Местните искат - общината изпълнява: Зелена зона в два столични квартала

Новите места ще са в "Иван Вазов" и "Яворов" по искане на гражданите
6 дек 2019 14:56, Петя Славова
78
Местните искат - общината изпълнява: Зелена зона в два столични квартала
Снимка: архив, Булфото

Нови места в зелена зона ще бъдат разкрити в столичните квартали "Иван Вазов" и "Яворов" по искане на гражданите. За готовността да бъдат обособени места за платено паркиране съобщи и.д. директора на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Румяна Милова пред "Монитор".

Още по темата

Тя обясни, че става въпрос за два малки участъка в районите "Слатина" и "Триадица". За "Слатина" новите места попадат в карето, заключено между улиците "Шипченски проход", "Цариградско шосе" и "Акад. Людмил Стоянов", а за "Триадица" - в участъка между бул. "България" и улиците "Петко Каравелов", "Балша" и "Бяла черква".

"От живущите в двата района получаваме сигнали за искане на разкриване на зона от година. Когато разширявахме зелената зона последния път, те се забавиха с исканията си и в крайна сметка районните кметове не внесоха докладите си в Столичния общински съвет (СОС)", коментира Милова. Новите районни кметове на "Слатина" и „Триадица“ вече подготвят обществени обсъждания, след което се очаква да въведат и конкретни доклади за гласуване в СОС. В "Триадица" още следващата седмица ще бъде проведена дискусия с гражданите.

Милова обясни също, че след решение на общинския съвет на ЦГМ ще е нужен около месец, за да разчертае новите места. Тя обаче подчерта, че от дружеството продължават инициативата за ремонти на тротоарите в зоните за платено паркиране, което би забавило въвеждането на новите места.

В началото на ноември миналата годината зелената зона в София бе разширена с 5500 места в “Оборище“, "Лозенец", "Възраждане" и "Красно село". През 2017г. в район "Средец" бяха разкрити 1193 платени паркоместа, а  в "Лозенец“ - 3500.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
1
 
31
 
! Отговори
Hex преди 4 години
Нова синя и зелена зона - 1 месец за изпълнениеЗапълване на дупка на пътя - от 3 до 7 години.
56
3
 
22
 
! Отговори
Факт преди 4 години
За съжаление в послвдните 30 години, хората, които отговарят за транспорта в София, начело с кмета на София, не са и чували, че има организация на движението и паркирането (ОДП), която се прави от експерти, а не от некадърник турен за кмет. Над 90% отптоблемите с трансопрта в София могат да се решат при нормална ОДП. При една "виенска" ОДП, която е от най-добрите в света, задръствания в София няма да има, даже и при два-три пъти повече автомобили.
55
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Зелена зона - лиценз за печатане на пари! Като банка, ама по готино! Парите могат да открадени от банката, ама зелена зона най-чистите пари!
54
22
 
18
 
! Отговори
аз-ът преди 4 години
проблема не е в местата. Проблема е, че Ганеца е свикнал и до *** да ходи с колата си. Г*за му се е сраснал за седалката, тя е неговата гордост, жена си ще даде, г*за си ще съдере - колата никога ! И по тази прични всеки т*пак е с автомобил. В нормалните държави, когато се касае столица - единствено наистина богатите хора карат автомобили в столицата. ВДИГАЙ ИМ ДАНЪЦИТЕ ЗА КОЛИТЕ ДО СКЪСВАНЕ , ДАНЧЕ !!!!
53
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди демократите-мафиоти да разрешат презастрояването на София, паркоместата бяха достатъчни. Сега заради тяхната алчност плащаме всички ние. Пак гласувайте за мафията на изборите.
52
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Интересно ми е, кой проверява общините, за това дали раздават правомерно и валидните стикери, щото като гледам тези"инвалиди" с джипове и коли за по над 100 бона и по над 200 коня, егати и тарикатите, сега видях един с джип Мазда СХ- черен, а е егати и държавата, скапан.
51
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Купуваш си апартамент в панелен блок с 180 апартамента и до него паркинги за 90 автомобила, както е по план за този жилищен комплекс- открити паркинги и място има. В следващият момент мафията решава да строя и застроява най-големият от тези паркинги, който е за 45 коли и в квартала идват още 30 автомобила, но само с 10 паркоместа в новата сграда. Според разни КРАЙни хората били виновни, че имат автомобил, а няма къде да паркират.
50
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
имах работа към един от малките квартали днес, спряно на всички улици от двете страни, караш зигзаобразно за да не удариш някой, хората вървят по пътя.Ситуацията е от 3 следобед, маса от тези коли бяха още с първият сняг от тази седмица. Т.е не се карат, но си стоят кротко на улицата и пречат на движението.
49
1
 
