Учени откриха потенциално обитаема планета

Температурата на повърхността ѝ е 42 градуса по Целзий
27 май 2024 15:08, Инна Ангелова
Учени откриха потенциално обитаема планета
Снимка: Gerd Altmann от Pixabay

Астрономи от Япония и Великобритания са открили потенциално обитаема планета, която е на 40 светлинни години от нас, съобщава Independent. Планетата е наречена Gliese 12 b и обикаля около звездата си на всеки 12,8 дни и е малко по-малка от Земята.

Gliese 12b е определяна от астрономите като „най-близката планета с най-умерения размер на Земята, открита досега“. Те изчисляват, че Gliese 12 b е една от малкото известни планети, където хората теоретично биха могли да оцелеят, тъй като температурата, преобладаваща на нейната повърхност, се оценява на 42 градуса по Целзий. Все още обаче не са сигурни в качеството на атмосферата му.

Томас Уилсън, физик от Университета на Уоруик във Великобритания, анализира данни от сателитите на НАСА , за да потвърди съществуването на планетата и характеристики като нейния размер, температура и разстояние от Земята. „Това е наистина вълнуващо откритие и ще ни помогне в търсенето на подобни на Земята планети. За съжаление тази планета е достатъчно далеч, за да я опознаем отблизо. Светлината, която виждаме сега, отне 40 години, за да достигне до нас тук на Земята“, обясни той, цитиран от "Труд".

Gliese 12b ще подпомогне учените да изследват планети, които са с размверите на Земята и обикалт около хладни звезди и могат да запазят атмосферата си

„Въпреки че GJ12b е около 15 пъти по-близо до своята звезда, отколкото Земята до Слънцето, тъй като обикаля около толкова малка звезда, температурата на повърхността му може да бъде подобна на тази на Земята“, каза съавторът на изследването д-р Винсент Ван Юлен.

Изследователите от Токио са публикували изследването си в научното списание "The Astrophysical Journal Letters”.

Анонимен преди 3 седмици
Добре, че е относително далеч. Няма да можем лесно да я заселим, съответно да я окъкаме.

Анонимен преди 3 седмици
Да ми дават координатите и да изчезвам на там, че тоя джeндъpuзъм тука не се издържа вече.

До зодийте преди 3 седмици
Напишете им зодий и веднага ги сложете под ретрограден или възходящ квазер, или каквото има около тях на 10 милиона светлинни години. Също им направете хороскоп с биволи, стрелци, деви, скорпиони ... Стига да ги имат на тяхната планета :))

DS преди 3 седмици
И тия планети как все си стоят 8, след като постоянно се откриват нови?...

Тез учени преди 3 седмици
Не знаят на земята какво има, тръгнали да търсят на друга планета. Да останат в някое диво място за седмица ..., (като пример мога да дам Мишкова нива) и после да търсят на други места. Хората още не знаят какво има на Антарктида, нито под водата, големи учени са. Язък за учението им.

ъъъъъ преди 3 седмици