По софийските улици тръгва първият електробус от 19 май

Той е тестови, може да има и други, обясни кметът Фандъкова
58
По софийските улици тръгва първият електробус от 19 май
Снимка: БТА

Електробус ще се движи в София по линия на тролей номер 11 от 19 май.

Бусът се движи без батерии и може да изминава до 20 км с едно-единствено зареждане за няколко минути на крайната спирка при всяка обиколка, похвали го кметът на София Йорданка Фандъкова.

Превозното средство е произведено от израелско-българската компания "Чериътмоторс" АД.

Столичната община дава възможност на производителите да тестват този автобус. Предстои да се види какви са ефектите и резултатите от експлоатацията му, за да се планират евентуални инвестиции, отбеляза кметът.

Тя припомни, че през последната година общината инвестира близо 200 млн.евро по различни проекти за закупуването на нови екологични транспортни средства, част от които вече се движат в столицата.

Електробусът е направен по най-съвременна технология, тествана в Шанхай в продължение на седем години. Тя е почти непозната в Европа и се базира се на ултракондензатори. Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус, е 23 км.

Средната дневна консумация на енергия се очаква да достигне 0.95 киловатчаса на километър. Ултракондензаторът не съдържа токсични вещества и има 8-годишна гаранция от производителя без оглед на изминато разстояние.

Електрическият бус от ново поколение, който беше представен днес за първи път в Европа, не замърсява града - при неговата експлоатация въглероден диоксид се отделя на мястото на производство на електрическа енергия. Освен това отделеното количество въглероден диоксид е до една трета от отделеното при дизелов автобус.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Гениално. Само ме притеснява липсата на бус-ленти в София, при едно тежко задръстване, автобуса може да остане без ток....
27
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Вече я има станцията на сточана гара
26
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
12 До Анонимен 20 Двигателите са изключени докато стои на място, но вентилация, радио, светлини работят, а честото тръгни спри - гълта повече ток.
25
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Успех пожелавам :)Изпаренията от автобусите са много голям причинител на замърсяване в София. Аз като велосипедист страдам още повече от това, щото понякога е най-безопансо да се движа зад автобус (понеже е по-бавен и мога да въртя с неговата скорост като съм в някой участък с интензивно движение), но от друга страна хич не е полезно да му дишам изпаренията..
24
1
 
21
 
! Отговори
Браво преди 10 години
Хубава новина!
23
8
 
2
 
! Отговори
:) преди 10 години
То хубаво по 11.5 км в посока, обаче на кръговото на Сточна гара дали ще има зарядна станция :)
22
2
 
28
 
! Отговори
До гневен българин преди 10 години
Викаш по добре старото соц. производство. Икарусчетата и ония тролеи руските където се палеха. Да живее дружбата.....Заради такива като тебе все още не може да се оправиме. Карай си мускала и плюй по гадните капиталистически ко...та, сипи една домашна ракия и направи спортен и икономически анализ на ситуацията, щот много ги разбираш нещата.
21
27
 
8
 
! Отговори
Май май преди 10 години
Фандъкова ще бута 3 км. Тя и без това за друго не става! Опа грешка, става става, да гепи комисионни също, много се зае да ремонтира пътища и да купува автомобили като преполови мандата. *** то така е като знаеш че далаверата е на половина свършила! А кой знае и Боко колко и помпа качето, като се смята че големото папане като правителство свърши!!!
20
24
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
всеки софиянец има кола и то скапа луксозна , с тоа bus само клошари могат да пътуват и то без белетче
19
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
още уличните кучета не е оправила буса му кусур
18
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До 12Задръстванията не би трябвало да са проблем за електромобилите, тъй като двигателят стои изключен когато няма движение.
17
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Оставка
16
21
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Мая Манолова ако беше Кмет на София досега 100 такива буса щеше да има , сетила се тя за Изборите
15
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
20 километра са напълно достатъчни, защото и най-дългите линии в София са по къси в една посока! Да не говорим, че електромоторите са реално неразваляеми и изискват много по малка поддръжка от двигателите с вътрешно горене!
14
31
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
една птичка Пролет не прави , айде време е да си ходи тази Фидaнка ли беше Фъндък ли беше
13
0
 
34
 
! Отговори
Ангелин преди 10 години
Това е наистина една добра новина. Защото е екологичен, защото не е шумен и защото не се нуждае от контактна мрежа и може при непридвидими ситуации да промени маршрута си. Дано да не останем само с един... това е бъдещето, все пак.
12
0
 
12
 
! Отговори
Momo преди 10 години
Май се има предвид, че пълният маршрут(в двете посоки) е 23км. Т.е. на всеки край на маршрута ще има крайни спирки, където ще се зарежда.Ако не е така... не знам как иначе би станало.
11
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До AnjaПри спиране и при надолнище - автобуса зарежда батериите, така че може да се движи и малко повече. Притеснително е в задръстванията как ще се справи. "Ултра-кондензаторите" се наричат кондензаторна батерия...
10
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Никаква пред Изборна агитация , нема нужда
9
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Хубаво, че има и българско в производството! Не знам как се държат улракондензаторите при екстремни температури, но звучи много обещаващо. Има модерни електромотори, които са в колелата на автобусите, и това прави възможност автобусите да са с екстремно ниски подове и удобни за качване и слизане.