12 км, 12 станции, 20 влака: Новото метро готово на 56%

Строежът върви по план, увери се кметът Йорданка Фандъкова
14 мар 2018 16:30, Екип на Bulgaria On Air
52

Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

8 от 12 те станции или 56% от третия лъч метрото вече са готови. Това стана ясно по време на инспекцията, която кметът Йорданка Фандъкова и министри направиха на строежа на третия лъч от подземната железница.

Те разгледаха как върви работата по метростанцията при Александровска болница на ул. "Георги Софийски".
Третият лъч трябва да бъде готов до края на 2019 г.

Още по темата

След като инспектира изграждането му, столичният кмет увери, че всичко върви по план, съобщи Bulgaria ON AIR.

"Строителството на третия лъч от софийското метро започна в началото на 2016 г. с най-тежкия участък между "Красно село" и "Малък градски театър зад канала" в центъра на града. Заради строителните работи няколко ключови кръстовища в центъра на София бяха с ограничен капацитет или изцяло блокирани", припомни изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.

Транспортният министър Ивайло Московски съобщи, че новите влакове, които ще тръгнат по третия лъч, ще са с намалено потребление на електроенергия и намалени нива на шум. Той припомни, че те имат и опция да се движат без машинист.

"Близо 1 млрд. лв. е стойността на първите 12 км от третата линия на метрото, заедно с 20-те нови метровлака. Първите ще започнат да пристигат в София през лятото на тази година", съобщи екоминистърът Нено Димов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
16
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Голям праз ,нали откраднахте пари за още едно метро в София ако не и повече.То не беше Стенли то кой ли не се накраде от там.
20
2
 
6
 
! Отговори
Джо преди 6 години
И аз съм на мнение, че две трети е повече от 56%
19
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Учителката по руски почна да се снима всякаб седмица с каска в това метро.
18
3
 
13
 
! Отговори
До До 10 Делхи преди 6 години
Поредният чичка, който си няма и най-малка представа какво е "претъпкано метро", понеже никога не е пътувал по определени линии в Париж, Лондон или Ню Йорк....Здрасти, чичка;)
17
2
 
2
 
! Отговори
17 преди 6 години
Упс, не държави а квартали. Но и на удобни връзки със съседни държави ще са доволни много хора.
16
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На София трябват удобни връзки между съседни държави. В момента най-бързия начин да стигна с кола или градски транспорт от красна поляна до манастирски ливади Б е кажи речи през широкия център.
15
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не си обективен. Задължително трябва да се променя наземния транспорт. Той трябва да стане довеждат до метростанциите, част от линиите да се закрият и изминатите километри да намалеят
14
9
 
23
 
! Отговори
До 10 Делхи преди 6 години
Една от причините за претъпканото метро, е че ГЕРБ направиха метростанциите си по-къси от предишните и влаковете на метрото са с един вагон по-малко заради ГЕРБ. Както винаги ГЕРБ направи метрото според изискванията за вчера, а не според изискванията за утре, както правят навсякъде по света.
13
19
 
14
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
За съжаление по досегашният опит, винаги, когато се направи нова отесчка на метрото в София, се променя и надземният транспорт по възможно най-неудачният начин, а би трябвало изобщо да не се променя. Метрото в София е доста рехаво и даже и с третия лъч, едва ли ще поеме повече от 10% от пътуванията в София. Никой не отрича, че метрото е хибаво нещо, но по начина, по който се прави в София, вече не съм толкова сигурен.
12
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А конкурсът за новата жп линия между София и Пловдив за 1 милиард лева се обжалва от фирма имаща приход за последните 3 години - НУЛА лева
11
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"8 от 12 те станции или 56% от третия лъч метрото вече са готови."Не знаех, че 8 от 12 е 56%. Все си мислех, че е 2/3 или 66,6666...%.
10
7
 
21
 
! Отговори
Делхи преди 6 години
Не е лошо да пуснете и повече влакове за да се съкрати интервала, защото на пероните става като в Индия, още малко и отгоре ще се возят, бутаница и смрад. В Москва са на 2-3 минути а тука по 8-10.
9
5
 
13
 
! Отговори
Do 7 преди 6 години
Тая загуба не е от липса на пътници а от наличие на корупция.
8
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И новото ли ще си тече докато масата отгоре се слегне? поне изберете ден за откриването в който няма да вали, да не станете зян ако поканите някой чужденец на събитието...
7
7
 
14
 
! Отговори
До 4 преди 6 години
Ми не се качвай, бе!Пътувай си с автобуса, на кого му пука за тебе?!
6
19
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Миналата година метрото получи годишна държавна субсидия от 15 млн. лв. за да покрие загубата. Третият лъч ще увеличи загубата.
5
8
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Истинските строители в цивилизованите страни правят метро под водата и капка не прокапва, а нашето капе и тече само да капне дъжд.
4
22
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като знам как строят фирмите на корпорация ГЕРБ и ми се изправя косата... Как да се кача на новото метро??
3
20
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Още 1 милиард откраднати от бюджета.
2
10
 
8
 
! Отговори
Селтака преди 6 години
***,оправете си *** плеър да може да се превърта напред.