Софийската гара – грозният роднина на метрото

Гарата продължава да е вертеп – мръсен, тъмен и изпочупен.
Обновена: 9 апр 2015 12:29 | 6 апр 2015 15:22,
68

Снимка: Dnes.bg

Централна гара в София. Кой не е потеглял и пристигал? Посрещания, изпращания. Сълзи и усмивки.

И докато през последните дни всички погледи са вперени в метрото и в лъскавите му нови станции, Гарата продължава да е срамното петно на столицата. Неугледният и грозен роднина на шарената подземна железница.

Софийската гара – грозният роднина на метрото

Нищо, че е на десет минути пеша от обновения Лъвов мост, на две спирки с метрото от Президентството и Министерски съвет и още лежи на славата, че е най-голямата жп гара в България.

Според сухите статистики през Централна гара ежедневно минават малко над 10 000 души. 166 влака тръгват и пристигат всеки ден на пероните й. Но всички тези заминаващи и пристигащи хора притичват с погнуса през подлезите й, щом излязат от цветното метро. Без да се застояват, без да поглеждат, без да вдишват. Набързо.

Софийската гара – грозният роднина на метрото

Защото всичко, което се казва години наред за Гарата, продължава да е в сила и днес – бърлога, вертеп – мръсен, изпочупен и грозен. Миришещ лошо, тъмен и може би… опасен.

Липсват само мръсните ромчета, дишащи лепило и просещи стотинки. Иначе, въпреки няколкото опита за промяна, входът към Гарата продължава да е като изоставен подземен град. С тъмни и запуснати коридори. С десетки пусти помещения с изпочупени витрини. Кошчета като от детството на 40-годишните и изтърбушени маси, с които сигурно са връстници.

Софийската гара – грозният роднина на метрото

По прозорците на неосъществилите се магазини има пожълтели вестници. Датата им е от 2013 година.

Всъщност на Централна гара в София тече ремонт. Казват, че това е първият ремонт от 40 години, когато сградата на Гарата е построена наново. Разбира се, през годините обликът й претърпя не един и два опита за промяна. Строиха се подлези, чисто нови магазини, а над тях дори се опъваха огромни бели платна с шеговити прякори. Които падаха с всеки по-тежък сняг и създаваха реална опасност за преминаващите.

Сегашният ремонт всъщност е рехабилитация за 65 млн. лв. Тя започна точно преди година – през април 2014 година. И трябва да завърши в края на тази година. Очакванията са тогава сградата на Гарата да стане чисто и приветливо модерно място.

Днес, през април 2015 година  обаче очакванията продължават да се осланят най-вече на няколкото рекламни пана, разпънати в така наречения салон за чакащи.

И на звука от ремонтните дейности. Да, работниците чукат, разбиват, заваряват източната част на сградата. Дори и в почивен ден.

А пътниците продължават да минават на бегом под изпочупените покриви и миришещи стълби.

Дано този път успеят да преобразят Гарата. Дано стане чиста и светла. И сигурна. И дано промяната мине и през подлезите. Иначе човек пък ще трябва да се впуска в подземното им риалити. И да пристига или заминава от София с погнуса.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
0
 
3
 
! Отговори
Дайвари преди 9 години
Ако случайно не знаете, в момента тече ремонт на гарата. Което не е гаранция, че отново няма да бъде превърната в коптор. Кой е виновен за това обаче? Не мисля, че властите, имайки предвид че са отпуснати пари за реновиране. Моите извинения, но 100 пъти да се направи ремонт, ако хората продължават да си правят свинщините няма как да е по-различно от сега. Защо в метрото е чисто и уютно? Защото има камери и охрана. Ако нямаше още на втория ден малцинствата щяха да изнесат пейките и TV мониторите.
50
1
 
0
 
! Отговори
gara sofia преди 9 години
raste, no ne staree :)))))))))))) samo hubavee :))))))))e, da ne bi *** da upravliavat sofiata? :)))))))
49
2
 
14
 
! Отговори
ля ля преди 9 години
трябваше още преди да се засилят д астроят магистрали да обърнат внимание на жп транспорта!! щяхме да сме къде къде по-напред ако бяхме заложили на влаковете като транспорт както е в цял свят или поне така се цели в най-развитите икономики ама кой да слуша!!!
48
3
 
