С годишна карта билетчето за автобус - 50 стотинки

Барбалов: По бул. "Рожен" се прави ново трасе, затова са и тапите
16 юни 2016 15:24, Анисия Иванова
25
С годишна карта билетчето за автобус - 50 стотинки
Снимка: Bulgaria On Air

Граждани протестират срещу подлез при Северната скоростна тангента. Причината са километричните тапи, които се образуват при връзката между кв. "Требич" и "Илиянци" - днес тя беше около 5 км.

"Северната скоростна тангента никога не е била предвиждана за удовлетворяване на нуждите на местния трафик, тя е направена по проект на ОП "Регионално развитие" и е транзитен коридор за автомобилния трафик - връзка между АМ "Струма", "Люлин" и "Хемус". Никога не е било предвиждано нещо по-добро или по-качествено като възможности за местните жители. Този подход е характерен и за Община, и за АПИ - винаги грижа за транзита, а не за местния трафик", коментира Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Зам.-кметът на София Дончо Барбалов заяви, че има одобрени средства за справяне с проблема, но една от причините за тапите в района е бул. "Рожен", където трябва да бъде изградено ново трасе. По думите му има забавяне заради проблеми с процедурите, а и не бива да се забравя, че строителството в градски условия е сложен процес заради множеството интереси.

С решението си правителството отпусна средства, с които може да бъде възстановена пътната настилка и пътищата в този район, информира още той и заяви, че е запознат с протеста и подписката на недоволните граждани. По думите му чисто техническо е намерено как да се облекчи трафикът в района, а именно чрез оптимизация на движението и подобряване на пътната настилка. Крайното решение ще бъде намерено като се изгради бул. "Рожен", подчерта още той.

"В част от този район липсва пътната настилка и колите се движат по-бавно", обясни той.

Градският транспорт в София

След повишението на цената на билетите от 1 юни с 60%, още от първите дни се наблюдава издаване на изключително голям брой нови карти, информира Барбалов. По думите му за първите 10 дни на юни са издадени три пъти повече карти отколкото за целия месец юни 2015 г.

Хората приемат това, че с карта е много по-изгодно да се пътува и приемат новите условия, смята той. "На практика годишната карта, която струва 365 лева дава възможност, ако се пътува два пъти на ден, то да излиза по 50 стотинки. Да не говорим пътуване по 4 пъти на ден", добави той.

От бюджета на Общината всяка година 95 млн. лева се отделят от нашите данъци за субсидиране на градския транспорт, тоест всеки възрастен жител в столицата отделя всеки месец по 100 лева, за да може градският транспорт да вози на цена, която е добра и съответно за преференциалните цени, отчете Барбалов.

"Алтернативата е дали да се повишат данъците или пътниците да плащат една цена, която да е реална за превоза", заяви той.

Местните данъци и такси

Продължава да има сериозна дискусия за такса "смет", подчерта Барбалов. Той заяви, че тя е сериозно перо в бюджета на семействата. "Готвените промени на практика ще доведат до увеличена такса смет за гражданите от гледна точка на това пък, че повечето отпадъци се генерират от семействата, което е справедливо, но от друга страна не трябва да забравяме социалният елемент."

"Настояваме да има един период, в който да се коригира заплащането на такса смет за гражданите, но да няма рязък скок, защото това сериозно ще натовари семейните бюджети и хората просто няма да го приемат", коментира още Барбалов.

"Събираемостта на данъците се подобрява с всяка изминала година. Към края на май имаме с 36,6 млн. лева повече приходи спрямо миналата година. 50% от планираните приходи на Общината вече са реализирани", отчете още той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не подминавайте и поскъпването на такса смет!Фирмите имат повече отпадъци, а сега ще започнат да плащат по-малко. Лъжа е, че имали по-малко отпадъци. Ако наистина се гледа социалния елемент, трябва за хората да няма такса смет, така и така те създават по-малко от 20% от отпадъците в София.
21
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
АКО пътуваш 1 път в годината с тази карта, едно пътуване ти е 365 лева .... нали така....
20
0
 
9
 
! Отговори
ВВВ преди 7 години
Годишната карта е 600 лв. А това извращение със снимка, ЕГН, едва ли не акт за раждане, само и само да не може да го ползва друг никъде по света го няма.А ако си маниак и си маниак и се возиш по 15 пъти на ден за да избиваш картата, може и 6 ст да ти излезе като при соца.
19
0
 
8
 
! Отговори
Статиста преди 7 години
Ако пътувате по 8 пъти на ден (все с различни линии), включително събота, неделя и по празници - ще ви излезе и по 25 стотинки билетчето :-)
18
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да, и ние ще пътуваме събота и неделя да избиваме картата! Бърколови работи
17
0
 
25
 
! Отговори
Дане преди 7 години
Стига глупави сметки колко излиза едно пътувате, ако..... Месечните карти трябваше да станат 30 лева и така дори тези, които рядко пътуват, щяха да се снабдят с такива. Тогава приходите сигурно щяха рязко да скочат. И да не забравяме, че за 1.60, колкото е билетчето, икономичен автомобил на газ или дизел може да измине 20-25 км. За какво билетче тогава си говорим, като за предпочитане е удобното пътуване с личния автомобил. Изобщо грешна им сметката в АОбщината и много скоро ще го разберат.
16
1
 
