матриал, доставка и монтаж, останалото за да ни го изпроектирваш, нали, мис Бони.
48
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Две неща. Първо, в България очевидно няма експерти по пътна безопасност и по организация на движението и паркирането или ако има никой не им дава думата. В този смисъл няма специалисти. Второ, когато някой няма аргументи против казаното, започва с обиди към личността на човека, който казва нещо.
47
9
 
5
 
! Отговори
И аз питам преди 3 седмици
Каква е тая, че ще пита?! И защо продължава да се мотае по медиите? Свършиха ли професионалистите, че това нещо акъл ще дава? Ай си...!
46
4
 
5
 
! Отговори
Преди 1989 г. преди 3 седмици
Проблема с детските градини и яслите, презастрояването на София, трафика и паркирането не съществуваха. Всяка жаба си знаеше гьола. Докараха си комунистите перестройката, разграбиха държавата, куцо и кьопаво стана бизнесмен. Логично ликвидираха предприятията по места и прогониха хората, кой по света, кой към големите градове. И хоп проблеми!
45
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
А някой дали попита Папата какво мисли по въпроса?! Ами стрелочника от Мало Конаре?! Той кво каза?? Егати тъпУтУ племе сте тва бугарете, еййй!!
44
5
 
10
 
! Отговори
пияница мистик преди 3 седмици
Ако трябва да дам пример за човек с неустановен пол, то това е тази от снимката :)))
43
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
"Хайде де, щастливците да живеят в центъра ще свикнат с новото време и промените. Както всички останали квартали свикват със задръстванията и липсата на паркоместа." --- За липсата на инфраструктура и нормални улици в Манастирски ливади пак ли хората в центъра са виновни или алчниците, които плътно настроиха полето? Ето, там са изпълнили твоята мечта, кола не може да мине, така че маат пеша.
42
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До АнонименДоста си ограничен.
41
0
 
4
 
! Отговори
Сатир преди 3 седмици
Добър въпрос, лош коментар. Защо тая пак изплава от пяната?
40
3
 
6
 
! Отговори
тоти преди 3 седмици
И тая сама се натресе на тема де нищо не разбира и ми е чудно,кой я лансира да се показва и по телевизията.....толкова ли се свърших кадърни инженери по материята а тая да ни дава акъл е СМЕШНО !!
39
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
"Хайде де, щастливците да живеят в центъра ще свикнат с новото време и промените. Както всички останали квартали свикват със задръстванията и липсата на паркоместа."--- Вместо да ми строят хиляди нови сгради, да бяха построили многоетажни паркинги, а не сега тепърва да ми правят някакъв плах опит в Надежда, като всичко се застрои. И за това не са виновни хората, дето живеят в центъра, щото София навремето не е била много голяма - не е имало ни Люлин, ни Младост, та да ми подскачате от кварталите
38
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Хайде де, щастливците да живеят в центъра ще свикнат с новото време и промените. Както всички останали квартали свикват със задръстванията и липсата на паркоместа. Единственият изход е да намалява използването на лични МПСта в града и да се замества с градски транспорт и велосипеди. И скъсването на нервите на шофьорите в задръствания и обикаляне по 30мин за да намерят място за паркиране е един от начините да ги извадиш от автомобилите. Другият е все повече данъци и глоби.
37
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Десетки километри трамвайни релси изчезнаха през годините, някои с мотива "заради метрото". Хубаво, метро, метро, но не можахте ли да "реорганизирате" трамвайната мрежа така че да е ок, вместо направо да я заличавате. Говорите за лични електрички, а готовият електрически градски транспорт, му... маата. Някакъв чичо пък обясняваше по телевизора преди време колко била скъпа тролейбусната мрежа и как било хубаво да бъдат вместо това еко автобуси. Аман от реформатори!
36
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
На екипа на умно-красивите не им се вярва сега, че са се издънили. Според тях са безгрешни и всички ще приветстваме по-малко платна за движение, по-малко места за паркиране и 3782км допълнително велоалеи в центъра.
35
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Знам от коя партия сте! Колкото и да се правите на регулировчици,повече гласове няма да спечелите!
34
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Стига глупости,***! Стига с тоя гладен лисичарник! За петстотин метра улица пиар за изборите си правите! Не ви ли е срам,да се занимавате с кокошкарщини? Я гледай как заобичахте изведнъж шофьорите!
33
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Махнаха от Патриарха зелената алея и направиха движението еднопосочно уж за по-широко, а сега ми разчертали паркоместа и велоалея като за 4 зелени ивици. Зелената алея по Македония се превърна в паркинг и няма ни трева, ни пейка, но иначе имаме тревички по релсите малко по-надолу. Розовите храсти и зеления плет по 5-цата изчезнаха и сума дървета в целия град отидоха зян за строежи и какво ли не без да се подменят. Площадки и градинки станаха блокове, но иначе сме супер еко.
32
2
 
3
 
! Отговори
Отказахте ме ! преди 3 седмици
Смятах да продам имотите се по морето и да хвърля котва в София. Нещо се разколебах...силно.
31
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Винаги се чудя като реорганизират, що реорганизират все у центъра? Па реорганизирай у Ботунец, реорганизирай у Кремиковци, реорганизирай у Требич. Все в централните части се упражняват и все по-гадно става. Махнаха трамваите от Витоша, която и преди си беше пешеходна, за да могат заведенията да си сложат кошарите нашироко и да им ги прескачаме. Пешеходна друг път. Пуснаха на хората да тропат на главата трамваите на една релса по Скобелев, уж временно, и стана съвсем като у Европата. Абе...