24
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
За проблема с паркирането на 99% вината е в общината, която разреши безразборното застроване на София. В новите квартали като Люлин, Младост и т.н. бяха направени обширни паркинги между блоковете и се паркираше на тях. Сега повече от половината от тези паркоместа ги няма, застроиха ги с разрешение на общината, т.е. колите станаха повече, а паркоместата намаляха много. В Центъра на София е подобно - вместо старите къщи с двор, многоетажни блокове с малък брой паркоместа и пак проблем с паркиранет
48
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Столична община дава инвалидни стикери за паркиране на абсолютно здрави хора!!! Пак връзкарство и корупция!
47
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По закон кметът е длъжен да осигури ред в паркирането на цялата територия на общината без значение дали е платена зона за паркиране или не е. В Нарушение на закона Фандъкова осигурява някакъв частичен ред само там, където има платени зони за паркиране и така внушава на онези 80%, че ред има само при платена зона, което е лъжа и манипулация.
46
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Живущите искат глупости , тиквата иска да скубе хората
45
4
 
16
 
! Отговори
Край преди 4 години
2/3 от собствениците на коли са си за трамвая. Живее във вертикално гето - наследствен панел. кара кола без катализатор и я държи на тротоара -щото няма къде.Като му се разрешава от властта тая българщина на панелния човек му се създава илюзията за успял човек. Па като му дават да кърка и бира пред блока от найлоново шише и да си мези с кебапчета от 30 ст. - това е земния рай.Така няма революции, няма митинги и стачки.
44
3
 
14
 
! Отговори
123 преди 4 години
Следващият път пак да гласувате за Данчето
43
0
 
7
 
! Отговори
алф преди 4 години
Аз вече съм готов да си продам колата и зимам едно атв под балкона и това ще да е в тоя град смотан
42
0
 
11
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
Вместо да ограничават паркирането, общината трябваше още преди 20-30 години да направи това, което направиха в другите държави - да построят много обществени паркинги навсякъде в София и да усвоят всяко подходящо за паркиране място, като го асфалтират и очертаят, а това са местата, където и сега се паркира в нарушение на закона - по тротоари и зелени площи. Преди години в в Западна Европа паркираха по същия начин, но там разума надделя и ги направиха на нормални паркоместа. Затова там вече спазв
41
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо не се направи местен референдум по райони в София по време на местните избори тази есен? Винаги спекалират, че тези разширения са "по искане на хората". Да се види каква част от хората одобряват зоните.
40
2
 
18
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
За 30 години капитализъм, общината трябваше да е направила подземни паркинги и многоетажни надземни паркинги за поне 200000-300000 автомобила. Проекти имаше още от началото на 80-те години, т.е. още от соц.време. Имаше проекти да се направят подземни паркинги под дворовете в цели карета от улици, с вход/изход на поне две от улиците. Идеята е не да се печли от тях, както сега прави мафията, а да се решат трудностите с паркирането и да се освободят улиците за движение.
39
3
 
7
 
! Отговори
Край преди 4 години
За съжаление кметицата много късно се сеща да слага някакакъв ред в паркирането.Вече София е тотално задръстена - колите са 2 пъти повече от инфраструктурата.И сега - дадоха си паричките за скрап от Италия но в града за тях място няма. Градинките/троарите/площадките и те се запълват полека - нищо че е забранено - българина от закони се не плаши. нищо че баба му не може да мине с патериците, децата му няма къде да играят - важното е колата - така е баровец.Малии, що сме прости братя.
38
3
 
18
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Платените зони за паркиране са последното средство за решаване на проблема с паркирането, а не първото и единствено, както е в София. Никъде по света на въвеждат по този начин платени зони за паркиране, без да са направили всичко възможно да решат проблема по нормален начин. За съжаление кланът на мафията, който управлява от 2005 година в София, толкова си може и знае.