Руски авиокомпании се местят в Турция, за да избегнат санкциите

Въпреки недостига на полети броят на руските туристи може да достигне 3 млн.
9 юни 2022 18:37, Анисия Иванова
33
Руски авиокомпании се местят в Турция, за да избегнат санкциите
Снимка: Pixabay

Някои руски авиокомпании обмислят да създадат базирани в Турция превозвачи, за да заобиколят санкциите, които им попречиха да наемат самолети и да имат достъп до съоръжения за поддръжка и ремонт след нахлуването в Украйна.

Pegas Touristik, която притежава Nordwind Airlines, и Anex Tourism Group, която управлява Azur Air, обмислят да базират нови авиокомпании в Турция и са провели дискусии с лизингови компании за получаване на самолети, според източници на Bloomberg.

За разлика от държавния "Аерофлот", който летеше до около 56 държави преди нахлуването в Украйна, Azur Air и Nordwind превозват предимно руски туристи до туристически дестинации. Те са базирани в Русия, но и двете са част от по-големи туристически компании, контролирани от турски бизнесмени. Превозвачите не са били индивидуално санкционирани, така че ходовете няма да нарушават правилата, казаха източниците, като поискаха да не бъдат идентифицирани.

Санкциите на Европейския съюз принудиха лизингови компании, базирани главно в Ирландия, да прекратят договорите за наем на самолети на авиокомпании в Русия и забраниха на превозвачите да летят в европейското въздушно пространство. Авиокомпаниите от своя страна отказаха да върнат самолетите на наемодателите, след като руското правителство, решено да поддържа въздушните връзки на страната, ги принуди да потърсят разрешение, преди да върнат самолетите.

Все повече руските туристи пътуват до Турция, въпреки недостига на полети броят им може да достигне три милиона тази година в сравнение с пет милиона през 2021 г., според Мая Ломидзе, която оглавява Асоциацията на туроператорите.

Но „търсенето далеч надхвърля предлагането“ по въздушните маршрути до Турция, тъй като Turkish Airlines не е получила всички допълнителни слотове, които е поискала от руските авиационни власти, а забраната за използване на наети самолети в чужбина ограничава капацитета на руските превозвачи, каза тя.

Преди руската инвазия Azur Air разполагаше с флот от 34 самолета Boeing, според данни от проследяващия уебсайт planespotters.net. Nordwind имаше 28 самолета, включително Airbus SE и Boeing.

Целият анализ на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
11
 
12
 
! Отговори
KOKO преди 2 години
как така всеки се сети да измести на някаде компаниите се да де спаси от санкциите само ние "най умните" не се сетихме ???
5
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
М.и а.й.д.е наште рашки да продават имотите в БГ и да си купуват в Турция. Таме е по-хубаво! България е неприятелска и е ЕС. Бегайте в Турция!
4
4
 
8
 
! Отговори
До 2 факт преди 2 години
И връзката със самолети е? Или трябва да изтъкнеш какви дивации са фашистите, че екзекутират хора?
3
6
 
5
 
! Отговори
Бах м преди 2 години
Браво, те много хитри тия руснаци бе, глей начи как са го измислили.
2
12
 
13
 
! Отговори
Факт преди 2 години
Трима чужди наемника пленени в Донбас са осъдени на смърт от съда в ДНР....
1
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Може да искат, ама самолетите ще бъдат продавани само след плащане в кеш. След организираната кражба на самолети, лизинг вече през крив макарон.