22
 
! Отговори
77777 преди 7 години
Този от ГЕРБ умело подменя темата скъпото билетче с може би евтината карта. Ясно е, че който пътува с билети, няма да си купи карта и цената на пътуването му никога няма да е 50 ст, а ще си е 1,60 лева или най-малкото 1,20 лева, ако пътува с талони. Не знам защо ГЕРБ смятат, че трябва да дерат хората пътуващи с билети, и да дотират част от хората пътуващи с карти. Едно пътуване в момента е между 50 и 60 ст., а останалото е печалба за мафията.
15
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пълен герберастки стил, ако се возиш по 365 пъти на ден ще ти излезе почти без пари! тя псевдоминистърката същото каза и за винеткат, че видите ли била 8 лв. на месец?!? Изедници нещастни не разбрахте ли, че си купуваме превозно документи, за да ползваме купените с европейски пари превозни средства от необходимост, а не за да се возим за удовоствие?!?
14
0
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Пак за данъците и таксите.Нормалното е, те да са значително по-високи от сегашните, но .... това не трябва да се прави, защото реално парите от всяко увеличение на данъците и таксите отиват за мафията и полза за нас няма. Примерно, ако сега "в полза роду" се ползва 10 милиона лева, то 1 милиард се крадат от мафията. Ако данъците се вдигнат примерно с 100 милиона, пак 1 милион ще е за нас, а за мафията ще е 1 милиард и 100 милиона.
13
0
 
12
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Третото - за данъците и таксите.Лъжа е, че "семействата" генерирали повечето отпадъци. Истината е, че фирмите генерират много повече отпадъци, но плащат по-малко. Разбира се има и изключения - фирми с малко отпадъци, но това не променя факта, че фирмите генерират може би около 80% от отпадъците в София.
12
0
 
25
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Пълна неадекватност на тези от ГЕРБ в общината. То това се знаеше, но сега неадекватността е потресаваща.За бул. Рожен - те нещата не се правят на парче, а се мисли преди да се направи нещо, а не след това, чак когато хората протестират.За билетчето - прав е този от ГЕРБ: Да, АКО хората пътуват по 10 пъти на ден, пътуването ще им струва 10 ст, а АКО пътуват по 100 пъти на ден, пътуването ще е по 1 ст. но ...АКО пътуват 10 пъти в годината, пътуването им с тази карта ще е 36,50 лева.
11
0
 
21
 
! Отговори
Реклама ... преди 7 години
Сега ще кажа като онзи от безумната реклама - "Благодаря на общината, защото започвам да ходя пеша!" (и да се возя гратис по 1-2 спирки) :)Иначе съм спокоен - бюрократичният мозък винаги ще намери някое безумно обяснение за да оправдае безмисленото харчене на парите на данъкоплатците!
10
2
 
15
 
! Отговори
Гратисчия преди 7 години
Все ми се струва че нула стотинки, е в пъти по-добре, дори и от петдесет стотинки. Аз на крадливи комунисти и изгерберастели крадливи комунисти, нищо не плащам.
9
0
 
21
 
! Отговори
Брадвата преди 7 години
Преди десетина години някой на майтап говореше, че няма да можем да излизаме от населените места, закрепостени един вид, аз се смеех, но се появи ГЕРБ и полека-лека нещата се превръщат в реалност от типа - като нямаш пари за винетка(билетче, гориво, било кво...) стой си вкъщи. Малко на гадна, гнусна и много перверзна тирания мяза цялата работа
8
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Браво на ГЕРБ - намалиха билетчето от левче на половин левче, а вие пак сте недоволни.
7
0
 
19
 
! Отговори
Брадвата преди 7 години
Малко като с винетките го дават и тука. Плати 97 кинта, за да ти е "евтино", щото иначе е по 25 кинта месечната, ама тва, че не ми се налага да пътувам всеки ден никой не го е*еА иначе кой има 365 лева да даде накуп? Предлагат ли безлихвен кредит, както е в технополис?цялата работа не се прави за човека да му е по-удобно, да живее по-лесно, а напротив, яжте дебелия и мълчете, ако нямате пари - ами не пътувайте
6
0
 
27
 
! Отговори
Читател преди 7 години
Колко човека от ползващите обществен транспорт могат да извадят накуп 365 лв., за да си купят карта и да пътуват по минимум 4 пъти на ден? Ей, големи математици в таз община, брей!Но това е добър урок за всеки, който мисли, че ГЕРБ ни водят към прогрес.
5
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Общината е във фалит и търсят пари.
4
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пак лъжат!Кой пътува 365 дни годината?А като извадите по 8 почивни дни в месеца,когато хората или не пътуват с гр.транспорт или пътуват с колите си,тагава какво излиза?Тия съвсем ни взеха за баламурници.
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
S 10 godini karta e 10 stotinki, no togava otpadat drugite karti i bileti