4
 
! Отговори
faculteto преди 9 години
bulgaria na grajdanite :))))))
47
4
 
24
 
! Отговори
МИТКО преди 9 години
Изключително странно и парадоксално...... - за какво е нова, по европейски лъскава гара, когато влаковете, и въобще цялото БДЖ, са на смъртен одър отдавна??? Какъв смисъл да потеглиш от, или пристигнеш на такава гара с влак, който сигурно го има само в Африка, или Индия, и в който не знаеш изобщо дали ще стигнеш затам, закъдето си тръгнал?!
46
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
абе вие знаете ли Софиянски колко много пари хвърли там какво пак ще я оправяте
45
0
 
6
 
! Отговори
до 65 000 000 преди 9 години
Всъщност строителството на нова кооперация е доста по-евтино, просто купувачите на 60-те процента плащаме за строежа и на 40-те процента на собственика на земята. Нека да е 65 000 000 новата гара, ама да видим резултатът какъв ще е.
44
0
 
1
 
! Отговори
bulgar deputat преди 9 години
ot partiini dobavki na zakoni kape po-dobre v djoba...:)))) kakto i ot reklamni pana pokrai patistata :)))))
43
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Един съвет от мен, след като ремонтират гарата, трябва да знаете, че тя не се самоподдържа.
42
9
 
18
 
! Отговори
Тра-ла-ла преди 9 години
Нищо не се върши и там... Отчита се дейност за да се приберат едни пари...На картинката може да изглежда много добре като проект - но на живо така няма да изглежда никога!*** се, трака се - колкото да се каже, че се прави нещо...Ще оградат ценните метали, мрамора, ще турят някакви йеФтени настилки, дето до две години ще се скапят и ще трябва да се ремонтира пак...
41
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Как бе, Софиянски изсипа толкова пари там, а вие сега гадно било, стига глупости. хахаха
40
6
 
17
 
! Отговори
Излишен спор водят преди 9 години
Психолога и опонентите му.Народопсихология нито се създава, нито се променя само за 25 години.Това което спорите е съвсем друго. В рамките на 45 години всячески се поощряваше простотията и примитивизма, а интелигенцията, фините обноски, доброто възпитание бяха недолюбвани. Макар че официално се говореше друго. Имаше обаче нещо като дисциплина, която, за съжаление, беше по-скоро дресура, насаждана чрез страх и терор.Демокрацията създаде илюзия, че уж вече няма терор и простащината се развилня.
39
12
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До психологМного си зле. По татово време Централна гара беше за пример в цяла Европа. Демокрацията донесе *** по нашите земи.
38
2
 
2
 
! Отговори
gara shiroko pole преди 9 години
ami kak e centralnata autogara serdika i kabinkite za gashi drob? :)
37
4
 
1
 
! Отговори
До 43 и 42 преди 9 години
Много сте прави и двамата.Браво!
36
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Наздраве баце! Нищо, че при мен е още сутрин ...
35
3
 
24
 
! Отговори
да преди 9 години
За какви "рехабилитации", за какви глупости става въпрос? Преди 2-3 дена минах до нея- те изцяло основен ремонт й правят в момента... Вижте, проверете преди да плюете и да пишете глупости. Или забелязахте, че я оправят и набързо една "хейт" статийка преди да е станало факт, че сте пропуснали по-рано...
34
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тая маса става за по една ракия да се изпие.
33
7
 
10
 
! Отговори
... преди 9 години
Бре като си спомням, то тая гара от 20 и нагоре години не е било да не смърди на урина и фекалий! Правиха се некви ремонти и по подлеза и по сградата, хвърляха се едни пари, *** то месец два след ремонта и пак същото, както преди ремонта! Ясно е, че тука пари се дават не за да се свърши няква работа а пари се дават на едни наши хора! Така, че едва ли и тоя ремонт сега, ше го докара до това да не мирише почече на пикня и фекалий!
32
7
 
9
 
! Отговори
До Психолог преди 9 години
Не долавям никакъв психоЛОГИЗЪМ в това което казваш. Може би, да помислиш над това да си смениш ник-а...Малък Тошко беше още дете като падна комунизма. Демокрацията го доведе до този хал... Пък и не разбирам защо малък Тошко да е олицетворение на социализма. Ами в такъв случай какво ще кажеш за Жени, първата дама на Тато. Колкото до гарата, не си давайте парите, пак ще я о****.